اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208057653023048
در دسترس نیست

چه ابزارهای دیجیتالی را در زمان سفر به همراه داشته باشیم؟

کد: 140208057653023048

، (اخبار رسمی): در عصر دیجیتالی امروز که به‌سرعت در حال پیشرفت است، همه‌چیز به شکلی متحول شده و سفرهای داخلی و خارجی نیز از این دایره بیرون نمانده‌اند. در حقیقت سفر با ابزارهای دیجیتال و فناوری‌های بی‌شماری که در دسترس کاربران امروزی قرار گرفته‌اند، جذاب‌تر و راحت‌تر از چیزی است که در گذشته داشتیم.

چه ابزارهای دیجیتالی را در زمان سفر به همراه داشته باشیم؟
چه ابزارهای دیجیتالی را در زمان سفر به همراه داشته باشیم؟
چه ابزارهای دیجیتالی را در زمان سفر به همراه داشته باشیم؟
چه ابزارهای دیجیتالی را در زمان سفر به همراه داشته باشیم؟
چه ابزارهای دیجیتالی را در زمان سفر به همراه داشته باشیم؟
چه ابزارهای دیجیتالی را در زمان سفر به همراه داشته باشیم؟

محبوب ترین خرید های ایرانیان بعد از البسه نیز مربوط به همین کالای دیجیتال است. مثلا در پرواز دبی به تهران عده کثیری از مردم همراه خود گوشی خریداری شده یا لپتاپ خریداری می کنند.

با توجه به انبوه ابزارهای دیجیتال و نرم افزارهایی که در دنیای مدرن امروزی داریم، شاید انتخاب بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها در طول یک سفر، کار ساده‌ای نباشد. در این مقاله فهرستی از ابزارهای دیجیتال ضروری برای هر مسافری را مرور خواهیم کرد.

پیشنهاد می‌کنیم که شما نیز تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، حتماً روزی این ابزار برای شما، کاربرد خواهند داشت.

ابزارهای دیجیتالی برای سفر

از جمله ابزارهای دیجیتالی برای سفر، موارد زیر را داریم:

نرم افزارهای برنامه‌ریزی و تحقیق سفر

قبل از شروع هر سفر، اولین قدم برنامه‌ریزی و انجام تحقیقات کامل است. ابزارهای دیجیتالی مانند وبسایت‌های مسافرتی، پلتفرم‌های رزرو هتل یا بلیط هواپیما و برنامه‌های سفر، می‌توانند منابع ارزشمندی را برای پروازها، اقامتگاه‌ها، جاذبه‌های گردشگری و فعالیت‌های مختلف در مقصد سفر، فراهم کنند. به‌طور مثال در اپلیکیشن اسنپ تریپ، شما می‌توانید برنامه کامل پروازها، رزرو هتل‌ها و... را مشاهده کرده و هر زمان که مایل باشید نسبت به خرید بلیط پرواز، بلیط اتوبوس، قطار و... اقدام کرده یا هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

همین‌طور امکان مقایسه قیمت‌ها و نظرات دیگر مسافران درباره اقامتگاه‌های مختلف، سرویس‌های حمل‌ونقل و... نیز از این طریق فراهم شده است. به‌طور مثال اگر می‌خواهید بلیط استانبول به تهران را خریداری کنید، مقایسه قیمت پروازهای مختلف، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

برنامه‌های مترجم

اگر مقصد سفر شما یک کشور خارجی است، لازم است که حتماً حداقل یک برنامه مترجم حرفه‌ای را دانلود و نصب کنید. به این صورت، در مقصد سفر خود، مشکلی بابت برقراری ارتباط نخواهید داشت.

خوشبختانه برنامه‌های مترجم زیادی وجود دارند و حتی شما می‌توانید یک گجت مترجم جداگانه تهیه کرده و همراه خود در سفر داشته باشید. هرجایی که لازم بود چیزی به زبان خارجی کشور مقصد بگویید و نسبت به آن آگاهی نداشتید، به‌راحتی از مترجم همراه خود استفاده کنید.

نرم افزارهای مسیریاب

زمانی که به یک شهر جدید می‌روید که شناختی از مسیرها و خیابان‌های آن ندارید، نرم افزارهای مسیریاب، به جای شما مسیر لازم را پیدا خواهند کرد. به ویژه اگر خودروی شخصی همراه دارید یا در مقصد سفر خود، قرار است که ماشین اجاره کنید؛ حتماً نرم افزارهای مسیریاب، کاربرد به مراتب بیشتری دارند.

برای آن دسته از افرادی که قصد دارند با خودروی شخصی خود به سفر بروند، حتی در طول مسیر تا رسیدن به شهر مقصد نیز به چنین نرم افزارهایی نیاز دارند. اما به‌طور مثال اگر پرواز استانبول به تبریز را پیش روی خود دارید، مسیریاب تنها در شهر تبریز، برای شما کاربرد دارد.

دوربین دیجیتال یا گوشی هوشمند

حتماً در طول یک سفر، شرایطی پیش می‌آید که بخواهید چند عکس یادگاری یا عکس از مناظر تهیه کنید. در این صورت همراه داشتن یک دوربین دیجیتالی یا به جای آن گوشی هوشمند با دوربین باکیفیت، لازم است. به این ترتیب شما می‌توانید از هر چیزی که مایل باشید، عکس تهیه کرده و پس از بازگشت از سفر، یک کلکسیون خاطرات آن را برای همیشه نگه دارید.

لپ تاپ

همراه داشتن لپ تاپ، بستگی به شرایط شخصی شما دارد. درصورتی‌که احتمال می‌دهید در طول سفر نیاز به استفاده از سیستم کامپیوتری داشته باشید، حتماً لپ‌تاپ خود را به همراه کابل شارژ آن، همراه ببرید. توصیه می‌کنیم که اگر قرار است یک سفر هوایی یا با اتوبوس و قطار ترتیب دهید، لپ‌تاپ را در کیف مخصوص آن، جداگانه قرار داده و همراه خود داشته باشید. تحویل لپ‌تاپ به بخش بار، ممکن است باعث آسیب دیدن آن در موقع جابه‌جایی شود.

پاوربانک

از آن جایی که در طول یک سفر، معمولاً زمان زیادی را به گشت‌وگذار و بیرون از محل هتل یا هر اقامتگاهی سپری می‌کنید، بهتر است که حتماً یک دستگاه پاوربانک همراه داشته باشید. به این صورت هرجایی که نیاز به شارژ تلفن همراه خود پیدا کنید، به‌راحتی از پاوربانک استفاده کرده و بدون شارژ موبایل، نخواهید ماند. البته بهتر است که پاوربانک را با ظرفیت باتری بالا و ابعاد کوچک بدنه انتخاب کنید که حمل‌ونقل آن در کیف دستی یا حتی جیب لباس شما، راحت باشد.

هارد اکسترنال

اگر اهل عکاسی و فیلمبرداری در سفر هستید، احتمال این وجود دارد که هارد گوشی موبایل یا دوربین دیجیتال شما، پر شده و نیاز به خالی کردن آن برای ادامه دادن به ضبط و ثبت تصاویر و لحظات خود در سفر داشته باشید. در این صورت همراه داشتن یک هارد اکسترنال، کمک زیادی خواهد کرد تا بتوانید حافظه دستگاه‌های خود را آزاد کرده و با خیال راحت دوباره عکس بگیرید و فیلمبرداری کنید.

ساعت هوشمند

از دیگر ابزارهای دیجیتالی که در طول سفر به کار می‌آیند، ساعت‌های هوشمند را داریم. با در اختیار داشتن یک ساعت هوشمند، در هرجایی که باشید، بدون نیاز به بیرون آوردن گوشی تلفن همراه، راحت تماس‌های ورودی را پاسخ داده و پیام‌های خود را دنبال می‌کنید. به جز این با استفاده از ساعت هوشمند، می‌توانید از حسگرهای سلامتی، زنگ هشدار، استفاده از اسمارت واچ به جای دکمه شاتر دوربین، حسگر ضربان قلب و... استفاده کنید.

کلام آخر

در این مطلب دیدیم که چه ابزارهای دیجیتالی و نرم افزارهایی در طول سفر، کاربرد دارند و باعث خواهند شد تا سفر راحت‌تری را پشت سر بگذارید. به‌ویژه اگر یک پرواز خارجی پیش رو دارید، همراه داشتن این ابزارهای دیجیتال، کاربرد بیشتری خواهند داشت. به جز مواردی که در بالا معرفی کردیم، شما چه ابزارهای دیجیتالی دیگری را به این فهرست، اضافه می‌کنید. البته با خرید بلیط پرواز از اسنپ تریپ، بخشی از دغدغه‌های سفر شما از پیش حل شده و سفری آسوده‌تر، پیش روی خود خواهید داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]