اطلاعات تماس
  • 021267*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208067655023785
در دسترس نیست

دستگاه تشخیص چهره: قیمت، مشخصات و معرفی

کد: 140208067655023785

، (اخبار رسمی): به زبان ساده، تشخیص چهره که به آن (Face or facial detection) نیز می‌گویند، یک فناوری رایانه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) است که برای یافتن و شناسایی چهره‌های انسان در تصاویر و ویدیوهای دیجیتال استفاده می‌شود. این فناوری اغلب برای نظارت و ردیابی افراد در زمان واقعی استفاده می شود.

دستگاه تشخیص چهره: قیمت، مشخصات و معرفی
سیستم حضور و غیاب و کنترل تردد تشخیص چهره چه مزایا و معایبی دارد؟

اگر شما هم تصمیم به خرید دستگاه تشخیص چهره با کاربری حضور و غیاب و کنترل تردد یا دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این سیستم را دارید، با ما همراه باشید.

امروزه در اکثر شرکت‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌ها، از سیستم های حضور و غیاب هوشمند به منظور ثبت حضور و کنترل تردد پرسنل استفاده می‌شود. استفاده از این دستگاه‌ها به خصوص دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، جهت نظم‌دهی به فعالیت‌ها و ارتباطات کارکنان شرکت‌ها، محاسبه و واریز آسان حقوق پرسنل و تعیین ساعات کاری هر فرد، ضروری به نظر می‌رسد.

اهمیت وجود دستگاه تشخیص چهره را‌ در مجموعه‌های مختلف وقتی بیشتر متوجه می‌شوید که بدانید:

طبق نتایج یک تحقیق جامع از طرف موسسه بین‌المللی کسلر، در دنیای امروزی هشتاد درصد کارکنان سازمان‌های مختلف به دنبال کاهش ساعات کاری خود و فرار از کارکردن بیشتر هستند که این موضوع می‌تواند بازدهی شرکت‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد!

شاید همان هشتاد درصد ذکرشده به فکر دور زدن سیستم دستگاه‌های حضور و غیاب مختلف هم بیافتند! از این رو، مدیران مجموعه‌های مختلف به منظور انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره باید دقت و حوصله کافی به خرج دهند. دستگاه‌های حضور و غیاب شامل انواع دستگاه کارتی، دستگاه حضور غیاب با استفاده از اثر انگشت و دستگاه تشخیص چهره می‌باشند. امروز اکثر سازمان‌ها، مخصوصا شرکت‌هایی که تعدد پرسنل و چگالی تردد آن‌ها در شرکت زیاد است، از یکی از انواع این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

حتما برای شما هم جالب به نظر می‌رسد که ثبت حضور و غیاب و تردد پرسنل یک شرکت، توسط دستگاه تشخیص چهره و چشم آن‌ها انجام شود. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره به نوعی بهترین دستگاه حضور غیاب در میان سایر دستگاه‌ها محسوب می‌شود. در ادامه این مقاله، اطلاعات جامعی درباره دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره و مزایای خرید این دستگاه برای مجموعه‌های مختلف ذکر می‌کنیم.

تشخیص چهره چیست و چه تفاوتی با تشخیص هویت چهره دارد؟

به زبان ساده، تشخیص چهره که به آن (Face or facial detection) نیز می‌گویند، یک فناوری رایانه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) است که برای یافتن و شناسایی چهره‌های انسان در تصاویر و ویدیوهای دیجیتال استفاده می‌شود. این فناوری اغلب برای نظارت و ردیابی افراد در زمان واقعی استفاده می شود.

تشخیص چهره و تشخیص هویت چهره دو مفهوم متفاوت در فناوری تشخیص چهره هستند:

تشخیص چهره (Face Detection): فرآیندی است که با استفاده از الگوریتم‌ها و روش‌های هوش مصنوعی، محل چهره‌ها در تصویر را تشخیص می‌دهد. در واقع، تشخیص چهره تنها بر روی تشخیص حضور یا عدم حضور چهره‌ها تمرکز می‌کند و نمی‌تواند شخص مرتبط با هر چهره را شناسایی کند.

تشخیص هویت چهره (Face Recognition): فرآیندی است که به کمک الگوریتم‌ها و روش‌های پیچیده‌تر، قادر است شخصیت یا هویت شخص مرتبط با یک چهره را شناسایی کند. این فرآیند با استفاده از اطلاعات ویژگی‌های یکتا بر روی چهره‌ها، مانند شکل چهره، نقاط ویژه (مانند چشمان و لبها) و الگوهای معین (مانند الگوی تراکم رنگ پوست)، تشخیص و مطابقت داده می‌شود. با استفاده از تشخیص هویت چهره، می‌توان از طریق چهره‌، شخص را شناسایی و تعیین هویت کرد.

به طور خلاصه، تشخیص چهره تمرکز خود را بر روی تشخیص وجود چهره در تصویر می‌گذارد، در حالی که تشخیص هویت چهره از اطلاعات ویژگی‌ها و الگوهای چهره استفاده می‌کند تا هویت شخص را شناسایی کند.

معرفی دستگاه تشخیص چهره

دستگاه های تشخیص چهره، یکی از جدیدترین و مدرن ترین فناوری‌ هایی هستند که در حوزه نظارت، مدیریت و امنیت سازمان ها و ادارات از آن ها استفاده می شود. این دستگاه ها مبتنی بر فناوری ارتباطات بوده و با ثبت ویژگی‌ ها و الگوی صورت هر شخص، فعالیت های مرتبط با او را به نحو احسن در حافظه‌ خود ثبت و نگهداری می نمایند. چنانچه مایل به آشنایی بیشتر با نحوه کار این دستگاه ها و مزایایشان هستید، در ادامه همراه ما باشید.

نحوه عملکرد دستگاه تشخیص چهره

در حالت کلی، این دستگاه با استفاده از ویژگی‌های بیومتریک چهره افراد مختلف، تجزیه و تحلیل صورت آن‌ها را انجام می‌دهد و در صورت مطابقت با داده‌های از قبل ذخیره‌شده، اجازه ورود و ثبت تردد به افراد در مکان‌های مختلف داده می‌شود.

می‌توانیم نحوه کار دستگاه شناسایی چهره را در چند مرحله شرح دهیم:

  • اسکن صورت و تهیه تصاویر اولیه

با ایجاد اتصال بین این نقاط تشخیص‌داده‌شده، یک الگوی معین برای تشخیص‌های بعدی در حافظه دستگاه ذخیره می‌شود. بدین ترتیب عواملی مانند بلندشدن مو، سبیل و ریش آقایان و هم‌چنین آرایش و استفاده از لنز برای پوست خانم‌ها، برای تشخیص چهره افراد و کنترل تردد آن‌ها توسط دستگاه، تاثیر چندانی نخواهند داشت.

  • ایجاد الگوریتم خاص برای ذخیره اطلاعات چهره در دستگاه

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید در شرایطی که چهره افراد مختلف مخصوصا آقایان در طول هفته‌ها و ماه‌ها دچار تغییر می‌شود، دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با چه ترفندی چهره آنان را تشخیص می‌دهد؟  نحوه عملکرد دستگاه تشخیص چهره بدین صورت است که هنگام ذخیره داده‌ها، توسط به‌کارگیری دستورالعمل ها و الگوریتم‌های خاص، نقاطی در چهره افراد تشخیص داده می‌شود که برای چهره هر فرد کاملا متمایز و یکتا است.

  • ایجاد تصاویر جدید و مقایسه با داده‌های ذخیره‌شده در هر بار استفاده از دستگاه تشخیص چهره

بعد از ذخیره الگوریتم چهره افراد مختلف در دستگاه، هربار که افراد در مقابل این دستگاه قرار می‌گیرند، یک تصویر جدید و الگوریتم، طبق روش بیان‌شده در موارد قبلی، به دستگاه منتقل می‌شود. چنانکه الگوریتم جدید با یکی از الگوریتم‌هایی که قبلا در حافظه ذخیره شده است، مطابقت داشته ‌باشد، اجازه حضور صادر شده و تردد فرد به وسیله ذخیره هویت، تاریخ، ساعت، دقیقه و ثانیه ورود ثبت می‌شود.

کوید و کرونا، ناتوان در برابر دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

همانطور که اشاره کردیم، از جمله دستگاه‌ها یا سیستم‌های رایج دیگر به منظور ثبت تردد افراد، دستگاه حضور و غیاب با استفاده از اثرانگشت است. در این روش افراد باید انگشت خود را در مکان خاصی از دستگاه و روی سنسور تعبیه شده قرار دهند تا حضور آنان ثبت شود. استفاده از دستگاه اثرانگشتی مخصوصا در دوران کنونی پاندمی کرونا، از نظر بهداشتی مناسب نبوده و به دلیل انتشار این ویروس می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

طبق مراحلی که برای نحوه عملکرد دستگاه تشخیص چهره بیان شد، ملاحظه کردید که هنگام استفاده از این تکنولوژی، هیچ‌گونه تماس فیزیکی بین افراد و دستگاه اتفاق نمی‌افتد و از نظر سلامتی، قابلیت اطمینان بیشتری دارد.

چرا در زمان رواج بیماری کرونا، استفاده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره رواج پیدا کرد؟

جالب است بدانید که در دوران کرونا، تکنولوژی‌های جدیدی چون: قابلیت تشخیص چهره با ماسک، تشخیص چهره تقلبی وحتی تشخیص چهره همراه با تب‌سنج هم به دستگاه ساعت زنی تشخیص چهره اضافه شده است.

به عنوان مثال نسل جدید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره مدل Ubio-X Pro2 از برند پرفروش ویردی ، این قابلیت‌ها را دارا می‌باشد.

دستگاه Pro2 به عنوان بهترین دستگاه تشخیص چهره موجود در بازار در دوره کرونا شناخته شده است و می‌تواند کاربرد زیادی برای سازمان‌های مختلف داشته باشد.

  • تشخیص چهره همراه با تب سنج

در گیر و دار کرونا، یکی از مهم ترین دغدغه های بسیاری از سازمان ها و ادارات، کنترل سلامتی پرسنل مجموعه و تردد افرادی است که به بیماری کرونا مبتلا شده اند. در روزهای ابتدایی همه گیری این ویروس، راهکارهای مناسبی برای تشخیص افراد بیمار از سالم و جلوگیری از ورود آن ها به مجموعه وجود نداشت اما هرچه جلوتر رفتیم، شرکت های مختلف تصمیم به ایجاد راهکارهای خلاقانه ای گرفتند تا شناسایی افراد بیمار از سالم آسان تر شده و کنترل این افراد امکان پذیر باشد. یکی از این راهکارها، استفاده از دستگاه های حضور و غیابی است که به دوربین تب سنج (Thermal Camera) مجهز بوده و می توانند تب بالاتر از حد عادی افراد را شناسایی نمایند. همان طور که می دانید تب یکی از نشانه های اولیه بیماری کرونا است.

به همین خاطر دستگاه های حضور و غیاب پیشرفته با استفاده از دوربین های پیشرفته تب سنج، دمای بدن فرد را اندازه گیری کرده و چنانچه فرد با دمای بالاتر از حد معمول و تب همراه باشد، اجازه ورود به وی داده نخواهد شد. اگر مایلید با این دستگاه ها و شرایط خرید و استفاده از آن ها آشنا شوید، با شماره تلفن های مندرج در سایت ایران اکسس در تماس باشید.

  • تشخیص چهره با ماسک

امروزه ماسک به عنوان یک الزام در بین افراد جامعه یاد می شود. در واقع استفاده از ماسک در مکان های عمومی، یکی از توصیه های اصلی پزشکان بوده و در حال حاضر در تمام ادارات، سازمان ها و شرکت های کوچک و بزرگ به این موضوع توجه می شود. از آن جایی که دستگاه های تشخیص چهره با بررسی دقیق زوایا و الگوریتم چهره افراد اقدام به شناسایی آن ها می کند، اغلب سازمان هایی که از این دستگاه ها استفاده می کنند نگران عدم کارایی این دستگاه ها در زمان کرونا هستند.

چرا که وقتی فردی از ماسک استفاده می کند، بررسی اجزای چهره او توسط این دستگاه ها غیرممکن بوده و هویت وی تشخیص داده نمی شود. ما در شرکت ایران اکسس برای این دغدغه کاربران نیز راهکار خوبی را ارائه کرده و خیال استفاده کنندگان را راحت کرده ایم. شما می توانید با خرید دستگاه های تشخیص چهره حضور و غیاب که امکان شناسایی چهره فرد با ماسک را دارند، دیگر نگران شناسایی افراد نبوده و کارهای خود را با روال قبلی پیش ببرید.

ثبت چهره افراد در دستگاه تردد تشخیص چهره

همان طور که گفته شد، فناوری تشخیص چهره از جمله تکنولوژی ‌هایی است که داده های بیومتریک را اندازه گیری و ثبت کرده و به همین خاطر امکان خطا و اشتباه در آن ها بسیار کم است. به همین خاطر اولین گام برای استفاده کاربر از این دستگاه ها، ثبت چهره شان به صورت کامل و دقیق می باشد. به طوری که اگر بخواهید از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره استفاده نمایید، بایستی در ابتدا و برای اولین بار در مقابل دوربین و صفحه‌ اسکنر دستگاه بایستید تا دستگاه بتواند تصویر صورت شما را به شکل کامل اسکن نماید. سپس چهره شما با تمام دیتاهایی که ذکر کردیم در حافظه‌ سیستم ذخیره شده و با استفاده از آن ها، پروسه دستگاه انجام می پذیرد.

مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از انتشار ویروس‌های مختلف در بین پرسنل، به‌کارگیری دستگاه تشخیص چهره به جای دستگاه حضو و غیاب با اثر انگشت و دستگاه کارتی در شرکت‌ها، مزایای متعددی خواهد داشت که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت:

  • خطای بسیار کم و دقت فوق‌العاده دستگاه تشخیص چهره

استفاده از تکنولوژی مدرن و جدید در نسل جدید دستگاه‌های تشخیص چهره، امکاناتی چون ایجاد تصاویر، ذخیره الگوریتم‌ها و ثبت حضور افراد با کم‌ترین خطا و با نرخ دقت بالا را در این سیستم ها ممکن کرده است. در برخی از این دستگاه‌های پیشرفته، از تکنولوژی ایجاد تصاویر چهره سه‌بعدی و اشعه مادون قرمز هم استفاده می‌شود که خطا را در آن‌ها به صفر می‌رساند.

  • عدم آسیب به دستگاه به دلیل عدم نیاز به تماس فیزیکی کاربر

همانطور که اشاره شد، بر خلاف دستگاه‌های کارتی و اثرانگشت، نیاز به ایجاد تماس با دستگاه‌ حضور و غیابِ تشخیص چهره توسط افراد نیست. بنابراین احتمال عملکرد سالم دستگاه و تجهیزات جانبی آن، در مدت طولانی بیشتر خواهد بود.

همچنین این دستگاه ها محدودیتی نسبت به دمای محیط و وضعیت رطوبت نداشته و شما در تمام محیط ها می توانید از سیستم های تردد تشخیص چهره استفاده کنید. البته بایستی در نظر داشته باشید که عملکرد صحیح دستگاه در مکان هایی که رطوبت بیش از مقدار مجاز می باشد ممکن است با اختلالاتی روبرو شود.

  • زمان کم برای شناسایی، تایید و ثبت هویت افراد

فرایند پردازش اولیه چهره، مقایسه با اطلاعات پایگاه داده، تایید یا رد هویت و ثبت تردد فرد، در زمانی کمتر از یک الی دو ثانیه انجام می­شود.

این عملکرد سریع مانع از ازدحام جمعیت و ایجاد صف مقابل دستگاه خواهد شد و در نتیجه از اتلاف وقت کارکنان جلوگیری خواهد کرد.

در سیستم های تشخیص چهره جدید (به عنوان مثال دستگاه‌ تشخیص چهره  Ubio-X Pro2 برند Virdi ساخت کره جنوبی) قابلیت شناسایی همزمان 4 فرد درحال حرکت هم وجود دارد!

  • زیادبودن ظرفیت حافظه دستگاه تشخیص چهره

خرید نسل اولیه دستگاه های شناسایی چهره به دلیل پشتیبانی از تعداد کاربر کم و هزینه بالا نسبت به سایر سیستم های شناسایی (اثرانگشت، کارت و رمز) مقرون به صرفه نبود.

دستگاه ­های تشخیص چهره جدید امکان ثبت بیش از یک میلیون چهره و شناسایی در کمتراز یک ثانیه را دارند. به علاوه اینکه بسته به مدل دستگاه و برند سازنده، امکان ذخیره چند میلیون رکورد تردد را در حافظه خود دارند.

  • امکان سنکرون‌شدن دستگاه تشخیص چهره با دوربین‌های مداربسته

اگر قصد استفاده از سایر تجهیزت کنترل بصری مانند دوربین‌های مدار بسته را هم دارید، هیچ نیازی به گسترش سیستم نرم‌افزاری خود ندارید. با نصب دوربین‌های مداربسته و ادغام آن با دستگاه تشخیص چهره، می‌توانید از این تجهیزات هم بهره‌مند شوید.

  • عدم احتمال تقلب و دست‌کاری پرسنل هنگام استفاده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

با توجه به اینکه فرایند تشخیص چهره در این دستگاه‌ها کاملا اتوماتیک است، امکان هرگونه تقلب در ثبت حضور و تردد غیرمجاز بین افراد مختلف کاملا از بین می‌رود. با قابلیت‌های موجود در دستگاه‌های کنونی، به هک کردن دستگاه تشخیص چهره، حتی فکر هم نمیشود کرد

  • کمک عالی برای واریز حقوق پرسنل شرکت

نرم‌افزار متصل به برخی از دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره، قابلیت محاسبه اتوماتیک حقوق افراد بر اساس ساعات کاری فعالیت آن‌ها در شرکت و تعداد روزهای حضور فعال آن‌ها را دارد. وجود این دستگاه‌ها، مشکل طولانی‌بودن زمان محاسبه حقوق کارکنان را رفع می‌کند.

معایب وجود سیستم کنترل تردد و حضور و غیاب تشخیص چهره

با گسترش روزافزون تکنولوژی اکثر محدودیت‌ها و معایب در استفاده از دستگاه‌های تشخیص چهره رفع شده‌اند، اما ذکر برخی از این معایب احتمالی خالی از لطف نیست:

  1. کیفیت اسکن و تصاویر ضبط ‌شده از چهره افراد : اگر هنگام ثبت اطلاعات اولیه، کیفیت تصویر گرفته شده توسط دستگاه کیفیت لازم را نداشته ‌باشد....

ادامه مقاله سیستم تشخیص چهره را در آدرس https://iranacs.com/all-about-face-detection-device مطالعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ایران اکسس

ایران اکسس؛ معتبرترین مرکز فروش دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد ❞ نماینده رسمی برند Virdi و Zk در ایران ❝ فروشگاه آنلاین "ایران اکسس"، از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را با تمرکز بر تأمین، توزیع و اجرای پروژه‌های کنترل تردد و حضور غیاب آغاز کرده است. رعایت اصول مشتری مداری و همچنین ارائه محصولات و خدمات تکنولوژیک و با کیفیت سبب شده که شرکت ایران اکسس به عنوان یکی از تأمین کنندگان معتبر کالا و خدمات در حوزه دستگاه‌های حضور و غیاب و کنترل دسترسی در بازار ایران شناخته شود و افتخار همکاری با بیش از ۱۰۰ شرکت دولتی و خصوصی را در رزومه خود داشته باشد.

اطلاعات تماس
  • 021267*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید