اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208107661923762
در دسترس نیست

چگونه در مصاحبه کاری موفق شویم

کد: 140208107661923762

، مشهد , (اخبار رسمی): یک مطالعه نشان داد که ما اولین تصور را از کسی، در عرض پنج ثانیه پس از ملاقات با او ایجاد می کنیم. همچنین ممکن است بیش از 20 ملاقات متوالی طول بکشد تا نظری که ما در اولین دیدار با آن شخص پیدا کرده ایم، تغییر کند. در طول فرایند مصاحبه باید موارد مثل آمادگی،تمرین، حضور و مشارکت را در نظر داشت.

چگونه در مصاحبه کاری موفق شویم
چگونه در مصاحبه کاری موفق شویم

همیشه شنیده ایم می گویند که برخورد اولیه انسان ها با همدیگر یک تأثیر ماندگار را ایجاد می کند، و وقتی صحبت از لباس پوشیدن در مصاحبه کاری به میان می آید، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

چگونه در مصاحبه کاری موفق شویم

همیشه شنیده ایم می گویند که برخورد اولیه انسان ها با همدیگر یک تأثیر ماندگار را ایجاد می کند، و وقتی صحبت از لباس پوشیدن در مصاحبه کاری به میان می آید، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. یک مطالعه نشان داد که ما اولین تصور را از کسی، در عرض پنج ثانیه پس از ملاقات با او ایجاد می کنیم. همچنین ممکن است بیش از 20 ملاقات متوالی طول بکشد تا نظری که ما در اولین دیدار با آن شخص پیدا کرده ایم، تغییر کند.

در طول فرایند مصاحبه باید موارد زیادی را در نظر داشت. برای کمک به این موضوع، این 4 نکته را برای موفقیت در مصاحبه در نظر داشته باشید: آمادگی، تمرین، حضور و مشاکرت

1- خودتان را آماده کنید

اطمینان از اینکه برای مصاحبه خود آماده هستید، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا به خوبی این کار را انجام دهید. شما باید بتوانید توضیح دهید که چگونه مهارت ها، علایق و ارزش های شما با سازمان مطابقت دارد.

درباره شرکت تحقیق کنید. این نشان می دهد که شما به اندازه کافی به این شغل اهمیت می دهید تا در مورد بیانیه ماموریت، محصولات و ارزش های شرکت بیاموزید.

کار را درک کنید. از منابع انسانی یا مدیر استخدامی آنها برای شرح دقیق شغل مورد تقاضا کمک بخواهید.

خود را در جایگاه مصاحبه کننده قرار دهید. سوالاتی را که می خواهید از یک کارمند احتمالی بپرسید بنویسید.

رزومه خود را مرور کنید. انتخاب کنید که کدام یک از نقاط قوت و توانایی شما با آنچه برای این شغل مورد نیاز است مطابقت دارد تا بتوانید در مصاحبه به آنها اشاره کنید.

افرادی را که به عنوان معرف اعلام می کنید را آماده کنید. بگذارید بدانند برای چه شغلی درخواست می دهید.

به موقعیت مکانی مصاحبه توجه کنید نحوه رسیدن به آنجا را بیابید و بدانید که این مسافت چقدر طول می کشد. سپس 15 دقیقه اضافی به زمان سفر خود اضافه کنید.

2- آنچه را که می گویید و نحوه بیان آن را تمرین کنید

اعتماد به نفس از دانستن آنچه باید انجام دهید ناشی می شود. این شما را از تقلا برای پاسخ نجات می دهد و استرس شما را کاهش می دهد. بهترین راه برای تقویت اعتماد به نفس این است که آنچه را که آماده کرده اید را تکرار کنید.

سوالات و پاسخ هایی که آماده کرده اید را مرور کنید. تصمیم بگیرید که کدام موقعیت‌ها پاسخ‌های خوبی به سؤالات می‌دهند.

پاسخ های خود را با صدای بلند تمرین کنید. سعی نکنید پاسخ های خود را زمزمه کنید. شما باید طوری با صدای بلند صحبت و تمرین کنید که گویی در حال گفتگو هستید.

مراقب زبان بدن خود باشید جلوی آینه تمرین کنید تا حالت و شکل صورت خود را بررسی کنید.

سر، پشت و شانه های خود را صاف اما ریلکس نگه دارید. زمانی که مناسب است لبخند بزنید و ارتباط چشمی برقرار کنید.

برای نشان دادن علاقه کمی به جلو خم شوید. خم شدن به پشت می تواند شما را بی علاقه جلوه دهد، در حالی که نشستن روی لبه صندلی می تواند شما را متشنج جلوه دهد.

3- خودتان را متناسب با موقعیت، به بهترین شکل آراسته کنید

مصاحبه کنندگان شما همه چیز را در مورد شما مشاهده می کنند، ظاهر، نگرش و زبان بدن شما. ظاهر و پوشش مناسب، خود می گوید که شما با شغل مورد تقاضا سازگار هستید زیرا فرهنگ شرکت را درک می کنید.

تمیز، مرتب و آراسته باشید. این مهم است.

سعی کنید کمی بهتر از آنچه به عنوان یک نیروی کار، در محل کار نیاز دارید خود را آراسته کنید. با هر جنسیتی که هستید، در کنار پوشیدن لباس رسمی و متناسب با موقعیت و آراستن موی سر و صورت، استفاده از یک عطر خوشبو مانند عطر ورساچه مردانه یا عطر ورساچه زنانه می توانید به بهترین نحو تاثیر مثبتی را روی مصاحبه کنندگان خود بگذارید. برای اینکه بدانید شکل کلی لباس مورد نظر سازمان یا اداره چیست، به کارکنان آنجا مراجعه کنید تا ببینید آنها چه لباسی می پوشند. هنگام مصاحبه برای یک محل کار خلاقانه، مانند یک شرکت طراحی گرافیک، پوشیدن کت و شلوار ممکن است قدیمی یا غیر قابل باور به نظر برسد.

به موقع حاضر شوید دیر رسیدن قبل از شروع مصاحبه تاثیر بدی ایجاد می کند و نکته مهم تر اینکه هنگام ورود تلفن همراه خود را خاموش کنید و تا زمانی که خارج نشدید آن را روشن نکنید.

وقتی با مصاحبه کننده ملاقات می کنید، تماس چشمی برقرار کنید، لبخند بزنید و برای دست دادن و معرفی خود پیش قدم شوید. دست مصاحبه کننده را محکم بگیرید (نه فقط انگشتان) و بفشارید.

4- به طور کامل در جلسه مصاحبه مشارکت داشته باشید

مصاحبه شانس شما برای نشان دادن نگرش مثبت و مهارت های ارتباطی شماست.

به جای لپ‌تاپ یا دستگاه‌های دیگر، از قلم و کاغذ برای یادداشت‌ برداری استفاده کنید.

به تمامی سوالات مصاحبه کننده پاسخ دهید. حتی سؤالات غیرمعمول یا آنچه فکر می کنید بی ربط هستند، بنا به دلایلی که شما اطلاع ندارید، از شما پرسیده می شوند.

به سوالات با دقت گوش دهید تا بتوانید به آنها پاسخ دقیق دهید. اگر سوالی را متوجه نشدید، مودبانه از مصاحبه کننده بخواهید آن را دوباره بیان کند. اگر جواب را نمی دانید، بگویید که نمی دانید.

قبل از پاسخ دادن به سوال، لحظه ای فکر کنید. همچنین اگر به زمان بیشتری برای فکر کردن در مورد پاسخ خود نیاز دارید، می توانید بخواهید که بعداً در مصاحبه به سؤال برگردید.

ثبور، صمیمانه و رک باشید. همچنین موضوع صحبت را عوض نکنید و فقط در مورد موضوع مورد تقاضا صحبت کنید.

از پاسخ دادن فقط با «بله» یا «خیر» خودداری کنید. سعی کنید بفهمید مصاحبه کننده چه چیزی را می خواهد بداند و با در نظر گرفتن آن پاسخ دهید.

بعد از مصاحبه پیگیری کنید و یک پیام تشکر یا ایمیل ارسال کنید. در آن، بر 2 یا 3 دلیل تأکید کنید که چرا شما بهترین فرد برای کار هستید.

جمع بندی

اولین برداشت مهم است پیروی از این 4 مرحله به شما کمک می کند مطمئن و توانا به نظر برسید و نشان دهید که برای این موقعیت مناسب هستید. همیشه بیش از یک راه برای لباس پوشیدن و آراستن خود متناسب با جلسه مصاحبه کاری که در آن حضور دارید وجود دارد. در فروشگاه عطر راینو می توانید بیشتر در مورد اینکه چگونه در یک مصاحبه کاری تاثیر مثبتی در جلسه داشته باشید، اطلاعات کسب کنید.

نکته کلیدی این است که ترکیبی متناسب با نقش و محیط کار پیدا کنید تا در لباسی که برای مصاحبه می پوشید راحت باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عطر راینو

عشق و علاقه به عطر و ادکلن در خانواده‌ی ما چیزی است که از نسل به نسل منتقل شده است. پدربزرگ ما بیش از نیم قرن تجربه در این عرصه داشت و ما افتخار می‌کنیم که این میراث ارزشمند را ادامه می‌دهیم، برای همین راینو (با نام قبلی سوغات سیدجواد) در سال ۱۳۹۸ متولد شد . عطر راینو برترین سایت فروش عطر و ادکلن ایران است و فقط ادکلن اصل و اورجینال به فروش میرساند. عطر راینو مرجعی کامل از اطلاعات و قیمت انواع عطر و ادکلن در ایران است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام