اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208107662423818
در دسترس نیست

چطور لکه های صورت را از بین ببریم

کد: 140208107662423818

، مشهد , (اخبار رسمی): لک پوست صورت به هر نوع لکه، تغییر رنگ، علامت یا عیب روی پوست گفته می شود. آکنه، لکه های ناشی از افزایش سن، و خال های مادرزادی از انواع لکه های صورت هستند. بسته به علت، گزینه های درمانی مختلفی در دسترس شماست.گاهی اوقات ممکن است برای ارزیابی لک صورت شما به پزشک مراجعه کنید.

چطور لکه های صورت را از بین ببریم
چطور لکه های صورت را از بین ببریم

آیا اعتماد به نفس شما با دیدن لکه روی صورتتان از بین می رود؟ پس شما تنها نیستید. بسیاری از افراد به دلیل این عیوب روی پوست، اعتماد به نفس پایینی دارند.

چطور لکه های صورت را از بین ببریم

آیا اعتماد به نفس شما با دیدن لکه روی صورتتان از بین می رود؟ پس شما تنها نیستید. بسیاری از افراد به دلیل این عیوب روی پوست، اعتماد به نفس پایینی دارند. با این حال، درمان های زیادی برای کنترل لک وجود دارد. اما قبل از آن، باید نوع پوست خود را بشناسید.

لک پوست صورت به هر نوع لکه، تغییر رنگ، علامت یا عیب روی پوست گفته می شود. آکنه، لکه های ناشی از افزایش سن، و خال های مادرزادی از انواع لکه های صورت هستند. بسته به علت، گزینه های درمانی مختلفی در دسترس شماست. گاهی اوقات ممکن است برای ارزیابی لک صورت شما به پزشک مراجعه کنید.

درمان پزشکی یا استفاده از درمان های خانگی مثل خرید روغن کنجد و استفاده از آن به کاهش ظاهر لکه ها کمک کند.

چه چیزی باعث ایجاد لک می شود؟

ویروس ها

برخی از لک‌ها، مانند تبخال، توسط ویروس‌هایی مانند HSV-1 ایجاد می‌شوند. ویروس واریسلا زوستر (VZV) باعث آبله مرغان می شود.

عفونت ها

انواع خاصی از عفونت های پوستی می توانند باعث ایجاد لکه ها روی پوست شوند. اینها شامل مالاسزیا فولیکولیت (آکنه قارچی)، که عفونت در فولیکول های مو است. این وضعیت به دلیل رشد بیش از حد یک ماده خاص ایجاد می شود و باعث ایجاد جوش چرکی صورت می شود.

ژنتیک

آکنه ها و لکه ها ممکن است یک پیوند ژنتیکی داشته باشد. برخی از شرایط ارثی نیز می توانند باعث ایجاد لکه شوند.

قرارگیری در معرض نور خورشید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه های مضر فرابنفش (UV) A و B خورشید می تواند باعث سرطان پوست، هایپرپیگمانتاسیون و سایر اشکال آسیب پوست شود.


منافذ مسدود شده پوست

تولید بیش از حد روغن توسط غدد چربی می تواند باعث ایجاد لک شود. تغییرات هورمونی اغلب باعث این تولید بیش از حد می شود، مانند بلوغ. روغن اضافی می تواند با سلول های مرده پوست، کثیفی ها یا باکتری ها مخلوط شود.

همچنین منافذ ممکن است در اثر استفاده از محصولاتی مانند محصولات آرایشی، ضد آفتاب، مرطوب‌کننده‌ها یا اسپری ها مسدود شوند.

رژیم غذایی

آنچه می خورید ممکن است روی پوست شما تاثیر بگذارد. آلرژی های غذایی و برخورد مواد غذایی با پوست هر دو می توانند باعث تحریک و برآمدگی پوست شوند. محصولات لبنی مانند شیر بدون چربی ممکن است باعث آکنه شوند. در برخی افراد رژیم های غذایی سرشار از قند و کربوهیدرات های ساده نیز ممکن است منجر به لک شود.

نحوه درمان لک ها

درمان باید بر اساس علت لک تعیین شود. اگر لکه های شما با درمان خاصی بدتر شد، استفاده از آن را متوقف کرده و با پزشک خود صحبت کنید.

داروهای ضد لک

بسیاری از محصولات OTC وجود دارند که می توانند به کاهش یا از بین بردن جوش ها، جوش های سرسفید و سر سیاه کمک کنند. قبل از اینکه بهترین درمان را برای خود پیدا کنید، ممکن است مجبور شوید چندین مورد را آزمایش کنید. اگر آکنه شما به محلول های OTC پاسخ ندهد، ممکن است پزشک آنتی بیوتیک های خوراکی یا داروهای موضعی تجویز کند.

کرم هیدروکورتیزون

کرم های موضعی می توانند واکنش های آلرژیک و تحریکات را کاهش دهند. 

محافظت در برابر آفتاب

کرم های ضد آفتاب، لباس های محافظ در برابر آفتاب، عینک آفتابی و کلاه قرار گرفتن در معرض اشعه های UVA و UVB را کاهش می دهند. این می تواند به محافظت از پوست شما در برابر آسیب های اضافی کمک کند.

عادات بهداشتی سالم

پاکسازی منظم صورت، بدن و مو می تواند به از بین بردن چربی اضافی، آلودگی و باکتری های روی پوست کمک کند. اما زیاده روی نکنید. با پاکسازی بیش از حد می توانید پوست خود را بیشتر تحریک کنید.

رژیم غذایی مناسب

داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم می تواند به شما کمک کند تا غذاهایی را که ممکن است باعث ایجاد لک روی پوست صورت یا سایر قسمت های بدن شما شوند، مشخص کنید. استفاده از روغن های مناسب پخت و پز مثل روغن کنجد سرخ کردنی تاثیر بسزایی بر شادابی و سلامت پوست شما دارد

جمع بندی

لک به هر نوع علامتی بر روی پوست گفته می شود. بیشتر لک‌ها بی‌خطر هستند، اما افراد ممکن است به دلیل اینکه این لک ها زیبایی و اعتماد به نفس آن ها را با مشکل روبرو می کند آن‌ها را درمان کنند. یکی از راه های پیشگیری و درمان این نوع لک ها پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و استفاده از روغن های خوراکی و گیاهی مانند روغن کنجد است که در فروشگاه روغن بروج می توانید انواع آن را تهیه کنید

افراد در صورت هر گونه نگرانی در مورد لک یا بیماری پوستی باید به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنند. این متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند وضعیت را تشخیص دهند و سپس درمان های مناسب را توصیه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بروج

نظر به اینکه هر شهروند ایرانی در راستای اشتغال زایی موثر و با دوام و مفید و سالم و البته درحد بضاعت خود مسئولیت دارد و با توجه به اینکه به توانمندی و انگیزه خود ایمان داشتیم لذا تصمیم گرفته ایم که کاری مشترک را شروع نماییم .پس از چند ماه کار شناسی و مطالعه ، ورود به عرصه تولید غذای سالم را به عنوان هدف خود انتخاب کردیم . بنا به دلایل متعددی نهایتا تاسیس و راه اندازی واحد صنعتی تولید روغنهای گیاهی به شیوه پرس سرد (منطبق بر استاندارد۱۳۹۲) را برای هدف برترخود برگزیدیم. در فروردین ماه ۱۳۹۰ مجوز تاسیس از سازمان محترم جهاد کشاورزی اخذ شد. پروانه ساخت واحد صنعتی در تیر ماه همان سال از شرکت شهرک های صنعتی اخذ گردید. در تیر ماه سال ۱۳۹۱ علی رغم مشکلات فراوان در فاز دوم شهرک صنعتی چناران با تلاش بی وقفه توانستیم پس از کمتر از یک سال ساخت واحد صنعتی را به پایان رسانیم. پس از آن مبادرت به احداث زیر ساخت های صنعتی نمودیم وهمزمان ماشین آلات خریداری و نصب و راه اندازی گردید متعاقبا پروانه بهره برداری صنعتی از سازمان جهاد کشاورزی و پروانه بهداشتی وپروانه ساخت اولین محصول (روغن کنجد بکر و خالص و طبیعی و بدون تصفیه ، تهیه شده به شیوه پرس سرد)از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یکی پس از دیگری اخذ گردید. مجموعه بروج با تلاش و انگیزه فراوان در تلاش است تا سلامتی را برای شما عزیزان به ارمغان آورد. شرکت بروج با سابقه غنی در حوزه تولید روغن های زیتون، کنجد و سرخ کردنی باکیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. شما می توانید به صورت عمده و خرده محصولات فروشگاه بروج را تهیه کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی