اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209217724123951
در دسترس نیست

بیت کوین در نزدیکی سقف تاریخی سال 2021

کد: 140209217724123951

، مشهد , (اخبار رسمی): به گفته تونی سیکامور (Tony Sycamore.) تحلیلگر شرکت IG Australia، با توجه به وضعیت معاملات فیوچرز بیتکوین در پلتفرم CME احتمالاً بزودی شاهد افزایش قیمت بیت کوین نسبت به سطح فعلی آن باشیم.

بیت کوین در نزدیکی سقف تاریخی سال 2021
خرید بیت کوین

نرخ سود باز معاملات آتی (Futures) بیت کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) به ۵.2 میلیارد دلار رسیده است. این میزان تنها ۲۰۰ میلیون دلار کمتر از سقف تاریخی ثبت شده در تاریخی اکتبر ۲۰۲۱ است. بر اساس داده‌های کوین گلس نرخ سود باز CME تنها طی ۳۰ روز گذشته از ۳.۶۳ میلیارد دلار به ۵.۲ میلیارد دلار رسیده است. افزایش نرخ سود باز معاملات آتی همزمان با رشد ۲۶ درصدی قیمت بیت کوین در مدت زمان مشابه و صعود آن به سطح ۴۴ هزار دلار بوده است.

نرخ سود باز معاملات آتی CME به 5.2 میلیارد دلار رسید. منبع: Coinglass

در سال ۲۰۲۱ و در فاصله بین یکم تا ۲۱ اکتبر (9 تا 29 مهر)، نرخ سود باز معاملات فیوچرز بیت کوین در بورس کالای شیکاگو با  جهشی سریع از ۱.۴۶ میلیارد دلار به سقف تاریخی خود در عدد ۵.۴۵ میلیارد دلار رسید. در آن زمان نیز افزایش سریع نرخ سود باز با رشد بی‌سابقه و چشمگیر قیمت بیت کوین از ۴۵ هزار دلار تا ۶۶ هزار دلار همراه شد.

تونی سیکامور در مصاحبه با کوین تلگراف اعلام کرد که افزایش سریع نرخ سود باز نشان دهنده افزایش تمایلات به خرید بیت کوین است اما این موضوع چگونگی و نوع پوزیشن‌های تریدرها در CME را توصیف نمی‌کند.

به گفته سیکامور، در گزارش CME به کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده در تاریخ ۲۸ نوامبر ذکر شده است که بازیگران بزرگ این پلتفرم، صرفاً پوزیشن و معاملات شورت (short) یا فروش داشته‌اند به طوری که در مقابل ۲۰,۷۲۴ پوزیشن شورت فقط 18,979 پوزیشن (long) لانگ یا خرید به ثبت رسیده است.

پوزیشن‌های معاملات فیوچرز در بازار بورس کالای شیکاگو بیشتر فروش است.

 سیکامور همچنین به این موضوع اشاره کرده است که تا زمان اعلام گزارش بعدی CME در روز سه شنبه ۱۲ دسامبر (21 آذر)، سرمایه‌گذاران نمی‌توانند از ماهیت و نوع معاملات بازیگران در پلتفرم CME اطلاع پیدا کنند.

آنچه که در حال حاضر نمی‌توانیم ببینیم، این است که آیا پوزیشن‌ها و معاملات بازیگران بزرگ از وضعیت صرفاً short به صرفاً long تبدیل شده است یا نه. اگر به وضعیتی برسیم که وضعیت پوزیشن های بازار در شرایط صرفاً لانگ قرار بگیرد باید به شدت نگران یک اصلاح سریع  باشیم. اما از آنجایی که ماهیت معاملات بازار در هفته گذشته short بود، گمان نمی‌کنم هنوز به آن نقطه رسیده باشیم.

لازم به ذکر است که یکی دیگر از دلایل افزایش قابل توجه و چشمگیر قیمت بیت کوین گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال تایید تعدادی از درخواست‌های مربوط به ثبت صندوق قابل معامله بیت کوین (ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) است. روزهای ابتدایی ماه ژانویه به عنوان مهلت تصمیم گیری در مورد این صندوق‌ها تعیین شده است.

به نظر من عامل دیگری در رشد قیمت بیت کوین تاثیرگذار است. این اتفاق فقط به خاطر صندوق‌های ETF یا نزدیک شدن به هاوینگ نیست. به نظر می‌رسد بیت کوین راه خود را پیدا کرده است.

به گفته سیکامور یکی از دلایل اصلی رالی اخیر قیمت بیت کوین ارتباط شرایط بیت کوین با اوضاع اقتصاد کلان و امیدواری به سیگنال‌های فدرال رزرو مبنی بر احتمال توقف افزایش نرخ بهره است. پلتفرم CME در ماه نوامبر توانست با عبور از صرافی باینس جایگاه اول را در زمینه نرخ سود باز معاملات آتی بیت کوین از آن خود کند موضوعی که به نظر نشان دهنده افزایش تمایل و علاقه موسسات مالی سنتی به پذیرش ارزهای دیجیتال است.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که تایید صندوق‌های ETF منجر به افزایش شدید و سریع قیمت بیت کوین می‌شود اما برخی دیگر با این موضوع موافق نیستند. به اعتقاد این دسته از تحلیلگران، روند صعودی فعلی تداوم نخواهد یافت و بازیگران بزرگ با استراتژی فروش با خبر در روزها و هفته‌های پس از تایید احتمالی صندوق‌های ETF شرایط بازار را تغییر خواهند داد.

منبع: cointelegraph.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صرافی ارز دیجیتال همتاپی

صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]