اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210027737924048
در دسترس نیست

دیوار پشت تلویزیون شیک با این6 ایده جذاب و فوق العاده 

کد: 140210027737924048

، تهران , (اخبار رسمی): با طراحی دیوار پشت تلویزیون می توان یک پذیرایی ساده و معمولی را فوق العاده زیبا کرد. دیوار تلویزیون یکی از مهم ترین دیوارهای سالن پذیرایی خانه های ایرانی است. به همین دلیل اجرای طرحی جدید و شیک روی آن، نتیجه ای عالی به همراه دارد. کاربرد ترمووال، ماربل شیت راحت و سریع بوده و زیبایی خاصی دارد.

دیوار پشت تلویزیون شیک با این6 ایده جذاب و فوق العاده 
تزیین دیوار پشت تلویزیون با ماربل شیت و ترمووال

یکی از متریال های جدید که به عنوان دیوارپوش، طرفدار زیادی پیدا کرده است، ماربل شیت است. ماربل شیت  از جنس پی وی سی و پودر سنگ تولید می شود که ضد آب و قابل شستشو هم هست.

با طراحی دیوار پشت تلویزیون می توان یک پذیرایی ساده و معمولی را فوق العاده زیبا کرد. دیوار تلویزیون یکی از مهم ترین دیوارهای سالن پذیرایی خانه های ایرانی است. به همین دلیل انتخاب و اجرای طرحی جدید و شیک روی آن، نتیجه ای عالی به همراه دارد. متریال های جدیدی که در عین زیبایی، نصب راحتی هم دارند برای این دیوار عالی هستند. در این مطلب انواع این متریال های جدید و نحوه کاربرد آنها را معرفی می کنیم. با خواندن این مطلب می توانید یک طرح عالی و جدید برای دیوار پشت تلویزیون خود انتخاب کنید.

1- طراحی دیوار پشت تلویزیون با ترمووال

طراحی دیوار پشت تلویزیون با متریال جدیدی به نام ترمووال، بسیار عالی و چشم نواز است. این دیوارپوش جدید از جنس پی وی سی تولید شده و کاملاً ضد آب است. ترمووال ها برای طراحی دیوار پشت تلویزیون مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. ترمووال یک دیوارپوش از جنسی سخت و توپر است که عرض های متفاوت و طول ثابتی دارد. عرض ترمووال ها 10 سانتی متر، 12، 15، 17 و 20 سانتی متر است. طول معمول این متریال 2.8 متر است که به اندازه ارتفاع استاندارد یک واحد مسکونی است.

ضخامت معمول ترمووال ها حدود  1 سانتی متر است و با برجستگی و فرورفتگی هایی طراحی شده است. این برجستگی ها در هر عرض ترمووال تغییر می کند و از دو تا چهار عدد است. این راه های برجسته، شکل ظاهری ترمووال را شبیه الوارهای ترموود می کند. به دلیل اینکه ترموود قیمت بالایی دارد و کاربرد زیاد آن به صرفه نیست، ترمووال ها جایگزین آن شده است.

 طراحی و اجرای ترمووال ها روی دیوار پشت تلویزیون می تواند به تنهایی یا به صورت ترکیبی انجام شود. برای دیزاین دیوار پشت تلویزیون باید به ابعاد دیوار و رنگ بندی دکوراسیون پذیرایی توجه کرد. این نکته بسیار مهم است که هر طرحی برای دیوار هر منزلی مناسب نیست.

برای اینکه طراحی دیوار با ترمووال، زیبایی بیشتری داشته باشد استفاده از نورپردازی، گزینه ای عالی است. این نورپردازی می تواند به صورت نور مخفی یا نور خطی در کنار، بالا یا پایین ترمووال ها باشد. با اینکه ترمووال به تنهایی روی دیوار پذیرایی، ساده و شیک است. ولی می توان آن را در کنار دیگر متریال ها هم به کار برد.

ترمووال ها رنگ بندی متنوعی دارند که با هر دکوراسیونی به راحتی ست می شود. این رنگها شامل سفید، طوسی روشن، طوسی تیره،کرمی، فندقی، عسلی یا چام، گردویی، گردویی تیره و مشکی است. طراحی دیوار در یک منزل با دکوراسیون روشن با رنگ های تیره و برعکس، بسیار جذاب و زیبا است.

2- طراحی دیوار پشت تلویزیون با ماربل شیت

یکی از متریال های جدید که به عنوان دیوارپوش، طرفدار زیادی پیدا کرده است، ماربل شیت است. ماربل شیت  از جنس پی وی سی و پودر سنگ تولید می شود که ضد آب و قابل شستشو هم هست.

دیوارپوش ماربل شیت ظاهری شبیه سنگ مرمر و معمولاً براق دارد. این متریال مناسب استفاده در همه فضاهای داخلی است. مهمترین خاصیت ماربل شیت ها، مقاومت برابر آب و رطوبت و سبک بودن آن است.

ماربل شیت ها رنگ بندی و مدل های بسیار زیبا و متنوعی دارند. شما می توانید دیوار پشت تلویزیون را تنها با همین متریال دیزاین کنید. یکی از ورق های هماهنگ با دکوراسیون خود را انتخاب کرده و کل دیوار را از کف تا سقف بپوشانید. ورق های بزرگ با ابعاد 1.2 در 2.8 برای دیوار پذیرایی و تلویزیون عالی است.

این دیوارپوش ها را می توان با تسمه های استیل به رنگ طلایی یا نقره ای به کار برد. این تسمه ها، دیوار را از حالت ساده خارج کرده و با دکوراسیون کلاسیک هم قابل استفاده است. بوسیله تسمه های استیل می توان دیوار را به چند قسمت عمودی یا حتی افقی و مورب تقسیم کرد. در این حالت ماربل شیت بین این تسمه ها و تسمه ها در لبه ها قرار می گیرد.

همچنین می توان از پنل های دیواری از جنس ام دی اف، بتنی یا پلیمری در کنار آن استفاده کرد. کاربرد ترمووال هم در کنار ماربل شیت یکی از جدیدترین و شیک ترین مدل های روز است. طراحی دیوار پشت تلویزیون را به صورت بخشی ترمووال به صورت عمودی یا افقی می توان انجام داد. برای این طرح ها، نورپردازی از اطراف یا با چراغ های آویز کنار دیوار، عالی است.

3- طراحی دیوار پشت تلویزیون با کاغذ دیواری

برای طراحی دیوار پشت تلویزیون استفاده از کاغذ دیواری ها همیشه نتیجه ای زیبا و قابل قبول دارد. انواع کاغذ دیواری ها از طرح و رنگ های زیبا و جدید را می توان برای این دیوار به کار برد. شما می توانید از کاغذ دیواری همرنگ مبلمان یا پرده پذیرایی استفاده کنید. انتخاب رنگ های ملایم و خنثی مانند کرمی، بژ و طوسی روشن هم با هر رنگ دکوری ست می شود. علاوه بر این، این رنگ کاغذ دیواری را می توانید برای مدت طولانی تر نگه دارید.

کاغذ دیواری ها را با توجه به شرایط سالن پذیرایی و نشیمن خود انتخاب کنید. در یک پذیرایی کوچک یا کم نور، رنگ های روشن و طرح های ریز بهتر هستند. برعکس در یک فضای بزرگ می توانید کاغذ دیواری رنگ های تیره یا طرح های درشت انتخاب کنید.

اگر دیوار پشت تلویزیون را به عنوان دیوار اصلی پذیرایی انتخاب کردید، باید کاغذ دیواری آن متفاوت باشد. شما می توانید بقیه دیوارها را از کاغذ دیواری کمرنگ تر یا خنثی انتخاب کنید. برای طراحی دیوار پشت تلویزیون از کاغذ دیواری طرح دار یا رنگی تیره تر استفاده کنید.

4- طراحی دیوار پشت تلویزیون با گرین وال

برای کسانی که عاشق طبیعت و فضای سبز هستند، گرین وال ها نوعی از دیوارپوش های زیبا و جذاب است. در طراحی دیوار پشت تلویزیون می توان بخشی از دیوار یا تمام آن را از گرین وال ها پوشاند. گرین وال ها مدل ها و رنگ های تیره و روشن دارند. گرین وال ها به صورت تایل های ابعاد 30 در 30 تا 50 در 50 تولید می شوند.

ضخامت این تایل ها معمولاً حدود 2 تا 4 سانت است. گرین وال ها بوسیله مفتول و میخ به دیوار نصب می شوند.

 بهتر است بخش کوچکی از دیوار تلویزیون را از گرین وال ها بپوشانید. بقیه دیوار را می توان با ترمووال یا ماربل شیت طراحی و اجرا کرد. مثلاً یک ردیف افقی یا عمودی از دیوار تلویزیون را گرین وال نصب کنید. علاوه بر این می توانید بخش هایی با طرح مربع، مستطیل، منحنی و اشکال نامنظم را با گرین وال بپوشانید. البته استفاده از گرین وال را برای پذیرایی کوچک، فقط به صورت ساده و خطی پیشنهاد می کنیم.

نورپردازی مخفی یا خطی در کنار گرین وال ها زیبایی فوق العاده ای دارد.

5- طراحی دیوار پشت تلویزیون با کناف

با اینکه استفاده از کناف ها برای دیوار های پذیرایی جز روش های قدیمی تر است ولی همچنان هم کاربرد دارد. اگر طراحی اصولی و درستی با کناف انجام شود، دیوار پذیرایی به نقطه ای خاص و جذاب تبدیل می شود. دیوار پشت تلویزیون را بهتر است با مدل های ساده کناف که با هر دکوری هم هماهنگ است طراحی کرد.

مدل های ساده و شیک کناف علاوه بر زیبایی با گذشت زمان خسته کننده و شلوغ به نظر نمی آیند. طرح هایی که برای کناف دیوار پشت تلویزیون مناسب است مدل های خطی و مخفی ساده است.

6- طراحی دیوار پشت تلویزیون با دیوارپوش پی وی سی

برای دیزاین دیوار پشت تلویزیون می توان از دیوار پوش پی وی سی استفاده کرد. این دیوارپوش ها معمولاً تایل های با عرض 20 سانت و طول 6 متر هستند. دیوارپوش پی وی سی روی دیوار معمولی و رنگ شده به دلیل نر و مادگی که دارد نصب می شود. دیوارپوش پی وی سی کاملاً ضد آب و قابل شستشو است.

دیوارپوش پی وی سی در دو نوع توپر (ضد ضربه) و توخالی تولید می شود. مدل ضد ضربه آن مقاوم تر و عمری طولانی تر دارد.

دیوارپوش پی وی سی رنگ و طرح های متنوع و زیبایی دارد. روی این دیوارپوش ها انواع طرح های کلاسیک و مدرن از طرح چوب تا طرح کاغذ دیواری چاپ شده است. برای دیوار تلویزیون در یک پذیرایی مدرن می توانید از طرح های ساده و مدرن یا طرح چوب استفاده کنید. مدل های کلاسیک با طرح گل و بوته هم مناسب دیوار پذیرایی کلاسیک است.

شما می توانید این دیوارپوش ها را در کنار متریال های دیگر مثل ترمووال یا ام دی اف به کار ببرید. نکته ای که باید به آن توجه کنید رعایت اصل سادگی و دوری از شلوغی دیوار است.

جمع بندی:

طراحی دیوار پشت تلویزیون با متریال های به روز و زیبا، منزل شما را شیک و جدید نشان می دهد. این دیوار می تواند به دیواری کانونی و شیک در سالن پذیرایی شما تبدیل شود. برای اینکه بهترین طرح را برای دیوار خود اجرا کنید باید با متریال های جدید آشنا باشید. در این مطلب انواع متریال ها، نحوه کاربرد و شرایط استفاده از هر کدام را توضیح دادیم. در هر واحد مسکونی با کاربرد درست و اصولی متریال ها می توانید دیواری شیک و فوق العاده داشته باشید. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید سپاسگزارم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سرامود

سایت دکوراسیون داخلی سرامود در زمینه طراحی و بازسازی فضاهای مختلف فعالیت دارد. ما با تیم تخصصی از مهندسین و مجریان در کنار هم، فضاها را به بهترین شکل اصلاح و دیزاین می کنیم. مشاوره رایگان و اطلاع از سلیقه و نیازهای مشتری قبل از شروع کار انجام می شود. طراحی سه بعدی و رندرها بعد از گرفتن تایید مشتری به مرحله اجرا می رسد. در نهایت با متریال های جدید و اقتصادی، طراحی به صورت دقیق اجرا می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]