اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210107751919341
در دسترس نیست

دستگاه تزریق پلاستیک چیست؟

کد: 140210107751919341

، (اخبار رسمی): دستگاه‌های تزریق پلاستیک، دستگاه‌هایی برای تولید محصولات پلاستیکی در حجم انبوه می‌باشند. دستگاه‌ها تزریق پلاستیک قادر به تولید هر نوع محصول پلاستیکی هستند.

دستگاه تزریق پلاستیک چیست؟
دستگاه تزریق پلاستیک چیست؟

دستگاه تزریق پلاستیک در شرکت بولین  نوعی دستگاه صنعتی ست که به وسیله آن محصولات پلاستیکی تولید می‌شود. از این دستگاه در صنعت تولید محصولات پلاستیکی مختلف در هر سایز و هر جنسی بسیار زیاد استفاده می‌شود. چون این دستگاه علاوه براینکه قادر به تولید هر نوع محصول پلاستیکی است، تولید به وسیله آن نیز بسیار مقرون به صرفه است.

در دستگاه تزریق پلاستیک، فرآیند تزریق به مواد پلاستیکی تخت گرما و فشار بالایی انجام می‌شود، ابتدا به وسیله گرما مواد اولیه را ذوب و سپس به وسیله فشار، آن را به داخل قالب تزریق می‌کنند. در نهایت با سردکردن قالب، محصول ایجاد می‌سشود. این دستگاه‌ها از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند در عرض چندثانیه، تعداد بسیار بالایی محصول تولید کنند.

در دستگاه‌های تزریق پلاستیک با توجه به نوع دستگاه، قطعات آن متفاوت است، اما بطور کلی، این دستگاه دارای چند قطعه اصلی است:

قالب تزریق:

قالب تزریق یکی از اصلی ترین قطعات دستگاه است، چون شکل نهایی محصول را تعیین می‌کند، بنابراین باید به وسیله برنامه‌های خاص و توسط مهندسین حرفه ای طراحی شود.

واحد تزریق:

واحد تزریق دستگاه تزریق پلاستیک، مسئول تزریق مواد پلاستیکی اولیه ذوب شده به داخل قالب است.

واحد قفل:

در دستگاه تزریق پلاستیک، واحد قفل چسبیده به قالب است و برای ثابت نگه داشتن قالب تعبیه شده است تا مواد پلاستیکی نتوانند تکان بخورند و دقیقا به شکل قالب دربیاید.

واحد جدا کننده:

واحد جدا کننده باید قطعه تزریق شده به قالب را از قالب جدا کند.

واحد کنترل:

واحد کنترل تمام عملیات و موارد مهم را در دستگاه کنترل می‌کند.

کاربردهای دستگاه تزریق پلاستیک:

دستگاه‎‌های تزریق پلاستیک در صنایع مختلف از جمله تولید تجهیزات پزشکی، تولید قطعات خودرو، تولید لوازم الکترونیکی، لوازم آشپزخانه، اسباب بازی، ظروف یک‌بار مصرف، بسته بندی و ... به کار می‌رود.

مزایای استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک:

سرعت بالای دستگاه

هزینه تولید مقرون به صرفه

دقت بالای دستگاه

امکان تولید بالا

امکان تولید محصولات سفارشی و پیچیده

امکان تولید محصولات متنوع

نیاز به زمان کمتر برای تولید

امکان استفاده از مواد قابل بازیافت برای کاهش اثرات منفی در طبیعت

امکان ایجاد یک محصول شبیه سازی شده به محصول نهایی

کاهش انرژی

معایب دستگاه تزریق پلاستیک:

دستگاه تزریق پلاستیک دارای مزایای فوق العاده ای است و شاید بتوان گفت بهترین راه برای تولید برخی محصولات پلاستیکی است ولی با این حال چند عیب دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

هزینه بالای خرید:

شاید دستگاه‌ها تزریق پلاستیک از هزینه بالای خرید برخوردار باشند ولی بطور کلی به نسبت کارهایی که قادر به انجام آن است، اگر کلیت تولید را در نظربگیرید، باز هم نسبت به سایر روش‌ها مقرون به صرفه است.

هزینه بالای تعمیرات:

دستگاه‌های تزریق پلاستیک از هزینه بالای تعمیر برخوردار هستند ولی شما میتوانید با آموزش اصولی، سرویس به موقع دستگاه و مراجعه به نمایندگی برای تعمیر دستگاه، بسیاری از این هزینه‌ها را کاهش دهید. پس در نهایت دستگاه تزریق پلاستیک برای تولید محصولات پلاستیکی نسبت به سایر روش‌ها بصرفه تر هستند.

کلام آخر:

دستگاه‌های تزریق پلاستیک، دستگاه‌هایی برای تولید محصولات پلاستیکی در حجم انبوه می‌باشند. دستگاه‌ها تزریق پلاستیک قادر به تولید هر نوع محصول پلاستیکی می‌باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید