اطلاعات تماس
  • 091900*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210247771622704
در دسترس نیست

رازهای شستن پتو با لباسشویی بدون آسیب رساندن به آن

13 نکته مهم برای شستشوی پتو در لباسشویی

کد: 140210247771622704

، کرج , (اخبار رسمی): شستن انواع پتو از پتوهای دو نفره گرفته تا پتوها مسافرتی معمولاً از جنس پنبه، پشم و پلی استر در گذشته کار دشواری بود؛ این کار اغلب با دست در حیاط منزل و یا در بهترین حالت در خشک شویی انجام می‌شد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی ساخت لباسشویی، می‌توان به راحتی پتو را با لباسشویی در منزل شست.

13 نکته مهم برای شستشوی پتو در لباسشویی
13 نکته مهم برای شستشوی پتو در لباسشویی

اصول شستن پتو در لباسشویی را دقیق یاد بگیرید تا از هر آسیبی به ماشین لباسشویی و خرابی آن جلوگیری کنید.

پتو یکی از مهم‌ترین وسایل خواب است که در طول شب پوست بدن ما با آن بیشترین تماس را دارد. بنابراین تمیزی آن علاوه بر ایجاد حس خوشایند در طول خواب، برای جلوگیری از مریضی و آلودگی اهمیت زیادی دارد.

شستن انواع پتو در لباسشویی منزل خود شرایطی دارد که در صورت عدم رعایت این اصول ممکن است سبب خرابی لباسشویی بشود. در آن صورت لازم است که یک هزینه اضافه‌تر برای تعمیر لباسشویی نیز پرداخت شود.

به همین خاطر ما به عنوان نمایندگی تعمیر لباسشویی در کرج نکات مهم و کلیدی شستشوی پتو در لباسشویی را به شما آموزش خواهیم داد تا از خرابی دستگاهتان جلوگیری شود.

شستن پتو با لباسشویی اگر طبق اصول آن انجام شود روشی آسان است که به شما کمک می‌کند پتویی تمیز و خوشبو داشته باشید. در این مقاله، نکات مهم شستن پتو با لباسشویی را به شما آموزش می‌دهیم تا با رعایت این اصول از هر گونه خرابی جلوگیری کنید.

پتوهای سنگین از جمله پتوهای دو نفره، پتوهای مسافرتی و پتوهای ضخیم، معمولاً از جنس پلی‌استر، پشم یا پنبه ساخته می‌شوند. این پتوها به دلیل اندازه و وزن بزرگ، شستن آن‌ها با دست کار دشواری است. بنابراین، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند پتوهای سنگین خود را با لباسشویی بشویند.

نکات اصولی شستشوی پتو در لباسشویی

  • در صورتی که پتوی شما در داخل ملحفه است در ابتدا ملحفه آن را به طور کامل جدا کنید.
  • به نوع پتو دقت کنید؛ زیرا جنس آن در انتخاب برنامه شستشوی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • رنگ دهی پتو را قبل از قرار دادن آن در لباسشویی بررسی کنید. می‌توانید برای این کار یک گوشه کوچک از پتو را جداگانه تست کنید تا از عدم رنگ دهی آن مطمئن شوید.
  • بسیاری از پتوها برچسب شستشو دارند؛ در ابتدا بهتر است این برچسب را با دقت بررسی کنید زیرا نحوه شستشوی صحیح پتو در آن ذکر شده است.
  • دقت کنید اگر پتوی شما پارگی یا سوراخی دارد حتماً آن را در ابتدا دوخته و تعمیر کنید؛ زیرا ممکن است با قرار دادن پتوی پاره در لباسشویی این پارگی بیشتر شود.
  • برای جلوگیری از آسیب به پتو از مواد شوینده قوی استفاده کنید؛ بهتر است از شوینده‌های ملایم استفاده کنید.
  • از خشک‌کن برای خشک کردن پتوهای پشمی خودداری کنید. خشک‌کن می‌تواند باعث جمع‌شدگی پتوهای پشمی شود.
  • نکته بسیار مهم این است که باید به وزن پتو برای شستشوی آن در لباسشویی دقت کنید. توجه داشته باشید که با اضافه شدن آب و خیس شدن پتو وزن آن بیشتر می‌شود. در نتیجه اگر پتوی شما خیلی سنگین باشد بعد از خیس شدن و سنگین‌تر شدن ممکن است به لباسشویی آسیب بزند. همچنین این مسئله ممکن است باعث سر و صدای لباسشویی هنگام کار کردن شود.
  • تا حد امکان قبل از قراردادن پتو در لباسشویی به خوبی آن را بتکانید تا پرز و مو از روی آن کنده شود و در لباسشویی جمع نشود.
  • می‌توانید از یک نرم‌کننده پارچه برای نرم و لطیف شدن پتو استفاده کنید. البته، قبل از استفاده از نرم‌کننده پارچه، حتماً برچسب شستشوی پتو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که استفاده از نرم‌کننده پارچه برای پتو شما مجاز است.
  • برای شستشوی پتو در لباسشویی از برنامه‌های شستشو با دما پایین استفاده کنید؛ زیرا دمای بالای آب می‌تواند به پتو آسیب بزند.
  • در صورتی که با بررسی برچسب شستشوی پتو مطمئن شدید که استفاده از نرم کننده به آن آسیب نمی‌زند، برای خوشبخو و نرم‌تر کردن آن از مایع نرم کننده استفاده کنید.
  • بعد از اتمام شستشو، بهتر است تا حد امکان پتو را در یک فضای باز قرار دهید تا به خوبی و به سرعت خشک شود.

در این محتوا سعی کردیم نکات مهم و اصولی برای شستشوی پتو را در لباسشویی منزل به شما آموزش دهیم. با رعایت همین نکات ساده شما می‌توانید از خرابی لباسشویی و پتوی خود جلوگیری کرده و به کارهای منزل نیز سرعت بیشتری بدهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتخاب تعمیر

انتخاب تعمیر ارائه کننده خدمات با کیفیت تعمیرات لوازم خانگی در کرج تعمیر لباسشویی، یخچال، ظرفشویی و مایکروفر در کرج

اطلاعات تماس
  • 091900*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید