اطلاعات تماس
  • 091900*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140212127843122704
در دسترس نیست

راه حلی برای غرش آزار دهنده لباسشویی

دردسر سر و صدای لباسشویی در دور تند + راه حل

کد: 140212127843122704

، کرج , (اخبار رسمی): ماشین لباسشویی، یار همیشگی ما در شستشوی لباس‌ها، گاه با تولید صداهای غیرعادی، آسایشمان را برهم می‌زند. یکی از این صداهای آزاردهنده، صدایی است که در دور تند شستشو به گوش می‌رسد. اما چه چیزی باعث ایجاد این صدا می‌شود؟

دردسر سر و صدای لباسشویی در دور تند + راه حل
علت سر و صدای لباسشویی در دور تند

صدای آزاردهنده لباسشویی در زمان کار کردن آن هم در دور تند شستشو یک امر طبیعی نیست، باید آن را برطرف کنید!

علل سر و صدای لباسشویی عوامل متعددی می‌توانند در ایجاد صدای غیرعادی ماشین لباسشویی در دور تند نقش داشته باشند:

1. بار بیش از حد: پر کردن بیش از حد دیگ لباسشویی، تعادل آن را بر هم می‌زند و به موتور و بلبرینگ‌ها فشار مضاعفی وارد می‌کند. این فشار، عامل لرزش و صدای آزاردهنده در دور تند خواهد بود.

2. تراز نبودن: اگر ماشین لباسشویی به طور کامل تراز نباشد، لرزش‌های غیرعادی در حین چرخش دیگ به وجود می‌آیند. این لرزش‌ها در دور تند تشدید شده و صدای ناهنجاری تولید می‌کنند.

3. خرابی لاستیک دور درب: لاستیک دور درب، مانع از نشت آب می‌شود. اگر این لاستیک پاره یا فرسوده شود، لباس‌ها در حین چرخش به بدنه دیگ گیر کرده و صداهای ناخوشایندی ایجاد می‌کنند.

4. مشکل در تسمه: تسمه، نیروی موتور را به دیگ منتقل می‌کند. اگر تسمه داخل لباسشویی شل یا فرسوده شود، در دور تند لغزش پیدا کرده و صداهای جیغ مانند تولید می‌کند. در چنین مواردی باید با تعمیرکار لباسشویی در کرج تماس بگیرید.

5. خرابی بلبرینگ‌ها: بلبرینگ‌ها، وظیفه‌ی چرخش روان دیگ را بر عهده دارند. خرابی یا فرسودگی بلبرینگ‌ها، منجر به لرزش و صدای تق تق در دور تند می‌شود.

6. نقص فنی در موتور: در موارد نادر، ممکن است مشکل از موتور باشد. نقص فنی در موتور می‌تواند لرزش، صدای زوزه و یا بوی سوختگی ایجاد کند.

7.گیر کردن اشیاء: گاهی اشیاء خارجی مانند سکه، کلید یا گیره مو در جیب لباس‌ها جا می‌مانند و در حین چرخش دیگ به بدنه آن برخورد می‌کنند. این برخورد، صداهای ناگهانی و ناخوشایندی ایجاد می‌کند. برای جلوگیری از این مشکل، قبل از شستشو، جیب لباس‌ها را به طور کامل خالی کنید.

8. پمپ تخلیه: اگر پمپ تخلیه خراب شود، ممکن است صداهای غیرعادی مانند وزوز یا تق تق از آن به گوش برسد.

9. شل شدن لوله‌ها: شل شدن لوله‌های ورودی یا خروجی آب می‌تواند باعث لرزش و صداهای ناهنجار در حین کار ماشین لباسشویی شود.

10. مشکل در قفل درب: اگر قفل درب به درستی عمل نکند، ممکن است در حین کار ماشین لباسشویی صداهای تق تق یا لرزش به وجود آید.

تعمیر لرزش و صدای لباسشویی بوش و ال جی دستگاه‌های لباسشویی امروزه جزء ابزارهای ضروری در خانه‌های مدرن محسوب می‌شوند. بوش و ال جی از جمله برندهای معتبری هستند که دستگاه‌های با کیفیت و پر کارایی ارائه می‌دهند. اما گاهی اوقات ممکن است با مشکلاتی مانند لرزش یا صداهای نامطلوب در هنگام عملکرد دستگاه‌های لباسشویی این برندها روبرو شوید. در ادامه، به تعمیر لرزش و صدای لباسشویی بوش و ال جی می‌پردازیم.

تشخیص مشکل

قبل از هر چیز، لازم است که مشکل موجود در دستگاه لباسشویی خود را تشخیص دهید. زمانی که دستگاه شما لرزش زیادی دارد یا صداهای غیر عادیی تولید می‌کند، ممکن است علت این مشکلات متنوع باشد.

تعمیر لرزش

1. تنظیم مجدد پایه‌ها: ممکن است لرزش دستگاه به دلیل عدم تنظیم صحیح پایه‌های آن باشد. در این صورت، مطمئن شوید که پایه‌های دستگاه روی سطح صاف و استوانه باشند و به طور یکنواخت تنظیم شده باشند. در صورتی که پایه های لباسشویی بوش شما دچار مشکل شده با نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش در کرج تماس بگیرید.

2. بررسی ترازبندی: ممکن است ترازبندی دستگاه خراب شده باشد. بررسی کنید که آیا دستگاه به طور صحیح تراز شده است یا خیر و در صورت نیاز تنظیمات لازم را اعمال کنید.

تعمیر صدا

1. بررسی بار بیش از حد: لباس های سنگین ممکن است باعث تولید صداهای غیر عادی شوند. در صورت اینکه لباسها یا اشیاء بزرگی در دستگاه قرار داده‌اید، آنها را کاهش دهید یا در چند مرحله بشویید.

2. بررسی قطعات مکانیکی: بررسی کنید که آیا هر گونه قطعه‌ای در دستگاه خراب یا کشیده شده است که ممکن است منجر به تولید صداهای نامطلوب شود. در صورتی که لباسشویی ال جی شما دچار خرابی شده و صداهای آزاردهنده ای را تولید می‌کند، با نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی در کرج تماس بگیرید.

3. چک کردن لوله‌ها: لوله‌ها و اتصالات لباسشویی را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز به طور نامناسب در حال تماس با این اتصالات نیست که ممکن است باعث صداهای ناخواسته شود.

نکات پایانی

در صورتی که با تمامی این راهکارها همچنان مشکل دستگاه شما را حل نشده است، بهتر است با تعمیرکار مجرب و کارشناس مربوطه تماس بگیرید. همچنین، به منظور جلوگیری از وقوع مشکلات بیشتر، توصیه می‌شود دستگاه لباسشویی را به صورت دوره‌ای سرویس کنید و از بروز خرابی های بعدی جلوگیری کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتخاب تعمیر

انتخاب تعمیر ارائه کننده خدمات با کیفیت تعمیرات لوازم خانگی در کرج تعمیر لباسشویی، یخچال، ظرفشویی و مایکروفر در کرج

اطلاعات تماس
  • 091900*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید