اطلاعات تماس
  • ۰۳۱۴۵۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210287778822956
در دسترس نیست

اجرای جرثقیل سقفی در سوله

اجرای جرثقیل سقفی در سوله

کد: 140210287778822956

، (اخبار رسمی): جرثقیل سقفی سوله همان جرثقیل های سقفی هستند که به طور معمول در سوله ها، کارخانه ها، انبارها و فضاهای سربسته مورد استفاده قرار میگیرند. جرثقیل های سقفی در سوله های کوچک تا بزرگ برای بارگیری و حمل بارها به کار گرفته می شوند.

اجرای جرثقیل سقفی در سوله
اجرای جرثقیل سقفی در سوله

جرثقیل سقفی سوله همان جرثقیل های سقفی هستند که به طور معمول در سوله ها، کارخانه ها، انبارها و فضاهای سربسته مورد استفاده قرار میگیرند. جرثقیل های سقفی در سوله های کوچک تا بزرگ برای بارگیری و حمل بارها به کار گرفته می شوند. مهندسین این مجموعه قادر به ساخت این جرثقیل ها با قابلیت بارگیری از کمترین وزن تا ۲۵۰ تن را دارند. لازم به ذکر است که این مورد به سازنده جرثقیل سقفی بستگی دارد.

انواع جرثقیل سقفی سوله

انواع جرثقیل های سقفی سوله شامل دو گروه تک پل و دو پل می باشند. انتخاب هر کدام برای سالن یا سوله تان به تناژ و دهانه آن بستگی دارد. جرثقیل های تک پل سقفی میزان ظرفیت و دهانه کمتری نسبت به نوع دوپل دارند. در زیر انواع جرثقیل سقفی سوله نام برده شده است.

  • جرثقیل سقفی تک پل سوله
  • جرثقیل سقفی دو پل سوله

طراحی جرثقیل سقفی سوله

طراحی جرثقیل سقفی سوله توسط مهندسین مکانیک که توانایی طراحی این نوع جرثقیل را دارند، انجام میگیرد. پس از طراحی، جرثقیل آماده ساخت می شود. طراحی جرثقیل های سوله با استفاده از نرم افزار طراحی اتوکد به کمک کامپیوتر انجام می شود. مهندسین با کمک این نرم افزار مدل های سه بعدی جرثقیل و اجزای مختلف آن را ایجاد کرده و طراحی جرثقیل را از نظر استحکام، پایداری و سایر عوامل مهم بررسی میکنند.

برخی از برنامه های رایج CAD برای طراحی جرثقیل های سقفی شامل SolidWorks، AutoCAD و Inventor هستند. با استفاده از این نرم افزارها شبیه‌سازی‌های دقیقی از ساختار جرثقیل ایجاد میشود و همچنین تحلیل‌های تنش و کرنش را برای اطمینان از ایمن و قابل اعتماد بودن جرثقیل انجام می شود.

ویژگی های جرثقیل سقفی سوله ساخته شده توسط اسپادانا جرثقیل

  • ظرفیت از حداقل ظرفیت تا ۲۵۰ تن  
  • دهانه بدون محدودیت  
  • بالابر وینچ سیم بکسلی  
  • سرعت حرکت دو سرعته/تک سرعته  
  • متریال ساخت ورق فولاد ST52، ST37  
  • کلاس  ۶ کلاس کاری A تا F  
  • رنگ آمیزی  رنگهای آلکیدی/ رنگهای صنعتی اپوکسی  
  • سیستم برق رسان طولی شین و جاروبک/ کابل و سیم بکسل  
  • سیستم برق رسان عرضی کابل فلت و سی ریل  
  • سیستم کنترل ریموت باسیم / بدون سیم  
  • ریل حرکت طولی ۴پهلو فولادی  

ساخت جرثقیل سقفی سوله

ساخت جرثقیل سقفی سوله معمولاً با استفاده از تیرهای فولادی صورت می گیرد که برای تحمل وزن جرثقیل و بارهای آن طراحی شده اند. طراحی دقیق جرثقیل سوله به عوامل مختلفی مانند اندازه جرثقیل، ظرفیت بار مورد نیاز و ابعاد ساختمان بستگی دارد. ریل ها باید با دقت زیادی نصب شوند تا اطمینان حاصل شود که جرثقیل می تواند به آرامی و ایمن در طول باند حرکت کند.

توجه به این نکته ضروری است که ساخت جرثقیل برای سوله باید توسط متخصصان واجد شرایط و دارای تجربه در این نوع ساخت و ساز انجام شود. آنها قادر خواهند بود بار مورد نیاز جرثقیل را محاسبه کنند و سازه سقفی را بر اساس آن با در نظر گرفتن عواملی مانند جوی مانند باد، برف و فعالیت لرزه ای طراحی کنند.

علاوه بر این، ملاحظات ایمنی باید در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که جرثقیل سقفی سوله می تواند وزن جرثقیل و بارهای آن را بدون خطر ریزش یا خرابی سازه ایمن تحمل کند. این ممکن است شامل نصب تکیه گاه ها و مهاربندی های اضافی و همچنین بازرسی و نگهداری منظم برای اطمینان از عملکرد ایمن مداوم جرثقیل سوله و سازه بالای سر که از آن پشتیبانی می کند، باشد.

 اجزا جرثقیل سقفی سوله:

همانند دیگر جرثقیل ها از بخش های اصلی شامل بالابر، پل ها، راهبر جرثقیل، چرخ و جعبه چرخ جرثقیل، کالسکه، تابلو برق، هوک جرثقیل و … تشکیل شده است.

منبع مطلب از وبسایت اسپادانا جرثقیل سازنده انواع جرثقیل سقفی:

https://ttscrane.com/industrial-shed-overhead-crane/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۳۱۴۵۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید