اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211177808525133
در دسترس نیست

ترک اعتیاد و آزمایش های قبل ازدواج

کد: 140211177808525133

، (اخبار رسمی): همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده است! اطلاع از وضعیت سلامتی هر یک از زوجین قبل از ازدواج امری بسیار مهم است. بنابراین، برای اینکه زوج ها زندگی خود را آغاز کنند، بهتر است قبل از ازدواج، تعدادی بررسی پزشکی انجام دهند.

ترک اعتیاد و آزمایش های قبل ازدواج
ترک اعتیاد و آزمایش های قبل ازدواج

آزمایش اعتیاد ازدواج شامل این موارد نیست!

متأسفانه ازمایش اعتیاد ازدواج شامل تست ماری جوانا (گل) و حشیش نیست. این مسئله مشکلات زیادی را در آینده به وجود می آورد. اما می توانید از کیت‌های تشخیص اعتیاد به حشیش استفاده کنید. همچنین با استفاده از آن‌ها می‌توان اعتیاد به ماده مخدر گل را نیز تشخیص داد. استفاده از این کیت ها به راحتی و در خانه امکان پذیر است. به این ترتیب که:

ادرار فرد مورد نظر را در ظرفی تمیز جمع آوری کنید؛ عمق ادرار یک سانتی متر باشد.

ظرف ادرار را در اتاق قرار دهید و صبر کنید تا دمای ادرار به دمای اتاق برسد.

در کیت های تست، نوارهای تست وجود دارد. نوار تست را هم در اتاق قرار دهید تا به دمای اتاق برسد.

نوار تست را به صورت عمودی و تا خطی که مشخص شده، در ظرف ادرار قرار دهید. سپس نوار تست را خارج کرده و آن را بر روی سطحی به صورت افقی قرار دهید. سطحی که نوار را بر روی آن قرار می‌دهید، نباید جذب کننده ادرار باشد. حالا صبر کنید تا خطوط رنگی بر روی نوار آشکار شود.

اگر خطی بر روی نوار تست ایجاد نشد، تست نا معتبر است.

اگر فقط در ناحیه C نوارِ تست، یک خط رنگی ایجاد شود، فرد معتاد است. اگر این خط رنگی در ناحیه C و T ایجاد شود، فرد معتاد نیست. اگر خطوط رنگی کمرنگ باشد نیز جواب آزمایش منفی است.

ترک متادون با دارو

ترک متادون با دارو، یک روش ایمن و موثر برای از بین بردن اعتیاد به متادون است. این روش از داروهای کمکی برای کاهش علائم ترک متادون استفاده می کند. ترک متادون با دارو تحت نظارت یک متخصص مراقبت های بهداشتی انجام می شود. این متخصص میزان مصرف داروهای کمکی را به تدریج کاهش می دهد و در طول فرآیند ترک، از فرد حمایت می کند. این روش دارای مزایایی زیادی است که از جمله آن ها کاهش خطر عوارض جانبی ترک متادون، آسان تر شدن فرآیند ترک و کاهش احتمال بازگشت به مصرف متادون است.

ترک متادون با دارو یک گزینه مناسب برای افرادی است که به متادون اعتیاد دارند و تصمیم به ترک آن گرفته اند. این روش می تواند به افراد کمک کند تا بهبود پایداری در کنترل اعتیاد خود داشته باشند. در این فرآیند، از داروهای زیر استفاده می شود:

بوپرنورفین (Suboxone) که به گیرنده های مواد مخدر در مغز متصل می شود و کمک به کاهش علائم ترک می کند.

نالترکسون (Naltrexone) که مانع اتصال مواد مخدر به گیرنده ها می شود و از بازگشت به مصرف مواد مخدر جلوگیری می کند.

کلونیدین (Clonidine) که به کاهش علائم ترک متادون کمک می کند و روند سم زدایی را سرعت می بخشد.

انواع مواد مخدر

مواد مخدر انواع مختلفی دارد که به سه دسته مواد سستی زا ، مواد توهم زا ، مواد توان افزا تقسیم شده است.

مواد سستى ‏زا روی اعصاب اثر می گذارد و فعالیت فکری و بدنی را کاهش می دهد. گیاه خشخاش ، تریاک، شیره تریاک، مرفین ، هروئین، متادون ، پاپاورین، پتیدین از این نوع مواد هستند.

مواد توهم زا به دسته از مواد اعتیاد آور گفته می شود که باعث هذیان گویی و توهم می شود. گیاه شاهدانه ، حشیش ، بنگ ، ماری جوانا ، چرس ، مسکالین ، ال اس دی ، ناس ، علف ، قارچ های توهم زا ، شیشه، اکستازی، اسید، تری پتامین ها، ترامادول ، کروکودیل ، فن سایکلیدین ، لایسرگ آمیدها از جمله مواد مخدر توهم زا می باشند.

مواد توان افرا که بر روی اعصاب تاثیر می گذارد و برعکس مواد سستی زا ، فعالیت فکری و بدنی را افزایش می دهد.از انواع مختلف این ماده می توان به برگ کوکا«کوکائین» ، کراک ، خات ، ناس ، کراتم ، آمفتامین، متیل آمفتامین، ترکیبات آمفتامین‏ها اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت