اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211307826523696
در دسترس نیست

​​مصاحبه با یک کشاورز به روز

کد: 140211307826523696

، (اخبار رسمی): در این رپورتاژ خبری، ما با حسن مثقالی، یک کشاورز گلخانه ای از سراب، استان آذربایجان شرقی، مصاحبه کرده ایم.

​​مصاحبه با یک کشاورز به روز
​​مصاحبه با یک کشاورز به روز

او در مورد استفاده از دستگاه های پی اچ متر، هدایت سنج و tds متر در کشاورزی خود و تاثیر آنها بر کیفیت و حجم محصولات خود صحبت می کند. او همچنین در مورد نحوه اشنایی و خرید از سایت تجهیزات آزمایشگاهی ما می گوید.

خبرنگار: سلام، حسن آقا. ممنون که وقت گذاشتید برای این مصاحبه. لطفا در مورد خودتان و کشاورزی خودتان بیشتر بگویید.

حسن مثقالی: سلام، خواهش می کنم. من حسن مثقالی هستم. ۴۵ ساله و از سراب، استان آذربایجان شرقی. من ۱۵ سال است که کشاورزی می کنم. اول زمین زراعی داشتم و بعد گلخانه ساختم. الان ۳ تا گلخانه دارم و میوه و سبزیجات مختلف کشت می کنم. مثل خیار، گوجه، بادمجان، فلفل، انگور، هندوانه و ...

خبرنگار: چقدر محصول در سال برداشت می کنید؟

حسن مثقالی: بستگی داره به فصل و شرایط آب و هوایی. اما به طور متوسط، هر گلخانه حدود ۲۰ تن محصول در سال می ده.

خبرنگار: این عدد خیلی خوبه. اما می دونم که کشاورزی گلخانه ای خیلی دقیق و حساسه. شما چه روش ها و ابزارهایی رو برای کنترل شرایط گلخانه استفاده می کنید؟

حسن مثقالی: بله، درست می گویید. کشاورزی گلخانه ای نیاز به نظارت و تنظیم دائمی داره. من برای این کار از دستگاه های پی اچ متر، هدایت سنج و tds متر استفاده می کنم.

خبرنگار: این دستگاه ها چه کاربردی دارند؟

حسن مثقالی: این دستگاه ها برای اندازه گیری و کنترل کیفیت آب و خاک استفاده می شن. پی اچ متر برای اندازه گیری درجه اسیدی یا قلیایی بودن آب و خاک است. هدایت سنج برای اندازه گیری میزان املاح موجود در آب و خاک است. tds متر برای اندازه گیری میزان جامدات محلول در آب و خاک است. این عوامل برای رشد و سلامت گیاهان خیلی مهمند.

خبرنگار: چطور؟

حسن مثقالی: خب، هر گیاهی یک محدوده خاصی از پی اچ، هدایت و tds رو می پسنده. اگر این عوامل خارج از محدوده باشن، گیاهان ممکنه رشد نکنن، ضعیف بشن، بیمار بشن یا حتی بمیرن. برای مثال، خیار دوست داره که پی اچ آب و خاک بین ۵.۵ تا ۶.۵ باشه. اگر پایین تر یا بالاتر باشه، گیاه خیار مشکل پیدا می کنه.

همین طور برای هدایت و tds هم هست. اگر املاح و جامدات زیاد باشن، گیاهان نمی تونن آب و مواد مغذی رو جذب کنن. اگر کم باشن، گیاهان کمبود مواد مغذی پیدا می کنن. برای خیار، هدایت باید بین ۲.۵ تا ۳.۵ میلی زیمنس بر متر باشه و tds باید بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی گرم بر لیتر باشه.

خبرنگار: پس شما با استفاده از این دستگاه ها، می تونید شرایط آب و خاک رو بهینه کنید؟

حسن مثقالی: بله، دقیقا. من با اندازه گیری مرتب این عوامل، می تونم ببینم که آب و خاک چه وضعیتی دارن و بعد با تغییر دادن مقدار آب یا کود یا اسید یا قلیا، می تونم اونها رو تنظیم کنم. این کار باعث می شه که گیاهان سالم تر و قوی تر بشن و محصول بیشتری برداشت کنم.

خبرنگار: چقدر بیشتر؟

حسن مثقالی: خب، من قبل از اینکه از این دستگاه ها استفاده کنم، هر گلخانه حدود ۱۵ تن محصول در سال می داد. اما الان که از این دستگاه ها استفاده می کنم، هر گلخانه حدود ۲۵ تن محصول در سال می ده. یعنی حدود ۶۶ درصد افزایش داشتم.

خبرنگار: این عدد خیلی عالیه. پس این دستگاه ها برای شما خیلی سودآور بودن.

حسن مثقالی: بله، واقعا. من با استفاده از این دستگاه ها، هزینه های کشاورزی رو کاهش دادم و درآمد کشاورزی رو افزایش دادم. من خیلی راضی هستم از این دستگاه ها.

خبرنگار: شما این دستگاه ها رو از کجا تهیه کردید؟

حسن مثقالی: من این دستگاه ها رو از سایت تجهیزات آزمایشگاهی روناکو خریدم. من با یک جستجوی ساده در گوگل، به این سایت رسیدم و دیدم که انواع دستگاه های پی اچ متر، هدایت سنج و tds متر رو با قیمت مناسب و کیفیت بالا ارائه می کنه. من با مشاوران سایت تماس گرفتم و از آنها مشاوره گرفتم. آنها به من دستگاه های مناسب برای کشاورزی گلخانه ای رو پیشنهاد دادن و من سفارش دادم. بعد از چند روز، دستگاه ها رو تحویل گرفتم و استفاده کردم. خدمات پس از فروش سایت هم خیلی خوب بود. هر وقت که سوال یا مشکلی داشتم، با آنها تماس می گرفتم و راهنمایی می شدم.

خبرنگار: پس شما از سایت تجهیزات آزمایشگاهی روناکو راضی هستید؟

حسن مثقالی: بله، خیلی راضی هستم. من به همه دوستان کشاورزم پیشنهاد می کنم که از این سایت و این دستگاه ها استفاده کنن. چون واقعا کمک زیادی به کشاورزی می کنه.

خبرنگار: ممنون از شما حسن آقا که وقت گذاشتید و تجربیات خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید.

حسن مثقالی: خواهش می کنم. ممنون از شما که به من این فرصت رو دادید. امیدوارم حرف های من برای شما و مخاطبانتون مفید باشه.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]