اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140212017827818536
در دسترس نیست

حضور متفاوت هلدینگ سپاس در هفدمین نمایشگاه گردشگری 1402

کد: 140212017827818536

، (اخبار رسمی): نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تاریخ 23 الی 26 بهمن 1402 در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. موضوع این نمایشگاه چالش‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های گردشگری بود و با هدف شناسایی، رفع موانع و تسهیل‌گری فرآیند سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری به مدت چهار روز برگزار شد.

حضور متفاوت هلدینگ سپاس در هفدمین نمایشگاه گردشگری 1402
حضور متفاوت هلدینگ سپاس در هفدمین نمایشگاه گردشگری 1402
حضور متفاوت هلدینگ سپاس در هفدمین نمایشگاه گردشگری 1402
حضور متفاوت هلدینگ سپاس در هفدمین نمایشگاه گردشگری 1402

نمایشگاه گردشگری بین‌المللی با حضور دبیرکل سازمان گردشگری سازمان ملل متحد و نمایندگان 12 کشور که ایران با بیشتر آن‌ها به تازگی لغو روادید کرده است، افتتاح شد. پنل‌های این نمایشگاه در غرفه 41 طبقه دوم برگزار شد و هلدینگ سپاس اسپانسری پنل تخصصی TMTALK را در این نمایشگاه به عهده داشت.

این نمایشگاه با نشست‌های متنوع، پنل‌ها، کارگاه‌ها، میزگردها و دوره‌های آموزشی میزبان بازدیدکنندگان و فعالان در این حوزه شد. هلدینگ سپاس در پنل گردشگری با اجرای آرش سروری، نقش پررنگ رسانه‌ای را در خلال برگزاری نمایشگاه داشت. این هلدینگ با معرفی پنج شرکت زیرمجموعه خود یعنی سفر دات کام، شانا تراول، تکنوتراول (واقع در ترکیه)، پارس جی دی اس و بیمه دات کام، میزبان فعالان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه بود.

زیرمجموعه‌های فعال هلدینگ سپاس در پنل تخصصی هفدهمین نمایشگاه گردشگری

·       بیمه دات کام

بیمه دات کام از محصولات حوزه اینشورتک هلدینگ سپاس است که فعالیت خود را از ابتدای فروردین سال 1396 آغاز نمود. بازاریابی و فروش آنلاین انواع بیمه نامه‌های مختلف همراه با سامانه‌ای برای استعلام قیمت، خرید و ثبت‌نام بیمه از تمامی شرکت‌ها زمینه فعالیت اصلی بیمه دات کام را تشکیل داده است.

·       سفر دات کام

وبسایت سفر دات کام در سال 1395 رونمایی شد که با بیش از 600 هزار هتل در سراسر دنیا و همچنین 450 شرکت هواپیمایی بین المللی و 15 خط هواپیمای داخلی ارتباط و همکاری دارد. سفر دات کام با عرضه خدمات گردشگری مانند خرید بلیط هواپیما، رزرو آنلاین هتل، خرید قطار، بلیط اتوبوس، کرایه خودرو و انواع تورهای مسافرتی توانسته است که مجموعه‌ای از سرویس‌های گردشگری را به طور کامل در اختیار کاربران قرار دهد.

·       شاناتراول

شانا تراول از محصولات تراول تک هلدینگ سپاس است که فعالیت خود را از سال 1396 آغاز کرده است. شانا تراول با هدف تسهیل سازی سفرهای تجاری و کاری پا به عرصه گردشگری گذاشته است. این شرکت تاکنون توانسته به عنوان مجری خدمات گردشگری با سازمان‌های بزرگی از جمله اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی و گردشگری، تشکل‌های اقتصادی، اتاق های اصناف و سازمان توسعه تجارت ایران همکاری داشته باشد.

·       پارس جی دی اس

پارس جی دی اس از محصولات حوزه تراول تک هلدینگ سپاس است که در سال 1395 فعالیت خود را آغاز نموده است.  پارس جی دی اس با هدف پر کردن خلاء ارتباطی بین توزیع کنندگان فعال در حوزه گردشگری معرفی شده است. در حقیقت پارس جی دی اس به عنوان هسته اصلی و زیرساختی برای مدیریت و توزیع محصولات گردشگری است.

بهاره شریفیون در پنل تخصصی TMTALK: «اقیانوس صنعت گردشگری هنوز آبی است!» چهره‌های شاخص حوزه گردشگری و استارت‌آپ‌های موفق این حوزه در هفدمین نمایشگاه بین المللی گردشگری حضور یافتند. شریفیون به عنوان مدیر عامل هلدینگ سپاس در تی‌ام تاک 18 به گفت و گو پرداخت.

بهاره شریفیون در گفت و گوی تخصصی با پنل TMTalk درباره فعالیت هلدینگ سپاس در حوزه گردشگری بیان کرد: «با توجه به حضور اسامی قدرتمند در زمینه سفر و گردشگری، در حال حاضر فعالیت برند سفر دات کام در حوزه گردشگری به صورت B2C توجیه اقتصادی ندارد. دامنه safar.com از لحاظ بین المللی ارزشمند است و در کشورهای عربی و برخی کشورهای همسایه نیز قابل توسعه است. هدف اصلی هلدینگ سپاس، تمرکز سفر دات کام بر روی حوزه های خاص مانند گردشگری سلامت است.»

شریفیون در ادامه درباره وضعیت فعلی صنعت گردشگری گفت: «ایران در مقایسه با کشورهای همسایه منابع و ظرفیت های بی شماری در حوزه توریسم دارد. تاکنون حدود 1 درصد از این فرصت ها استفاده شده است اما محدودیت ها، موضوعات اعتقادی و برخی ضعف های اجرایی هنوز مانع شکوفایی صنعت گردشگری در کشور بوده است. با این حال حوزه سلامت از این لحاظ شرایط مناسبی دارد. سطح پزشکی بالا و هزینه نسبتا پایین تر خدمات پزشکی، فرصت های بسیاری را حوزه گردشگری سلامت فراهم کرده است. اگر تمرکز درستی در این حوزه انجام شود، می‌تواند یکی از عوامل اصلی پویایی اقتصاد و توریسم کشور باشد.»

در نهایت شریفیون با تاکید بر تغییر صنعت توریسم پس از کرونا پیرامون فرصت های این صنعت افزود: «در حوزه گردشگری داخلی، فعالیت های بوم‌گردی به یکی از تجربه های مورد علاقه بسیاری از جوانان و خانواده ها تبدیل شده است. مهم ترین تفاوت نسل جدید با نسل های قبل، کاهش ارزش سفرهای لوکس و پرهزینه است. جوانان ترجیح می دهند به جای حضور در  یک هتل مجلل، یک فضای آرام را در آغوش طبیعت سپری کنند. این مسئله فرصت های متنوعی را برای تامین کنندگان فراهم کرده است. در صنعت توریسم خارجی، فرصت های متعددی در حوزه سلامت و کسب و کار مهیا شده است. هلدینگ سپاس با تمرکز بر روی این حوزه‌‌ها قصد دارد به مدیریت بهتر این حوزه ها در صنعت گردشگری کمک کند.»

از دیگر چهره‌های شاخص هلدینگ سپاس، امید عبدالملکی مدیرعامل شانا تراول، سامان میرخانی مدیر ارشد فنی سفر دات کام و پارس جی‌دی‌اس، طناز زند مدیر شرکای تجاری هلدینگ سپاس و سهیل صدیقی مدیر ارتباطات بازاریابی هلدینگ سپاس به گفت‌وگوی تخصصی در این پنل پرداختند.

جزییات و مزایای برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری نمایشگاه گردشگری بین‌المللی در 20 سالن و در فضایی به وسعت 60 هزار متر برگزار شد و 140 شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند. همچنین ۶۹ دفتر خدمات مسافرتی خارجی به غیر از دفاتر در این نمایشگاه غرفه داشتند و برای شرکت کنندگان خارجی فضاهای مذاکرات همکاری تجاری دو و چند جانبه مهیا شد.

تقسیم بندی سالن‌ها در هفدمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری به شرح زیر بود:

·       9 سالن برای فعالان گردشگری استان‌ها

·       9 سالن برای شرکت‌های دانش‌بنیان

·       یک سالن برای مشارکت کنندگان خارجی

·       یک سالن برای گردشگری سلامت

معاون گردشگری، یکی از جلوه‌های نمایشگاه امسال را سرمایه‌گذاری دانست و اعلام کرد بیش از 600 بسته سرمایه‌گذاری در نمایشگاه امسال عرضه شده است. برخی رویدادهای جانبی این نمایشگاه به شرح زیر بودند:

·       جشنواره کاراکترهای گردشگری

·       گردشگری خوراک

·       همایش گردشگری سلامت

·       پیش‌نشست همایش بین‌المللی صنعت گردشگری

·       سمپوزیوم گردشگری سبز

·       نشست سفرای مجمع کشورهای آسیایی

هدف اصلی شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری برقراری ارتباط مستقیم با فعالان این حوزه، گردشگران و تامین کنندگان است. در واقع نمایشگاه گردشگری بهترین فرصت برای ارتباط رو در رو با مشتریان است. ارتباط موثر با فعالان حوزه گردشگری، انتقال تجربیات، آشنایی با پتانسیل‌های بازار و موقعیت‌های جدید از مزایای شرکت در این نمایشگاه است.

یکی از مهم‌ترین تاثیرات برگزاری نمایشگاه گردشگری را می‌توان قرار گرفتن صاحبان این صنعت در کنار یکدیگر، بررسی چالش‌های مشترک و یافتن راهکار‌های مناسب برای برطرف کردن آن برشمرد. صنعت گردشگری یکی از منابع اقتصادی و عوامل موثر در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع انسانی است که تاثیر بسزایی بر درآمدزایی و ایجاد کارآفرینی دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه