اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140212097837225429
در دسترس نیست

کپسول آتش نشانی پودر و گاز چه ویژگی هایی دارد؟

کپسول آتش نشانی پودر و گاز چه ویژگی هایی دارد؟

کد: 140212097837225429

، تهران , (اخبار رسمی): در بین انواع کپسول های آتش نشانی موجود، بدون شک کپسول آتش نشانی پودر و گازی دلیل تطبیق پذیری در خاموش کردن انواع آتش، شناخته شده ترین و پرکاربردترین آنهاست.

کپسول آتش نشانی پودر و گاز چه ویژگی هایی دارد؟
کپسول آتش نشانی پودر و گاز چه ویژگی هایی دارد؟

خاموش کننده پودری ایده آل برای خاموش کردن آتش‌سوزی های احتمالی است که ممکن است در خانه های شخصی، ساختمان ها، ادارات، مناطق مشترک ساختمان ها یا در اماکن تجاری و بسیاری از مکان های دیگر رخ دهد.
 

کپسول آتش نشانی پودر و گازی چیست؟
 
کپسول آتش نشانی پودر و گاز حاوی پودر شیمیایی خشک (۷۵% مونوآمونیم فسفات و ۲۵% نمک های پودر شده) به عنوان یک عامل خاموش کننده است.

عمدتاً با قطع زنجیره یا مثلث آتش عمل می کند: سوخت – گرما – اکسیژن.

یعنی در هنگام بیرون راندن ماده خاموش کننده موجود، ماده چسبنده ای ایجاد می کند که به سطح عناصر جامد می چسبد و بین این عناصر و اکسیژن مانع ایجاد می کند و در نتیجه از احتراق جلوگیری می کند.
علاوه بر این، آتش اولیه را خفه می کند و سوخت را خنک می کند و در خاموش کردن آتش در مرحله اولیه بسیار مؤثر است.
ماده خاموش کننده خارج شده سمی نیست، اما ممکن است در صورت ترشحات زیاد در یک مکان بسته، هم مجاری تنفسی و هم بینایی هر فردی را که در محلی استفاده شده است، تحت تاثیر قرار دهد.

خاموش کننده پودری حاوی پودر شیمیایی خشک (معمولاً از ۷۵٪ مونوآمونیم فسفات و ۲۵٪ نمک های پودر شده) به عنوان یک عامل خاموش کننده است. خاموش کننده های پودری تنها برای اطفاء حریق های نوع A، B و C مؤثر هستند به همین دلیل معمولاً خاموش کننده های موسوم به ABC با پودر شیمیایی خشک مناسب ترین در برابر آتش‌سوزی در منازل یا مشاغل هستند.

در عمل، ماده خاموش کننده دفع شده، ماده چسبنده ای ایجاد می کند که به سطح عناصر جامد می چسبد و مانعی بین این عناصر و اکسیژن ایجاد می کند. با جلوگیری از اختلاط، بنابراین از احتراق جلوگیری می کند.
ماده خاموش کننده خارج شده سمی نیست، اما ممکن است در صورت ترشحات زیاد در یک مکان بسته، دستگاه تنفسی یا بینایی هر فردی را که در محلی استفاده شده است، تحت تاثیر قرار دهد.

کپسول آتش نشانی پودر و گازی چه نوع آتشی را خاموش می کند؟
کپسول خاموش کننده پودر ‌و گازی  در مقابله با آتش سوزی های ناشی از موارد زیر موثر است:

  • سوخت های جامد، که آتش نوع A یا آتش خشک هستند
  • سوخت مایع، آتش سوزی نوع B
  • و سوخت های گازی آتش نوع C

کلاس A: جامدات

آتش‌هایی که شامل مواد جامد قابل اشتعال می‌شوند که معمولاً اخگر را تشکیل می‌دهند و طبیعتاً آلی هستند: چوب، پارچه، لاستیک، کاغذ، برخی از انواع پلاستیک.

کلاس B: مایعات
آتش سوزی شامل مایعات قابل اشتعال: نفت، بنزین، روغن، رنگ، الکل و مواد جامد مایع مانند پارافین، آسفالت، برخی از موم ها و پلاستیک ها.

کلاس C: گازها
آتش سوزی شامل گازهای قابل اشتعال: متان یا گاز طبیعی، هیدروژن، پروپان، بوتان، استیلن.
همچنین برای خاموش کردن آتش های مرکب یا آتش سوزی هایی که با هر نوع مواد قابل احتراق شروع می شود، نشان داده شده است.

یکی از ویژگی های اصلی آن این است که می توان از آن در حضور برق استفاده کرد و توصیه می شود از آن در عناصر با ولتاژ الکتریکی بیشتر از ۳۵۰۰۰ ولت استفاده نشود.
همچنین برای خاموش کردن آتش های کامپوزیت یا آتش سوزی هایی که با هر نوع ماده قابل احتراق شروع می شود، نشان داده شده است.

یکی از ویژگی های اصلی کپسول آتش نشانی پودر و گازی  این است که می توان از آن در حضور برق استفاده کرد و توصیه می شود از آن در عناصر با ولتاژ الکتریکی بیشتر از ۳۵۰۰۰ ولت استفاده نشود.
در صورت استفاده قبل از دستگاه های دارای ولتاژ برق هرگز در فاصله کمتر از ۲ متر از منبع برق استفاده نمی شود.

ویژگی های اصلی کپسول آتش نشانی پودر و گازی 
خاموش کننده های پودری برای استفاده به ویژه در موارد زیر تایید شده اند:

  • اماکن تجاری و انبارها
  • گاراژهای عمومی و خصوصی و پارکینگ
  • ماشین ها (مخصوصا SP)
  • ساختمان های اداری
  • جوامع مالکان
  • خانوارها
  • آشپزخانه ها
  • اتاق هایی با مواد شیمیایی یا قابل اشتعال

طبق مقررات جاری، این نوع کپسول آتش نشانی باید با رعایت دستورالعمل های تعیین شده، از نظر پشتیبانی، موقعیت، دسترسی، ارتفاع و … نصب شود.
و همیشه با سیگنال نشانگر نورانی مربوطه همراه خواهند بود.
آنها باید به صورت فصلی و سالانه بررسی شوند و هر ۵ سال یکبار مجدداً مهر شوند.
عمر مفید خاموش کننده های پودری ABC حداکثر 20 سال است (در مورد بقیه خاموش کننده ها اعم از فوم، خاموش کننده آب یا خاموش کننده CO2) همیشه تا حد زیادی به نوع خاموش کننده و کاربرد آن بستگی دارد. قرار داده شده است.
با انجام بازنگری های مربوطه و مهر زنی مجدد توسط شرکت های مورد تایید و گواهی، امکان افزایش عمر مفید آن در شرایط استفاده عالی تا حد امکان پذیر خواهد بود.

نکاتی که هنگام استفاده از کپسول آتش نشانی پودر و گازی باید به خاطر داشت:

قبل از استفاده از کپسول آتش نشانی پودر و گازی  برای استفاده صحیح از آن لازم است جنبه های خاصی را بدانید:

  • خاموش کننده های پودر خشک برای استفاده در افرادی که در حال سوختن هستند نشان داده نمی شوند، زیرا می توانیم وضعیت را تشدید کنیم و باعث سوختگی بیشتر شویم.
  • توصیه می شود از آن ها در مکان هایی استفاده شود که پس از استفاده به راحتی تمیز شوند، زیرا باعث ایجاد ماده چسبنده و خورنده می شوند.
  • استفاده مستقیم روی دستگاه های الکترونیکی ظریف مانند رایانه توصیه نمی شود، زیرا ممکن است آسیب ببینند.
  • اگر پس از مطالعه این اطلاعات همچنان در مورد مناسب بودن خاموش کننده پودری برای محافظت و پوشش نیازهای شما تردید دارید، با بخش فنی ما تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری دریافت کنید.
  • خاموش کننده پودر ABC شناخته شده ترین و پرکاربردترین خاموش کننده در بین انواع خاموش کننده ها است که به دلیل تطبیق پذیری آن در خاموش کردن انواع آتش، چاقوی خاموش کننده ارتش سوئیس و متداول ترین است. خاموش کننده پودری ایده آل برای خاموش کردن آتش در شروع آن است. ما به طور خلاصه به شما می گوییم خاموش کننده پودر ABC چیست و چگونه از آن استفاده کنید.
  • این سیستم در اطفای حریق در مرحله اولیه بسیار مؤثر است. هر چه زودتر اقدام کنیم، بهتر است.
  • برای شروع استفاده باید حلقه روی پین را بکشیم تا مهر و موم آن جدا شود و دسته را فشار دهیم.
  • از خاموش کننده در جهت باد یا جریان استفاده کنید تا جریان را در پشت خود احساس کنید و دود و گرما مانع از نزدیک شدن شما به اندازه کافی شود.
  • عامل خاموش کننده  الکترونیکی توصیه نمی شود، زیرا ممکن است پس از پاشیدن به راحتی آسیب ببینند.

در صورت استفاده در مقابل دستگاه های دارای ولتاژ برق هرگز در فاصله کمتر از ۲ متر از منبع برق استفاده نمی شود.

سخن پایانی

نصب و نگهداری صحیح خاموش کننده های پودر ABC در جوامع محله یا شرکت ها، واکنش سریع و مؤثر در زمان آتش سوزی و همچنین داشتن تیمی را که باید در زمان آتش سوزی به طور مؤثر پاسخ دهند را تسهیل می کند.
تنها در صورتی که کپسول آتش نشانی پودر و گاز  به درستی قرار گرفته و به درستی نگهداری شوند، تضمین های اولیه برای خاموش شدن صحیح منبع آتش، به ویژه در همان لحظات اولیه ای که آتش شروع شده و خاموش کردن آن آسان تر است، وجود خواهد داشت.

نگهداری از خاموش کننده های پودری نه تنها یک امر قانونی صرف است، بلکه برای تضمین ایمنی افراد ضروری است.
بخش حفاظت آتش ما مسئول خدمات نصب و نگهداری کامل خاموش کننده های پودر ABC در مادرید است. از نصب صحیح تا تعمیرات بعدی، رعایت تناوب صحیح (سه‌ماهه و سالانه) برای تضمین اینکه در صورت بروز آتش سوزی، مداخله با بیشترین سرعت و کارآمدی ممکن انجام شود.

شما عزیزان میتوانید برای شارژ کپسول آتش نشانی با کارشناسان ماهان گستر همگام در ارتباط باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماهان گستر همگام

شارژ ، فروش و تست هیدرواستاتیک انواع خاموش کننده، نصب و نگهداری انواع سیستم اعلام و اطفاء حریق، خدمات شات بلاست و رنگ کوره ای و باز سازی انواع خاموش کننده از خدمات شرکت ماهان گستر همگام می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید