اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140212267862525553
در دسترس نیست

بررسی تفاوت‌ها وامکانات بین مهاجرت تحصیلی به آلمان ومهاجرت تحصیلی به کانادا

کد: 140212267862525553

، (اخبار رسمی): مهاجرت تحصیلی به آلمان و کانادا دارای تفاوت‌های مهمی است. در آلمان، آموزش عالی بیشترین جذابیت را دارد و هزینه آموزش کمتر است، در حالی که در کانادا، امکانات مالی و کمک‌های مالی برای دانشجویان بین‌المللی بیشتر است. برای اطلاعات بیشتر و تفاصیل در مورد این تفاوت‌ها در ادامه متن همراه ما باشید.

بررسی تفاوت‌ها وامکانات بین مهاجرت تحصیلی به آلمان ومهاجرت تحصیلی به کانادا
بررسی تفاوت‌ها وامکانات بین مهاجرت تحصیلی به آلمان ومهاجرت تحصیلی به کانادا
بررسی تفاوت‌ها وامکانات بین مهاجرت تحصیلی به آلمان ومهاجرت تحصیلی به کانادا
بررسی تفاوت‌ها وامکانات بین مهاجرت تحصیلی به آلمان ومهاجرت تحصیلی به کانادا
بررسی تفاوت‌ها وامکانات بین مهاجرت تحصیلی به آلمان ومهاجرت تحصیلی به کانادا
بررسی تفاوت‌ها وامکانات بین مهاجرت تحصیلی به آلمان ومهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا و آلمان دو کشور بسیار محبوب در میان دانشجویان ایرانی و علاقمند به تحصیل در خارج از کشور هستند که هر ساله بسیاری از هموطنانمان برای ادامه تحصیل به یکی از دو کشور مهاجرت می‌کنند. اما کدامیک را باید برگزید؟! این سوالی است که در ادامه اطلاعات مفیدی در جواب آن خواهیم گفت تا بتوانید انتخابی واضح و مناسب بگیرید.

هر دو کشور دانشگاه‌های مطرح و بسیار معتبری را در خود جای داده‌اند که از این لحاظ هردو را می‌توان مقصدی معتبر دانست. اما بازهم این مراکز با یکدیگر تفاوت‌های عمده‌ای خواهند داشت و اخذ مدرک از کدام اعتباری خاص دارد. مهاجرت تحصیلی به کانادا قطعا گزینه گران‌تری خواهد بود، اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی را بسیار بهتر برای شما فراهم می‌آورد.

در مقابل مهاجرت تحصیلی به آلمان یک گزینه ارزان و مقرون به صرفه تلقی خواهد شد، اما باید یادیگری زبان آلمانی را جزو یکی از اصلی‌ترین نیازهای خود قرار دهید، حتی اگر به زبان انگلیسی تحصیل کنید. تفاوت‌های بین تحصیل در آلمان و کانادا موارد بیش‌تری را در بر می‌گیرد که در ادامه آن‌ها را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

شناخت تفاوت‌های مهم مهاجرت تحصیلی به آلمان با مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهم‌ترین تفاوت‌های میان مهاجرت تحصیلی به آلمان و مهاجرت تحصیلی به کانادا را می توان شامل موارد زیر دانست:

هزینه و شهریه تحصیل

باید بدانید که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان برای تمامی دانشجویان رایگان خواهد بود و شهریه‌ای از آنان دریافت نمی شود مگر هر ترم مبلغ اندکی برای هزینه ثبت‌نام خدمات دانشجویی. در هنگام مهاجرت تحصیلی به کانادا باید این را در نظر بگیرید که تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا با پرداخت شهریه همراه است که می‌تواند سالانه از 7 هزار تا 68 هزار دلار را در بگیرد.

البته دانشگاه‌های کشور آلمان نیز با پرداخت شهریه همراه هستند که بازهم در مقابل بسیار ارزان‌تر از کشور کانادا بوده و شهریه آنان سالانه حداکثر 35 هزار دلار خواهد بود. پس اگر به دنبال تحصیل رایگان یا ارزان هستید آلمان گزینه بهتری است.

هزینه‌های زندگی

در رابطه مخارج زندگی نیز باید در نظر داشته باشید که کانادا کشور گران‌تری نسبت به آلمان بوده و هزینه اجاره نیز در آن بالاتر است. طبق آخرین بررسی‌ها در سال 2024 متوسط هزینه ماهانه یک شخص مجرد در آلمان بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن 1,038.2 دلار و در کانادا 1,078.1 دلار تخمین زده می‌شود که یقینا برای برخی کمتر یا بیش‌تر نیز می‌شود.

مدرک زبان مورد نیاز

دانشگاه‌های کشور کانادا به دو زبان فرانسوی و انگلیسی تحصیل می‌کنند که اکثریت به زبان انگلیسی هستند و متقاضیان باید حتما مدارک معتبری برای اثبات میزان دانش زبانی خود را به دانشگاه ارائه کنند. معمولا مدارک تافل و آیلتس از سوی اغلب دانشگاه‌های این کشور مورد قبول واقع خواهند شد.

اما در آلمان زبان رسمی و اصلی آموزش در تمامی مراکز آموزش عالی زبان آلمانی است، به خصوص دوره کارشناسی که تمامی رشته‌ها به زبان آلمانی ارائه می‌شوند. اما در دوره‌های ارشد و دکترا می‌توان به زبان انگلیسی نیز به تحصیل مشغول شد و دانشگاه‌های آلمان نیز برای هر دوی این زبان‌ها از دانشجویان مدارک معتبری درخواست می‌کنند.

نرخ پذیرش دانشگاه

آلمان نسبت به کانادا نرخ پذیرش دانشگاه پایین‌تری دارد و ورود به دانشگاه‌های درجه یک آلمانی را سخت‌تر می‌کند. نرخ پذیرش برای دانشگاه‌های دولتی آلمان کمتر از 30 درصد است، در حالی که در کانادا بین 40 تا 58.7 درصد اعلام شده. در مقابل دانشگاه‌های خصوصی در آلمان نرخ پذیرش بالاتری در حدود 60٪ دارند.

البته این به این معنی نیست که شما نباید برای دانشگاه‌های آلمان اپلای کنید، فقط حتما شرایط و مدارکتان را بررسی دقیق کرده و رزومه‌ای قوی ارائه کنید.

کار در حین تحصیل

هم در آلمان و هم در کانادا، دانشجویان بین‌المللی اجازه کار در حین تحصیل را دارند. در آلمان، دانشجویان بین‌المللی خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند تا 120 روز کامل یا 240 نیم روز در سال کار کنند. در کانادا می‌توانید تا 20 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی و تمام وقت یا حتی اضافه کاری در تعطیلات کار کنید. با این حال، برای پیگیری این امر باید شرایط مندرج در مجوز تحصیل خود را داشته باشید.

شرایط اخذ ویزا

برای دریافت ویزای دانشجویی تمکن مالی مورد نیاز برای کانادا بیش از آلمان خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید که کانادا در کشورمان سفارت ندارد و برای انجام مصاحبه باید به کشورهای همسایه سفر کرده که مستلزم هزینه خواهد بود. از طرفی دیگر مدت زمان دریافت زمان مصاحبه و صدور ویزا چندان طولانی نیست.

اما سفارت آلمان با این‌که در کشورمان است بسیار شلوغ بوده و نوبت و زمان انجام مصاحبه 1 تا یک و نیم سال به طول می‌انجامد که مدت زیادی است. از لحاظ دیگر موارد هردو سفارت بسیار دقیق و سخت‌گیر هستند و باید مدارکتان بدون هیچ نقص یا ایرادی ارائه کنید.

مالیات

دانشجویان بین المللی که بیش از 183 روز در کانادا زندگی می‌کنند باید مالیات خود را ثبت کنند، صرف نظر از اینکه آیا درآمد وجود دارد یا خیر. آلمان برای دانشجویان بین‌المللی کمی ملایم‌تر است، زیرا در صورت درآمد کمتر از 520 یورو در ماه، نیازی به پرداخت مالیات نیست. هنگامی که شروع به درآمد بیشتر از آن کردید، می‌توانید مالیات خود را ثبت کنید و هزینه‌هایی مانند اسباب کشی، تعمیرات خانه، لباس کار، آموزش و موارد دیگر را بازپرداخت کنید.

زندگی و کار پس از فارغ التحصیلی

آلمان و کانادا هر دو به دانشجویان بین‌المللی فرصت زندگی و کار پس از فارغ‌التحصیلی را ارائه می‌دهند. در آلمان می‌توانید تا 18 ماه پس از فارغ‌التحصیلی بمانید تا به دنبال کار بگردید. اگر قبل از انقضای ویزای خود شغلی پیدا کردید، می‌توانید برای اجازه اقامت اقدام کنید. در کانادا نیز شما می‌توانید تا سه سال پس از فارغ‌التحصیلی در آن‌جا بمانید تا به دنبال کار بگردید.

سیستم سلامت

مراقبت‌های بهداشتی در آلمان توسط یک سیستم بیمه درمانی اجباری تامین می‌شود و مراقبت‌های بهداشتی قابل دسترس برای همه را تضمین می‌کند. دانشجویان بین‌المللی که به آلمان می‌آیند و در آن زندگی می‌کنند باید تحت پوشش یک ارائه‌دهنده بیمه سلامت دولتی یا خصوصی باشند.

کیفیت مراقبت‌های بهداشتی عالی است و شما می‌توانید به راحتی پزشک یا متخصص را پیدا کنید. کانادا نیز به دلیل سیستم مراقبت‌های بهداشتی رایگان و خوبش مشهور است، اما این فقط برای شهروندان کانادایی صادق است. مانند آلمان، دانشجویان بین‌المللی در کانادا نیز باید تحت پوشش ارائه دهندگان بیمه درمانی قرار گیرند.

مقایسه امکانات مختلف تحصیل در آلمان با تحصیل در کانادا

دو کشور کانادا و آلمان علاوه بر آموزش‌های با کیفیت خدمات و امکانات مناسبیرا نیز به دانشجویان ارائه می‌دهند، مثلا یک مورد همان اجازه کار در حین تحصیل است که در بخش قبل گفتیم. در ادامه سایر امکانات برای دانشجویان در این دو کشور را نیز مقایسه می‌کنیم.

بورسیه تحصیلی

یکی از ویژگی‌های مثبت تحصیل در آلمان وجود دانشگاه‌های دولتی رایگان است و به نوعی همه دانشجویان از یک بورسیه دولتی ثابت بهره‌مند می‌شوند. اما بازهم موسسات و دانشگاه‌ها در این کشور کمک هزینه‌هایی را به دانشجویان اعطا می‌کنند که اکثر آن‌ها برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته شده‌اند.

اما در کشور کانادا باتوجه به رایگان نبودن تحصیلات بورسیه‌های تحصیلی بسیار بیش‌تری در مقایسه با کشور آلمان به دانشجویان اعطا‌ می‌شود که شرایط مختلفی داشته و تمامی ‌آن‌ها قطعا شهریه و هزینه اقامت را پوشش نخواهند داد. انواع بورسیه‌ها باتوجه به دانشگاه مختلف بوده و می‌تواند بخشی از شهریه و یا تمامی آن را پوشش دهد و یا حتی علاوه بر آن هزینه‌های زندگی را نیز بپردازد.

خوابگاه‌ و محل اقامت

دانشگاه‌های هر دو کشور کانادا و آلمان دارای شرایط متفاوتی برای اعطای خوابگاه به دانشجویان هستند. اما می‌توان گفت که دانشجویان بین‌المللی با تحصیل در هریک از این کشورها قادر به دستیابی به خوابگاه دانشجویی خواهند بود که هزینه‌های آنان را کاهش می‌دهد.

اما در رابطه با اجاره خانه باید مد نظر قرار دهید که چنانچه قصد دارید در خوابگاه ساکن نشوید و منزل و آپارتمانی مستقل را اجاره نمایید؛ هزینه اجاره در کانادا از آلمان گران‌تر است. طبق آمار در سال 2024 میزان اجاره‌ها در نقاط مختلف کانادا نسبت به مناطق مختلف آلمان می‌تواند از 22% تا 68 درصد گران‌تر باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون