اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140212277864325564
در دسترس نیست

ایده‌های طراحی دکور محرم با طرح‌های گرافیکی متنوع

کد: 140212277864325564

، (اخبار رسمی): : طرح‌های گرافیکی با ایده‌های خلاقانه یکی از بارزترین نمونه‌های تزیین دکور محرم هستند. در این مطلب قصد داریم راجع‌به تزیین دکور محرم با بنر پشت منبری محرم بیشتر صحبت کنیم. با ما همراه باشید...

ایده‌های طراحی دکور محرم با طرح‌های گرافیکی متنوع
ایده‌های طراحی دکور محرم با طرح‌های گرافیکی متنوع
ایده‌های طراحی دکور محرم با طرح‌های گرافیکی متنوع
ایده‌های طراحی دکور محرم با طرح‌های گرافیکی متنوع
ایده‌های طراحی دکور محرم با طرح‌های گرافیکی متنوع
ایده‌های طراحی دکور محرم با طرح‌های گرافیکی متنوع

مراسم محرم به‌عنوان یکی از مهم‌‌ترین مراسم‌های مذهبی در بین ما ایرانیان شناخته می‌شود. امروزه برای طراحی دکور محرم در مراسم‌های مذهبی، ایده‌های متفاوت و بسیار خلاقانه‌ای به‌کار گرفته می‌شود. یکی از خلاقانه‌‌ترین ایده‌هایی که امروزه استفاده می‌شود، چاپ طرح‌های گرافیکی متنوع پشت منبری است. حتما شما هم بارها و بارها طرح‌های گرافیکی پشت منبری محرم را دیده‌اید. این ایده‌های خلاقانه یکی از بارزترین نمونه‌های تزیین دکور محرم با طرح‌های گرافیکی هستند. در این مطلب قصد داریم راجع‌به تزیین دکور محرم با بنر پشت منبری محرم بیشتر صحبت کنیم.

آشنایی با بنر دکور محرم فضای باز

طرح دکور محرم برای فضای باز انواع متفاوتی دارد. این نوع بنرها به شکل انواع کتیبه‌های پشت منبری، بیلبوردها، بنر تسلیت‌، استندها و پوسترهای محرمی طراحی و اجرا می‌شوند. طرح لایه باز محرم برای تزیین دکور محرم را می‌توان در انواع متفاوتی خریداری و اجرا کرد. شما در طرح‌های لایه باز، امکان تغییر و اضافه کردن اطلاعات را دارید؛ بنابراین، می‌توانید روی بنر لایه باز پشت منبر محرم، اطلاعات مختلفی مانند زمان اجرای مراسم مذهبی، نام مداحان، اذکار مختلف، پرچم‌های متفاوت و... را پیاده کنید. این مدل بنرها هم حال‌و‌هوای ویژه‌ای به مراسم شما می‌دهند و هم با کمک آن‌ها، ‌اطلاع‌رسانی بسیار خوب و آسان انجام می‌شود؛ علاوه‌براین، با کمک طرح لایه باز پشت منبر محرم می‌توانید طرح جایگاه محرم را به شکل بسیار خاص‌تری اجرا کنید.

چند نوع بنر مخصوص محرم داریم؟

اگر به فکر اجرای یک طرح خاص برای مراسمات محرم هستید، حتما باید استفاده از بنرها را در اولویت خود قرار دهید. بنرها می‌توانند جلوه‌های بسیار خاص و زیبا در مراسم‌های شما به‌وجود آورند. علاوه‌بر بنر پشت منبری محرم، انواع دیگری از بنرها شامل بنرهای مخصوص ایستگاه‌های صلواتی، بنرهای اطلاع‌رسانی مراسم‌ها، بنرهای مجلس شیرخوارگان حسینی و بنرهای بیلبوردی در محرم قابل استفاده هستند. برای طرح جایگاه محرم می‌توانید ترکیبی از این بنرها را هم برای تزیین و هم برای اطلاع‌رسانی استفاده کنید.

نکاتی مهم برای انتخاب طرح بنر محرم

امروزه می‌توان طرح‌های گرافیکی متنوعی با محوریت محرم و مراسم‌های مذهبی به شکل لایه‌باز سفارش داد. طرح دکور محرم لایه‌ باز به شما این امکان را می‌دهد تا انواع تغییرات دلخواه را روی طرح اولیه پیاده‌سازی کنید؛ بدین‌ترتیب، نتیجه کار دقیقا مطابق با سلیقه و اطلاعات مربوط‌به مراسم شما خواهد بود. اگر تصمیم به انتخاب طرح پشت سن محرم یا طرح پشت منبری محرم و انواع دیگر طرح‌های گرافیکی دارید، باید به نکاتی در این‌باره توجه داشته باشید. در ادامه راجع‌به این نکات توضیحات مفصلی خواهیم داد.

توجه به کیفیت طرح با توجه به متراژ بنر

در اکثر موارد طرح دکور محرم لایه باز، در ابعاد بزرگ چاپ و استفاده می‌شود؛ برای مثال طرح لایه باز پشت منبری محرم و طرح‌هایی که روی بیلبورد اجرا می‌شوند، معمولا ابعاد بسیار بزرگی دارند. در این‌گونه مواقع باید طرح اولیه شما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد؛ درغیراین‌صورت، با چاپ بنر در ابعاد بزرگ، تصاویری بسیار بی‌کیفیت خواهید داشت. شما می‌توانید برای اطمینان خاطر، انواع طرح‌های گرافیکی مربوط‌به محرم را از مجموعه طرح دات آی آر سفارش دهید. تمامی طرح‌های ارائه‌شده در این مجموعه، دارای بالاترین کیفیت ممکن هستند؛ به‌همین‌دلیل، امکان چاپ در ابعاد بزرگ را دارند.

انتخاب درست تصاویر

برای انتخاب تصاویر باید مواردی را برگزینید که دارای تم غمگین باشند؛ برای مثال طرح بنر پشت مداح محرم، نباید حالت تبلیغاتی داشته باشد. از سویی دیگر، طرح بنر پشت سن محرم هم نباید طرح نامفهومی را به‌نمایش بگذارد. در تمامی تصاویر انتخاب‌شده، سعی کنید حالت غم و عزاداری را به‌نمایش بگذارید. در مجموعه طرح دات آی آر می‌توانید انواع تصاویر و طرح‌های قابل‌استفاده برای طرح پشت منبری محرم را مشاهده و انتخاب کنید.

تم رنگی یکدست و هماهنگ

یکی دیگر از موارد مهم برای انتخاب طرح‌های گرافیکی ویژه محرم، انتخاب تم رنگی هماهنگ با مراسم‌های مذهبی است. هنگام انتخاب طرح پشت سن محرم، باید تم رنگی را برگزینید که در رابطه با عزاداری باشد. از سویی دیگر، طرح بنر پشت مداح محرم نباید به گونه‌ای باشد که چشم مخاطب را اذیت کند. بهترین رنگ‌ها ‌برای مراسم‌های مذهبی، مشکی، سفید، قرمز و سبز هستند. ترکیب این رنگ‌ها ‌و میزان استفاده از آن‌ها ‌باید به‌شکل متعادلی اجرا شود. یک طراح ماهر می‌تواند تمامی این نکات را در یک بنر گنجانده و در اختیار شما قرار دهد.

انتخاب فونت متناسب

برای انتخاب فونت نیز باید به نوع بنر توجه کنید. برای مثال، اگر قصد اطلاع‌رسانی دارید، باید فونت حتما خوانا باشد. ازطرف‌دیگر، اگر قصد طراحی بنر پشت منبری محرم را دارید، می‌توانید از متون ادبی و اشعار با خط شکسته‌تر مانند خط نستعلیق یا خط کوفی استفاده کنید؛ زیرا خوانا بودن این متون خیلی مهم نیست و باید نگارش آن‌ها ‌به‌شکل چشم‌نوازی انجام شود.

نوشتن متن به‌شکل کوتاه

اگر قصد طراحی بنر اطلاع‌رسانی را دارید، متون انتخابی را حتما کوتاه بنویسید. اگر بنر پشت سن محرم را طراحی می‌کنید و بنر جنبه تزیینی دارد، می‌توانید متون را بلندتر انتخاب کنید. درصورتی‌که، می‌خواهید طرح پشت منبری محرم حالت مفهومی داشته باشد، حتما از متون کوتاه استفاده کنید.

بررسی کامل بنر قبل از چاپ

بعداز آن که بنر را به‌طور کامل طراحی و شخصی‌سازی کردید، آن را حتما در مرحله آخر بررسی کنید. تمامی جزئیات و غلط‌های املایی را به‌طور کامل و بادقت نگاه کنید. اگر فرد دیگری در کنار شما حضور دارد، حتما از او هم بخواهید تا نگاهی مختصر به طرح نهایی شما بیندازد.

کلام آخر

استفاده از طرح‌های گرافیکی ایده‌ای جذاب برای طراحی مراسم‌های مذهبی ویژه محرم است. در این مطلب راجع‌به ایده‌هایی برای استفاده از طرح‌های گرافیکی صحبت کردیم. برای انتخاب بهتر طرح‌های ویژه محرم می‌توانید به وب‌سایت مجموعه طرح دات آی آر مراجعه کنید. در این مجموعه انواع طرح‌های پشت منبری محرم، طرح بنرهای ویژه ایستگاه‌های صلواتی، مراسم شیرخوارگان و... قابل مشاهده هستند. تمامی طرح‌های گرافیکی این مجموعه به‌شکل لایه باز و با بالاترین کیفیت ممکن اجرا و به‌‌دست مشتریان می‌رسند؛ بدین‌ترتیب، می‌توانید طرح‌های ارائه‌شده توسط این مجموعه را در بزرگ‌‌ترین ابعاد بدون افت کیفیت چاپ کنید؛ علاوه‌براین لایه‌بازبودن طرح‌ها ‌به شما امکان ایجاد تغییرات ویژه را می‌دهد. با کمک طرح دات آی آر می‌توانید یک طراحی گرافیکی جذاب و باکیفیت برای انواع مختلف مراسم‌های مذهبی داشته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | نشریات و کتاب