اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140301217884525584
در دسترس نیست

دلایل ساخت و ساز با ساندویچ پانل

کد: 140301217884525584

، تهران , (اخبار رسمی): ساندویچ پانل به عنوان یک مصالح نوین و کارآمد، مزایای متعددی را برای ساخت و ساز ارائه می‌دهد. صرفه جویی در زمان ساخت و ساز، وزن کم، عایق حرارتی و صوتی، مقاومت بالا، قابلیت شستشو، تنوع طرح و رنگ، هزینه مناسب و سازگاری با محیط زیست از جمله این مزایا هستند.

دلایل ساخت و ساز با ساندویچ پانل
دلایل ساخت و ساز با ساندویچ پانل
دلایل ساخت و ساز با ساندویچ پانل
دلایل ساخت و ساز با ساندویچ پانل
دلایل ساخت و ساز با ساندویچ پانل
دلایل ساخت و ساز با ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یکی از انواع مصالح ساختمانی است که به عنوان جایگزینی برای دیوارهای آجری یا سقف های تیرچه بلوک کاربرد دارد. قدمت ظهور مصالح ساختمانی پیش ساخته در ایران به حدودا 30 سال پیش بازمی‌گردد. ساندویچ پنل از سه لایه تشکیل شده است که به ترتیب از بالا شامل یک لایه ورق فلزی، یک لایه فوم عایق و یک لایه ورق فلزی است که با استفاده از چسب‌های مخصوص به یکدیگر چسبیده اند.

ساندویچ پانل ها به دلیل ساختار ساده، یکپارچه و سبکی که دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. ورق‌های فلزی که در ساختار ساندویچ پنل به کار می‌رود از جنس ورق گالوانیزه، آلوزینک و یا آلومینیوم است. همچنین لایه میانی پانل نیز از جنس فوم پلی اورتان، اکس پی اس و یا پشم سنگ است.

به صورت کلی پانل‌ ها بر اساس نوع کاربری پروژه و موقعیت و شرایط آب و هوایی منطقه در ضخامت های مختلف و با متریال گوناگونی تولید می‌شوند.

اگر قصد احداث یک ساختمان پیش ساخته مانند ویلای پیش ساخته، یا یک ساختمان اداری، تجاری و صنعتی در کمترین زمان ممکن را داشته باشید استفاده از ساندویچ پنل بهترین گزینه است. اما کاربرد پانل ساندویچی به این موارد ختم نمی‌شود و می‌توان برای ساخت انواع سوله تولیدی، صنعتی، انبار، انواع کانکس، انواع سردخانه صنعتی، کلین روم، پوشش سقف پارکینگ‌ها و استخرها و حتی اتاق حمل بار از آن استفاده کرد.

از مهمترین مزایای ساندویچ پنل می‌توان به سرعت بالای ساخت و ساز، حمل و نقل راحت مصالح، عایق حرارتی و رطوبتی و از همه مهمتر قیمت مناسب و ارزان‌تر نسبت به مصالح سنتی اشاره کرد. قابل توجه است هزینه تهیه مصالح سنتی مانند آجر و سیمان و دستمزد کارگران و مجریان ساختمان های سنتی بسیار بیشتر از ساختمان های پیش ساخته است.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل از نظر نوع ساختار و کاربرد در دو نوع اصلی دیواری و سقفی تولید می‌شوند.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری به عنوان پوشش دیوار در سازه‌های پیش ساخته مانند سوله، کانکس، ساختمان پیش ساخته به کار می‌رود. پنل های دیواری به صورت کاملا صاف با ورق فلزی شیار دار و یا بدون شیار تولید می‌شود. لبه پنل ها به صورت فاق و زبانه طراحی شده که در هنگام اتصال در یکدیگر فرو می‌روند.

با استفاده از پانل دیواری شما دردسرهای تهیه ملات و تولید ضایعات و نخاله های ساختمانی را نخواهید داشت و پنل ها به صورت بسته بندی شده به محل اجرای پروژه منتقل می‌شود و توسط یک تیم نصاب حرفه‌ای نصب و اجرا می‌شود.

ساندویچ پانل سقفی

ساختار پنل های سقفی به صورت گام دار و همراه با برجستگی است. ساندویچ پنل های سقفی به جهت افزایش مقاومت خمشی و وزنی که در هنگام بارش برف تحمل می‌کنند به صورت 3 گام یا 4 گام طراحی و تولید می‌شوند. لبه پانل سقفی به صورت اورلپ طراحی می‌شود که این اورلپ بر روی پانل کناری می‌نشیند و سبب درزبندی و آب بندی بین پانل ها می‌شود.

علاوه بر این از انواع ورق فلاشینگ تاج، زیر تاج، آبچکان، کنج، کنار و زیر پنجره، درزگیر، درز ژوئن دیواری و درز ژوئن سقفی برای آببندی و درزبندی پانل ها استفاده می‌شود. ضمن اینکه جهت هدایت آب باران به سمت زمین نیز می‌توانید از انواع ورق آبرو (گاتر) نیز استفاده کنید.

خرید ساندویچ پانل

برای خرید ساندویچ پانل حتما از چندین شرکت معتبر استعلام بگیرید و از کیفیت محصولات تولیدی آن ها اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید قیمت ساندویچ پنل تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله ابعاد و متراژ پانل، ضخامت و نوع پانل، کیفیت متریال و نوسانات قیمت دلار است. همچنین برای نصب و اجرای انواع ساندویچ پانل نیز می‌توانید با دفاتر فنی و مهندسی در ارتباط باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیان پانل

شرکت کیان پانل با بهره‌گیری از مهندسان و کارشناسان مجرب و با به‌کارگیری تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته، در بخش تولید انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری و قطعات فلزی موفق به تولید و فروش سالانه بیش از 3 میلیون متر مربع ساندویچ پانل شده است. شرکت کیان پانل یکی از شرکت های هلدینگ تیراژ می باشد که با قریب به 50 سال سابقه درخشان در صنعت نامی آشنا برای صنایع مختلف در ایران به شمار می رود. مهندس اختراعی بنیان گذار هلدینگ تیراژ که از شاخص ترین شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ می توان به شرکت تیراژ ماشین، شرکت تیراژ دیزل، شرکت تیراژ ساختمان، شرکت کیان پانل می توان اشاره کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان