اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303047923425710
در دسترس نیست

طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود

کد: 140303047923425710

، (اخبار رسمی): طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود روسی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. برای شناخت فرایند طراحی سونا با این چوب مقاوم کلیک کنید.

طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود
طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود
طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود
طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود
طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود
طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود

طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود ؛ محبوب و پرتقاضا
طراحی سازه‌های چوبی با متریال ترموود انتخاب اول بسیاری از طراحان است. یکی سازه‌های چوبی پرکاربرد، سونا و اطراف آن است که برای طراحی و ساخت آن باید از متریال‌های مقاوم در برابر آب، ضربه، حرارت و فشار استفاده کرد. چوب ترموود با فرایند تولید متفاوت و مقاومت بالا نسبت به نفوذ رطوبت نقش مهمی در طراحی سازه‌های چوبی در مجاورت آب دارد. بنابراین طراحان بسیاری از ترموودهای روسی برای ساخت سونای چوبی استفاده می‌کنند که مزایا و کاربردهای خاص خود را دارد. بر همین اساس در این مطلب از پارس آرای کوهستان به بررسی فرایند طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود روسی می‌پردازیم.
ترموود روسی چیست؟
ترموود روسی گونه‌ای از چوب‌های ضد آب با ساختار مستحکم و مقاوم است که مقاومت خوبی در برابر شرایط نامساعد جوی و لیز خوردن دارد. این چوب با فرایند ترموود از الوار چوب روسی مرغوب تهیه می‌شود و به دلیل ظاهر زیبا، طول عمر مناسب و عدم نیاز به نگهداری پیچیده، یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها برای طراحی سونای چوبی به‌شمار می‌آید.
چوب‌های ترموود روسی برای افزایش مقاومتشان تا دمای 200 درجه حرارت می‌بینند و تمام ناخالصی‌ها، عصاره چوب و رطوبت موجود در منافذ چوب به این وسیله از بین می‌روند. تحت فشار قرار گرفتن چوب‌های ترموود روسی ضمن ایجاد خاصیت ضد آب، باعث افزایش مقاومت و استحکام چوب در برابر آب و ضربه می‌شود. به همین دلیل طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود روسی در بسیاری از کشورهای پیشرفته از مزایای این متریال بهره‌مند می‌شوند.
مزایای ترموود روسی برای طراحی سونای چوبی‌
مرغوب‌ترین نوع چوب ترموود روسی برای طراحی سونا، چوب لارچ است. این چوب به دلیل عدم ایجاد حساسیت‌های تنفسی یا گوارشی برای انسان، معمولا در طراحی‌های داخلی و ساخت سازه‌های چوبی مانند سونا خشک، دکینگ، جداره‌های استخر و... نقش دارد.
بر همین اساس مهم‌ترین مزایای طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود روسی عبارت‌اند از:
•    مقاومت فوق‌العاده در برابر پوسیدگی 
•    برخورداری از استحکام بالا 
•    وزن سبک و حمل‌ونقل آسان 
•    برخورداری از بالاترین طول عمر 
•    ضد حشرات و قارچ 
•    ضد حشرات و قارچ  
مراحل طراحی‌ سونای‌ چوبی با استفاده از ترموود 
طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود روسی یک فرایند تخصصی به‌شمار می‌آید که معمولا با فرایند اجرای سونا چوبی یکی است. البته در طراحی سونا با این چوب باید در نظر داشته باشید که ابعاد سونا یکسان نیست و متناسب با انتظارات کاربران در ابعاد متفاوتی ساخته می‌شود. معمولا بهترین ارتفاع برای طراحی سونا با ترموودهای روسی، ارتفاع 2.10 متر است که در این صورت بخار در قسمت بالایی جمع شده و مانع از احساس تنگی نفس در بلند‌مدت می‌شود.
برای شروع مراحل طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود روسی، اولین گام انتخاب یک محیط باز است که در مجاورت سازه‌های دیگر قرار نداشته باشد. چرا که تماس دیوار یا سازه‌های دیگر با این قسمت باعث پخش نم در بین دیوارها و کاهش استقامت بنای خانه می‌شود. بر همین اساس در ادامه به مراحل طراحی و اجرای‌ سونا با چوب ترموود روسی می‌پردازیم.
تعیین دقیق ابعاد؛ اولین گام از طراحی سونا با ترموود روسی
برای شروع فرایند طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود روسی، در قدم اول باید انداز‌ه‌گیری‌های دقیق انجام شده و نقاط مورد نظر علامت‌گذاری شوند. همچنین در این مرحله حصار چینی‌ها و حاشیه استخر به اجرا درمی‌آیند. با تعیین و تایید ابعاد نوبت به مرحله بعدی می‌رسد.
ساخت اتاقک سونای چوبی
دومین مرحله از طراحی سونای چوبی، ساخت اتاقک سونا است. در این مرحله اتاقک را با استفاده از چوب‌ طبیعی ترموود روسی می‌سازند که نسبت به اتاقک‌های سیمانی بسیار شیک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌باشد. همچنین این چوب‌ها بر خلاف اتاقک‌های سیمانی به هزینه عایق‌کاری کمتری نیاز دارند. سپس بعد از ساخت اتاقک، با کمک چوب روسی مرغوب فرایندهای شاسی‌کشی، عایق‌کاری و چوب‌کاری انجام می‌شود.
با توجه به مقاومت بالای چوب روسی، شاسی‌کشی سونا به‌راحتی قابل انجام است. به همین دلیل طراحان برای اسکلت‌بندی بخش‌های مختلف سونا به‌ویژه نیمکت‌ها، از چوب‌های مقاوم روسی استفاده می‌کنند که ضخامت بالایی دارد. ضخامت چوب‌های انتخابی باید متناسب با نوع دیواره سقف، کف و نیمکت‌ها باشد. بر همین اساس معمولا ضخامت چوب مناسب کف سونا بیشتر از دیواره‌ها و سقف‌ها است تا بتواند وزن افراد را تحمل کند.
رنگ‌آمیزی سونای چوبی
چوب‌های‌ ترموود روسی به دلیل ظاهر طبیعی خود معمولی نیازی به رنگ‌آمیزی ندارند. بااین‌حال برای طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود روسی سازندگان این سازه‌ها، از رنگ‌های کیلر سیلر استفاده می‌کنند تا ضمن افزایش زیبایی پوشش مقاومی را نیز در برابر نفوذ آب و رطوبت به وجود آورند.
نصب کوره؛ آخرین مرحله از طراحی و ساخت سونای چوبی با ترموود 
مراحل طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود روسی با نصب کوره سونا به پایان می‌رسد. هیترهای مختلفی برای سونا در دسترس خریداران هستند که باید متناسب با عملکرد آن از بهترین نوع کوره استفاده شود. کوره مناسب معمولا بین نیم ساعت تا 45 دقیقه به دمای مورد نظر می‌رسد.
پارس آرای کوهستان؛ برترین مجموعه فروش انواع ترموودهای وارداتی
طراحی سونای چوبی با استفاده از ترموود روسی انتخاب بسیاری از طراحان است. بااین‌حال ترموودهای اروپایی به دلیل کیفیت الوار و مقاومت بالاتر نسبت به فشار و رطوبت، گزینه‌های جذاب‌تری برای طراحی سونا و بخش‌های مختلف آن هستند.
پارس آرای کوهستان به‌عنوان یکی از برترین مراکز فروش انواع ترموودهای اروپایی، طیف متنوعی از مرغوب‌ترین ترموودهای استونیایی را به فروش می‌رساند. مجموعه ما با تضمین کیفیت محصولات(پارکت چوبی) مقاوم‌ترین متریال‌ها را برای طراحی سونا و اطراف استخر به شما عرضه می‌کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فرایند خرید و اطلاع از آخرین قیمت‌ها، از طریق سایت ما با کارشناسان در ارتباط باشید.
سوالات متداول
برای طراحی سونای چوبی‌، چوب ترموود بهتر است یا ترموودهای اروپایی را انتخاب کنیم؟

ترموودهای اروپایی به‌ویژه چوب‌های استونیایی به دلیل کیفیت بالاتر و مقاومت کامل در برابر نفوذ آب، انتخاب بهتری برای طراحی سونای چوبی هستند.
از چوب ترموود روسی‌ در کدام بخش‌های سونا می‌توان استفاده کرد؟
از این چوب می‌توان برای طراحی نیمکت سونا، دیواره‌ها، کف، درب و اطراف استخر نیز استفاده کرد.
آیا می‌توان در زمان طراحی سونای چوبی، ترموودهای روسی را تزئین کرد؟
بله. هیچ محدودیتی برای اجرای نورپردازی‌های تخصصی و تزئینات حرفه‌ای سونا با این چوب‌ها وجود ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل