اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303227942115232
در دسترس نیست

افتادن خمیر دندان در چاه دستشویی

افتادن خمیر دندان در چاه دستشویی (روش درآوردن خمیردندان از چاه)

کد: 140303227942115232

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به اینکه در اغلب منازل سینک روشویی فاصله کمی با چاه توالت دارد، در نتیجه احتمال افتادن خمیردندان به داخل چاه زیاد است. در این مطلب نحوه درآوردن خمیر دندان از چاه توالت و فاضلاب را آموزش می دهیم.

افتادن خمیر دندان در چاه دستشویی (روش درآوردن خمیردندان از چاه)
افتادن خمیردندان در چاه دستشویی

بهترین و مطمئن ترین روش برای بیرون آوردن خمیر دندان از چاه، استفاده از دستگاه های فنر زنی است. این دستگاه ها نه تنها فنرهای بلند و فولادی دارند، بلکه کنترل فنر با آنها راحت است

با توجه به اینکه در اغلب منازل سینک روشویی فاصله کمی با چاه توالت دارد، در نتیجه احتمال افتادن خمیردندان به داخل چاه زیاد است. در سرویس بهداشتی هایی که از درپوش چاه استفاده میشود این قبیل مشکلات به ندرت رخ می دهد، اما اگر دهانه چاه باز باشد، احتمال رخ دادن آن هست. در ادامه نحوه درآوردن خمیر دندان از چاه توالت و فاضلاب را آموزش می دهیم.

افتادن خمیر دندان در چاه توالت را جدی بگیرید

با توجه به اینکه خمیردندان ها اغلب حالت تیوپی داشته و باریک هستند، افتادن آنها در چاه توالت زیاد جدی گرفته نمی شود. اما لازم است بدانید که اگر به صورت افقی در چاه وارد شود و مسیر را مستقیم طی کند، در نهایت وارد کانال فاضلاب شهری می شود. اما اگر کمی انحراف داشته باشد، در مسیر عبور فاضلاب قرار می گیرد. سایر آلاینده های موجود در فاضلاب مانند مو و دستمال کاغذی به خمیر دندان متصل شده و داخل لوله را مسدود می کنند.

به همین دلیل بهتر است همیشه در دهانه چاه توالت درپوش قرار دهید. با استفاده از درپوش می توان از افتادن انگشتر طلا در چاه توالت تا حد زیادی جلوگیری کرد. علاوه براین، احتمال بیرون آمدن حشرات مختلف از جمله سوسک از چاه را نیز کاهش می دهد.

نحوه درآوردن خمیردندان از چاه دستشویی

اگر به هر دلیل خمیردندان وارد چاه فاضلاب شد، با روش های زیر می توانید آن را به بیرون بکشید:

از چوب لباسی استفاده کنید

یکی از آسان ترین روش های درآوردن هر نوع شی از چاه فاضلاب، استفاده از چوب لباسی است. چوب لباسی های فلزی را با انبار باز کنید تا شبیه به میله بلند شود. یک سمت میله را خمیده کنید تا به قلاب تبدیل شود. سپس به آرامی این قلاب را وارد چاه دستشویی کنید تا به خمیر دندان گیر کند.

در نهایت می توانید خمیر دندان را به بیرون بکشید. این کار نیاز به دقت بالایی دارد، در غیر این صورت خمیر دندان از دهانه چاه فاصله زیادی می گیرد و درآوردن آن بسیار سخت می شود.

از چنگک فاضلاب استفاده کنید

راهکار مناسب بعدی استفاده از چنگک فاضلاب یا لوله بازکنی است. این ابزارها کاربرد زیادی دارند و در صورت افتادن صابون در چاه توالت نیز می توان از آن استفاده کرد. چنگک را وارد چاه فاضلاب یا توالت کنید تا به خمیر دندان برسد. با دستگیره روی دسته سعی کنید دهانه چنگک را باز کنید. سپس خمیر دندان را با آن بگیرید و چنگک را ببندید. سپس بسیار آهسته آن را به بیرون بکشید.

فنر دستی فاضلاب را امتحان کنید

انتخاب بعدی برای بیرون آوردن خمیر دندان از چاه توالت، استفاده از فنر دستی است. این فنرها مخصوص باز کردن گرفتگی لوله های فاضلاب هستند و از ابزارفروشی ها می توانید آنها را خریداری کنید. فنر را بسیار آهسته به داخل چاه توالت هدایت کنید. یک سر دیگر آن را محکم بگیرید. سپس فنر را با حرکات دورانی بچرخانید تا به خمیردندان و سایر گرفتگی های داخل لوله گیر کند. در نهایت بسیار آهسته فنر و گرفتگی های متصل به آن را به بیرون بکشید.

دقت داشته باشید که نباید فنر دستی را بیش از اندازه وارد چاه توالت کنید. چون احتمال خارج شدن آن از دست وجود دارد و در لوله گیر می کند.

از پمپ مکنده استفاده کنید

جاروبرقی های مخصوص مکش آب یا پمپ های مکنده گزینه بعدی برای حل این مشکل هستند. به هیچ عنوان نباید از جاروبرقی های معمولی استفاده کنید، چون نم و رطوبت باعث سوختن موتور آنها می شود. پمپ های مخصوص را در دهانه چاه قرار دهید. بعد از روشن شدن پمپ آب به داخل آن راه پیدا کرده و خمیر دندان نیز به دهانه چاه نزدیک می شود. سپس می توانید آن را با دست یا ابزار از چاه به بیرون بکشید.

دستگاه فنر برقی بهترین گزینه برای درآوردن خمیر دندان از چاه

در نهایت بهترین و مطمئن ترین روش برای بیرون آوردن خمیر دندان از چاه، استفاده از دستگاه های فنر زنی است. این دستگاه ها نه تنها فنرهای بلند و فولادی دارند، بلکه کنترل فنر با آنها راحت است. برای استفاده از این دستگاه ها می توانید با شرکت لوله بازکنی در تهران تماس بگیرید. اگر به این دستگاه دسترسی دارید، با روش زیر می توانید خمیر دندان یا هر شی دیگر را با استفاده از آن به بیرون از چاه بکشید:

  • دستگاه لوله بازکنی را در فاصله کم از دهانه چاه قرار دهید.
  • دستگاه را به برق متصل کنید.
  • اغلب این دستگاه ها از برق شهری برای کار استفاده می کنند.
  • فنر در محفظه مخصوص روی دستگاه قرار دارد.
  • به آرامی فنر را به بیرون بکشید.
  • سرفنر مناسب را به ابتدای فنر وصل کنید.
  • فنر را به داخل لوله فاضلاب وارد کنید.
  • دستکش مخصوص کار دست کنید.
  • سپس فنر را به آرامی به داخل لوله حرکت دهید.
  • تا جایی که فنر به گرفتگی داخل لوله برخورد می کند باید این کار را ادامه دهید.
  • بعد از رسیدن فنر به گرفتگی ها، دکمه روشن روی دستگاه را فشار دهید.
  • در این مرحله حتما باید دستکش مقاوم و مخصوص کارهای صنعتی در دست داشته باشید.
  • محل اتصال فنر به دستگاه را محکم بگیرید تا بتوانید حرکت فنر در داخل لوله ها را تحت کنترل داشته باشید.
  • بعد از چرخش فنر در داخل لوله، گرفتگی ها به سرمته متصل می شوند.
  • حال فنر را به آرامی به بیرون کشیده و دستگاه را خاموش کنید.
  • با توجه به میزان گرفتگی های داخل لوله این کار تا چند مرتبه باید تکرار شود.
  • در نهایت آب را با فشار زیاد داخل لوله ها بریزید تا کاملا تمیز شود.

در برخی از این دستگاه ها از سه نظام استفاده می شود تا از حرکات باشتاب و زیاد فنر و برخورد آن به جداره های لوله ها جلوگیری شود. این قطعه کاربردی به شدت در نتیجه نهایی کار تاثیرگذار است. شرکت های لوله بازکنی از قبیل خدمات فنی تهران از پیشرفته ترین دستگاه های لوله بازکنی با فنرهای بلند فولادی و سه نظام استفاده کرده و هر نوع گرفتگی لوله ها را رفع می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09127762848 تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خدمات فنی تهران

لوله بازکنی تهران با بیش از ۳۰ سال سابقه کار موفق ، اکنون دارای ۴ دفتر در نقاط مختلف تهران است که آماده ارائه خدمات : تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه ، حفر چاه نو ، طوقه چینی ، کول گزاری ، بنائی و … هستند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید