اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303307950615232
در دسترس نیست

باز کردن لوله فاضلاب حیاط

9 روش باز کردن لوله فاضلاب حیاط و پارکینگ

کد: 140303307950615232

، تهران , (اخبار رسمی): لوله فاضلاب حیاط و پارکینگ نسبت به سایر چاه های فاضلاب بیشتر در معرض گرفتگی است. چون با گذشت زمان شن و ماسه، شاخ و برگ و حتی تکه های کاغذ و پلاستیک و پارچه وارد آن می شود. در نتیجه مسیر عبور فاضلاب در این لوله ها مسدود شده و در نهایت آب به سختی از آنها پایین می رود.

9 روش باز کردن لوله فاضلاب حیاط و پارکینگ
باز کردن لوله فاضلاب حیاط

لوله فاضلاب حیاط و پارکینگ نسبت به سایر چاه های فاضلاب بیشتر در معرض گرفتگی است.در ابتدایی ترین گام بررسی کنید که چرا لوله فاضلاب گرفته است؟ سپس بر همین اساس روش مناسب را انتخاب و اجرا کنید.

لوله فاضلاب حیاط و پارکینگ نسبت به سایر چاه های فاضلاب بیشتر در معرض گرفتگی است. چون با گذشت زمان شن و ماسه، شاخ و برگ و حتی تکه های کاغذ و پلاستیک و پارچه وارد آن می شود. در نتیجه مسیر عبور فاضلاب در این لوله ها مسدود شده و در نهایت آب به سختی از آنها پایین می رود. در ادامه چند راهکار مناسب برای باز کردن هرنوع گرفتگی چاه فاضلاب حیاط را معرفی خواهیم کرد.

شناسایی دلیل گرفتگی لوله فاضلاب حیاط

یکی از اشتباهاتی که اغلب افراد دچار آن می شوند، استفاده از هر نوع روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب برای تمام انواع گرفتگی های چاه است. توجه داشته باشید که به عنوان مثال اگر در لوله فاضلاب حیاط روغن زیادی ریخته است، این مساله را نمی توانید با قلاب فلزی حل کنید بلکه نیاز به محلول دارید. به همین دلیل بهتر است در ابتدایی ترین گام بررسی کنید که چرا لوله فاضلاب گرفته است؟ سپس بر همین اساس روش مناسب را انتخاب و اجرا کنید.

علاوه براین، مطمئن شوید که دلیل پایین نرفتن آب از چاه پر شدن آن نباشد. ساختمان هایی که به فاضلاب شهر متصل نیستند نیاز به تخلیه چاه دارند.

1- باز کردن لوله فاضلاب حیاط با محلول

در بسیاری از مواقع مقدار زیادی روغن وارد چاه فاضلاب پارکینگ می شود. این مواد در جداره های لوله تجمع کرده و لایه های رسوب را تشکیل می دهد. با ضحیم شدن رسوب جداره و کف لوله منجر به گرفتگی لوله ها خواهد شد و آب به سختی از آنها پایین می رود. اگر با چنین مشکلی مواجه هستید، روش های زیر می توانند براحتی گرفتگی را باز کنند:

2- استفاده از آب جوش

این روش در شرایطی کاربرد دارد که به تازگی روغن و مواد صابونی زیادی وارد چاه فافضلاب شده باشد. بلافاصله آب داغ را با فشار زیاد وارد لوله کنید تا لایه های روغنی را شستشو دهد. البته دقت داشته باشید که بیش از اندازه این روش را تکرار نکنید. چون آب داغ چسب های محل اتصال لوله ها را باز می کند و منجر به نشت آب از لوله ها می شود.

3- استفاده از ترکیب مواد شوینده و آب گرم

یکی دیگر از روش های موثر در این زمینه استفاده از مواد شوینده و آب گرم است. این روش فقط برای شرایطی که زمان زیادی از ورود روغن به چاه نگذشته کاربرد دارد. مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی را داخل چاه بریزید. بعد از 15 دقیقه آب داغ را وارد چاه کنید تا شستشو دهد.

4- جوش شیرین، نمک و سرکه

یکی دیگر از ترکیب های بسیار پرکاربرد برای باز کردن گرفتگی های لوله های فاضلاب حیاط و پارکینگ، جوش شیرین و نمک و سرکه است. این سه ماده را به ترتیب به داخل چاه بریزید. سپس یک ساعت صبر کرده و در نهایت آب را با فشار زیاد وارد لوله کنید. این کار را چند مرتبه انجام دهید تا رسوب داخل لوله ها تمیز شود.

5- محلول لوله بازکنی استفاده کنید

محلول های لوله بازکنی قدرت بالایی در تمیز کردن جرم و رسوب داخل لوله ها داشته و با سرعت زیاد اغلب گرفتگی ها را باز می کند. دقت داشته باشید که محلول بیش از اندازه اسیدی نباشد. علاوه براین، از این محلول ها نباید بیش از اندازه استفاده کنید چون به بافت لوله آسیب وارد کرده و باعث پوسیدگی آنها می شود.

باز کردن لوله فاضلاب حیاط با ابزار

اگر در لوله فاضلاب حمام و پارکینگ چیزی گیر کرده است، با ابزار باید آنها را به بیرون بکشید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نباید مواد تجمع یافته در داخل لوله را به جلو حرکت دهید، چون گرفتگی رفع نشده و در آوردن آنها سخت تر می شود. اگر با ابزارهای ساده این قبیل گرفتگی ها باز نمی شوند، لازم است با شرکت لوله بازکنی غرب تهران یا سایر شرکت ها تماس بگیرید. برخی از روش های موثر در این زمینه عبارتند از:

6- باز کردن لوله با تلمبه دستی

یکی از آسان ترین روش ها برای باز کردن لوله هایی که در داخل آنها پرز، مو و موارد مشابه گیر کرده است، استفاده از تلمبه دستی است. تلمبه ها با فشار هوا این گرفتگی ها را باز کرده و استفاده از آنها کار سختی نیست. بخش پلاستیکی تلمبه را روی دهانه چاه قرار دهید. سپس دسته آن را چند مرتبه به بالا و پایین بکشید و سپس با سرعت زیاد تلمبه را از روی دهانه چاه جدا کنید. چند مرتبه این کار را انجام داده و بعد از باز شدن چاه آب داخل آن بریزید. دقت داشته باشید که حتما اطراف تلمبه باید آب تجمع کرده باشد.

7- باز کردن لوله با قلاب فلزی

اگر قلاب فلزی در منزل دارید براحتی می توانید گرفتگی های داخل لوله را با آن به بیرون بکشید. اگر قلاب ندارید، چوب لباسی فلزی را با ز کنید تا به میله تبدیل شود. سپس یک سمت آن را کمی خمیده کنید تا به قلاب تبدیل شود. سپس سر قلاب را به داخل لوله وارد کرده و سعی کنید به گرفتگی های داخل آن گیر کند. سپس قلاب را با مواد متصل به آن به بیرون بکشید. این روش در شرایطی کاربرد دارد که گرفتگی ها از دهانه چاه فاصله زیادی نداشته باشند.

8- فنر دستی را فراموش نکنید

سعی کنید در منزل همیشه یک فنر دستی لوله بازکنی داشته باشید. این فنرها را می توانید از ابزارفروشی ها تهیه کنید. برای باز کردن لوله فاضلاب یک سمت فنر را به داخل لوله هدایت کنید و سمت دیگر را محکم بگیرید. تا جایی که سر فنر به گرفتگی های داخل لوله برخورد می کند فنر را به جلو حرکت دهید. سپس بسیار آهسته حرکات های دورانی با فنر در داخل لوله انجام دهید. مواد به سر فنر متصل شده و می توانید آنها را به بیرون بکشید.

9- دستگاه فنرزنی لوله فاضلاب

در نهایت بهترین و حرفه ای ترین روش، استفاده از دستگاه فنر زنی است. این دستگاه ها با برق کار می کنند و قدرت بالایی در چرخاندن فنر داخل لوله دارند. جنس فنرهای این دستگاه فولاد بوده و بلند هستند. در سر آنها مته های بسیار مقاوم نصب شده و تنوع زیادی دارند. با توجه به نوع مواد تجمع یافته داخل لوله می توانید سرمته مناسب را انتخاب و به فنر وصل کنید. سپس فنر را به داخل لوله حرکت دهید و در نهایت دستگاه را روشن کنید. فنر شروع به چرخیدن می کند و بعد از اتصال به گرفتگی ها آن را به بیرون بکشید.

در صورت نداشتن مهارت کافی در این زمینه می توانید با شرکت های لوله بازکنی شمال تهران و سایر مناطق تماس بگیرید. تیم خدمات فنی تهران در شمال، جنوب و شرق و غرب تهران این خدمات را شبانه روزی و تضمینی ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۹۱۲۸۸۹۸۰۱۳ – ۰۹۱۲۷۷۶۲۸۴۸  تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خدمات فنی تهران

لوله بازکنی تهران با بیش از ۳۰ سال سابقه کار موفق ، اکنون دارای ۴ دفتر در نقاط مختلف تهران است که آماده ارائه خدمات : تخلیه چاه ، لوله بازکنی ، تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه ، حفر چاه نو ، طوقه چینی ، کول گزاری ، بنائی و … هستند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید