اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051073445777

با هک هزاران دوربین مداربسته اتفاق افتاد

حمله گسترده DDos به بانک ها و نهادهای دولتی

کد: 1395051073445777

https://goo.gl/ClfH0B

، کرج , (اخبار رسمی): گروهی بنام Lizard Squad با هک کردن هزاران دوربین تحت شبکه حملاتی گسترده با حجم 400 گیگابیت به سرور بانک ها، نهادهای دولتی و همچنین سرویس دهنده های اینترنت ترتیب داده است.

حملات DDOS

به گزارش موسسه تحقیقاتی Arbor Networks گروهی بنام Lizard Squad با هک کردن هزاران دوربین تحت شبکه و فراهم کردن ارتشی گوش به فرمان از بات نت ها (دوربین‌های مداربسته هک شده) حملاتی گسترده با حجم 400 گیگابیت به سرور بانک ها، نهاد های دولتی و همچنین سرویس دهنده های اینترنت ترتیب داده است.
ضعف‌های امنیتی متعدد دوربین‌های مداربسته و تحت‌ شبکه باعث شده تا به طعمه‌ای آسان برای هکرها تبدیل شده و به‌ شکل فزاینده مورد سوءاستفاده قرار گیرند. اغلب شرکت‌ های تولیدکننده دوربین، بروزرسانی نرم‌افزاری محصولات خود را جدی نمی‌گیرند و دوربین‌هایی که قرار است به عنوان محافظ یک مجموعه عمل کنند، به سادگی تبدیل به عامل تهدید و خطر بنام بات‌نت می‌شوند.
اگرچه یک دوربین مداربسته قدرت سخت‌افزاری معادل یک رایانه را ندارد ولی با اتصال هزاران عدد از آنها به یکدیگر می‌توان حملات وحشتناک و خردکننده از نوع DDos ترتیب داد و این همان روشی است که گروه Lizard Squad توسط آن اقدام به مختل کردن سرورهای چندین بانک و یک پایگاه اینترنتی کرده است.
این گروه سوابقی همچون حمله به سرورهای کمپانی لنوو، هواپیمایی مالزی، شبکه گیمینگ Xbox Live و Playstation و همچنین قطع کامل اینترنت کره شمالی را در کارنامه دارد.
به گفته محققان Arbor Networks شرکت‌های عرضه‌ کننده دوربین و کاربران هر دو در بروز این مشکلات سهیم هستند. علاوه بر کوتاهی شرکت‌ها در بروزرسانی نرم‌افزاری دوربین‌ها، کاربران نیز معدود بروزرسانی‌های عرضه شده را نصب نمی‌کنند و در واقع اصلا توجهی به این موضوع ندارند.
با در نظر گرفتن اینکه شاهد حضور گسترده‌تر دوربین‌ها و همچنین لوازم هوشمند در اطراف خود هستیم، نگرانی‌ها در این مورد افزایش یافته و زنگ خطر به صدا درآمده است.
توصیه می‌کنیم بروزرسانی نرم‌افزاری دوربین مداربسته خود را جدی بگیرید و برندهایی را برای خرید انتخاب کنید که در این زمینه کارنامه قابل قبولی دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

البرزی ها

مرکز تخصصی تبلیغات و بازاریابی مجری سیستم های حفاظتی و نظارتی طراحی سایت و برنامه نویسی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]