اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052586405608

سازمان فناوری اطلاعات برگزار می کند

همایش چارچوب ملی تعامل پذیری دولت (IGIF)

کد: 1395052586405608

http://goo.gl/EcAE9a

، تهران , (اخبار رسمی): همایش چارچوب ملی تعامل پذیری دولت (IGIF) بیست و ششم مردادماه با حضور رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی، در سالن همایش شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار می شود.

همایش چارچوب ملی تعامل پذیری دولت (IGIF)

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، همایش چارچوب ملی تعامل پذیری دولت (IGIF) به منظور آشنایی متخصصان و ذی نفعان با فعالیت ها و اهداف سند ملی  چارچوب ملی تعامل پذیری دولت (IGIF) برگزار می شود.
همچنین رعایت استاندارد های مربوطه در طراحی و پیاده سازی بانک های اطلاعاتی دستگاههای اجرایی به منظور اشتراک گذاری اطلاعات در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد.
 لازم به ذکر است، در راستای الزام ماده 16 ضوابط فنی اجرایی توسعه دولت الکترونیکی مصوب شورای عالی فناوری اطلاعات ، سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات سند ملی چارچوب تعامل‌پذیری دولت را تهیه کرد.
بر همین اساس تمامی ضوابطی که متضمن یکپارچگی فنی واجرایی پیاده سازی برنامه‌های دولت ‌الکترونیکی است، با استفاده از ظرفیت فنی و مشاوره‌ای شرکت‌ها و موسسات داخلی در تهیه  سند ملی چارچوب تعامل‌پذیری دولت لحاظ شده است.
در همایش مذکور ،  مستندات چارچوب ملی تعامل‌پذیری دولت (IGIF) تشریح شده و الزامات اساسی چارچوب ملی تعامل پذیری دولت ارائه می گردد.
گفتنی است ، سند ملی چارچوب تعامل پذیری دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس آخرین استانداردها و چارچوب های تعامل پذیری جهان طراحی شده است .
پیشرو بودن در سازگاری با استانداردهای بین المللی در زمان نیاز به تعاملات بین دولتی، کاهش شکاف میان درک تحلیل گران سیستم و برنامه نویسان از عناصر اطلاعاتی و به تبع آن کاهش زمان و هزینه پیاده سازی سامانه های دولت الکترونیکی از  جمله قابلیت های این سند است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فناوری اطلاعات ایران

سازمان فناوری اطلاعات ایران نهادی است دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با ایجاد و بکارگیری سازوکارهای لازم، حوزه ی فناوری اطلاعات کشور از بخش های دولتی، عمومی و خصوصی را از طریق اعمال سیاست ها، مقررات، استاندارد ها و ... بر پایه مصاح، منافع و امنیت ملی و عمومی، سازماندهی، هدایت و راهبری و کنترل می کند و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران منافع و مصالح ملی و سیاست های ابلاغی در حوزه فناوری اطلاعات را از طریق نهادها و مجامع بین المللی ذیربط پیگیری می کند. ماموریت این سازمان شامل هدف گذاری، هدایت، نظارت راهبردی، ساماندهی و توسعه امن، ایمن و پایدارفناوری اطلاعات کشور در راستای تامین منافع، مصالح، امنیت ملی، رفاه عمومی و توسعه همه جانبه و پایدارکشور می شود .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش