اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060194495464

با نرخ هر کیلو گوجه‌فرنگی 250 تا 350 تومان انجام شد

آغاز خرید گوجه‌فرنگی توسط کارخانه‌ها

کد: 1395060194495464

http://goo.gl/54E9Wo

، تهران , (اخبار رسمی): در حالی که نمایندگان بخش خصوصی گوجه‌فرنگی‌کاران، از توقف خرید گوجه‌فرنگی توسط صنایع غذایی سخن می‌گویند، کارخانه‌ها آغاز خرید این محصول از این هفته را در بیشتر مناطق کشور نوید می‌دهند.

آغاز خرید گوجه‌فرنگی توسط کارخانه‌ها

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی، "اکنون که تولید گوجه‌فرنگی به بیش از پنج میلیون تن رسیده است، اما تقریباً خریداری برای آن وجود ندارد و راه‌های صادراتی نیز به دلیل عوارض خروج، بسته شده‌اند. ضمن اینکه کارخانه‌ها نیز از خرید امتناع می‌کنند." این چکیده خبری بود که دیروز در ایانا منتشر شد.

در همین راستا، مدیر کارخانه دشت مرغاب (یک‌ویک) به ایانا گفت: همیشه طبق روال سال‌های گذشته، چین نخست گوجه‌فرنگی برای تازه‌خوری و مصرف‌کننده نهایی به بازار عرضه می‌شود و معمولاً قیمت و کیفیت بالاتری دارد.

مهدی مقدم با اشاره به اینکه قیمت چین نخست، برای کارخانه‌های تهیه رب، صرفه اقتصادی ندارد، افزود: چین‌های بعدی، با توجه به قیمت پایین‌تر و کیفیت نازل‌تر، برای استفاده در صنایع غذایی مناسب‌تر هستند. البته این محصولات از نظر سلامتی و بهداشتی، کاملا تحت نظر بوده و هیچ مشکلی ندارد.

به گفته وی، همیشه به خاطر فاصله کشت در برخی مناطق، در خرید کارخانه‌ها وقفه می‌افتد. به‌عنوان مثال، در استان فارس، ابتدا گوجه‌فرنگی جیرفت کهنوج، سپس کازرون و آخر از همه مرودشت به بازار می‌آید. در حال حاضر که محصول جیرفت تمام شده و نوبت به منطقه کارزون رسیده است، قیمت‌ها به خاطر عرضه به بازار تازه‌خوری بالاست و کارخانه‌ها باید حداقل یک هفته دیگر برای خرید صبر کنند تا نرخ‌ها متعادل شود؛ بنابراین ایجاد وقفه در خرید، ادامه‌دار نیست و به خاطر گذار از نقطه عطفی است که در قیمت‌ها اتفاق می‌افتد.

مقدم خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمارها خرید گوجه‌فرنگی از کشاورزان با قیمتی بین 250 تا 350 تومان در هر کیلوگرم انجام می‌گیرد که تقریباً 40 تومان به طور میانگین، هزینه حمل بار است. البته پرداخت پول حمل و نقل، با توجه به توافق کشاورزان و کارخانه، صورت خواهد گرفت و یکی از دو طرف، آن را می‌پردازد.

صحبت‌های مدیر کارخانه دشت مرغاب (یک‌ویک) در حالی است که به گفته گوجه‌فرنگی کاران، تنها 220 تومان هزینه هر عدد نشاء است و بازار تازه‌خوری نیز کشش چندانی برای خرید ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]