اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608103475811

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خبر داد

سفر500 کاروان سلامت به استانهای محروم

کد: 13950608103475811

http://goo.gl/CKC9zr

، تهران , (اخبار رسمی): 500 کاروان سلامت از سوی جمعیت هلال احمر به استان های کم برخوردار در سراسر کشور اعزام می شود.

سفر500 کاروان سلامت به استانهای محروم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، فرح ناز رافع ،رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمردر سومین آیین تجلیل از پزشکان داوطلب هلال احمر ضمن تشکر از پزشکان داوطلب، بااعلام این خبر  گفت: جمعیت هلال احمر در زمینه تغییر نگرش و سلامت افراد جامعه گام های بسیار بلندی برداشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 15 هزار پزشک داوطلب از سال گذشته تاکنون با جمعیت هلال احمر همکاری داشته اند، تاکید کرد: این پزشکان در قالب برنامه های سلامت محور با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر همکاری داشته اند.

رشد بیماری های قلبی و عروقی در جامعه

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به رشد بیماری های قلبی و عروقی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: منشا اصلی بیماری های این روزها در تغذیه نادرست است و در دین مبین اسلام اشارات مکرری نسبت به شیوه تغذیه شده است ولی این سوال مطرح است که آیا توانسته ایم به طور کامل در این عرصه موفق باشیم.

وی بیماری های قلب و عروق را منشا مرگ های خاموش در کشور دانست و بیان کرد: تغذیه و اصلاح بهبود کیفیت زندگی از عوامل مهم در این امر است؛ بنابراین روش های تغذیه باید مورد بازنگری قرار گیرد.

به گفته رافع، اصلاح سبک زندگی مورد توجه برنامه های سازمان داوطلبان قرار دارد، این مساله مهم می تواند توسط پزشکان، پیراپزشکان و خیرین سلامت در جامعه محقق شود.

برنامه های پیشگیرانه در اولویت برنامه‌های سازمان داوطلبان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه موضوع برنامه های پیشگیرانه در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار داشته است، گفت: برخلاف اینکه هزینه های درمانی در کشور بسیار بالا است، هزینه پیشگیری کمتر و ماندگارتر است.

وی با تاکید بر این که حرکت های پیشگیرانه باید از حوزه های خودجوش مردمی آغاز شود و گسترش یابد، کفت: پیشگیری از HIV ، تصادفات رانندگی ، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان های شایع مدنظر قرار داشته و خاستگاه و منشا اصلی آن می تواند شیوه های تغذیه ای باشد.

اعزام 500 کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار سراسر کشور

رافع به اعزام یک هزار کاروان سلامت از ابتدای سال جتاری تاکنون اشاره کرد و اظهارداشت:تا پایان سال جاری 500 کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار، صعب و عبور و محروم کشور اعزام خواهد شد.

به گفته وی، برای اعزام کاروان های سلامت ابتدا نیازسنجی های لازم صورت میگیرد  و پس از آن کاروان‌های سلامت متشکل از 15 پزشک، پیراپزشک و متخصص برای ارائه خدمات به مناطق تعیین شده اعزام می گردد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در باره اجرای پروژه های بهداشتی و درمانی، ادامه داد: 900 پروژه بهداشتی و درمانی طی این مدت اجرا شده است.

فعالیت پزشکان و پیراپزشکان داوطلب در مسیر تردد زائران مراسم اربعین حسینی

رافع از برنامه های سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر برای ایام محرم و اربعین خبر داد و اعلام کرد: پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان داوطلب در محرم و اربعین در مسیرهای تردد زائران، در ایران و عراق مستقر شده و همکاری های لازم را با مسئولان سازمان پزشکی حج و زیارت هلال احمر دارند.

وی درباره اجرای سفرنامه سلامت و امید در استان های مختلف کشور گفت: این سفرنامه با همت و مشارکت خیرین سلامت و پزشکان داوطلب آغاز به کار کرده است که به زودی این سفرنامه در قزوین و پس از آن در استان های قم، مرکزی و چهارمحال و بختیاری برگزار می شود و همچنین در هر استان 3 شهرستان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

ارائه خدمات رایگان در قالب اجرای طرح سفرنامه سلامت و امید

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه 500 پزشک و پیراپزشک و همچنین فعال محیط زیست در سفرنامه سلامت و امید مشارکت خواهند داشت، خاطرنشان کرد: تمامی خدماتی که در قالب این سفرنامه و همچنین کاروان‌های سلامت به هموطنان ارائه می شود، رایگان است

پزشک امین ترین و مورد اعتماد ترین فرد جامعه است

غلامرضا کاتب؛ نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دنیای کنونی اگر بخواهیم آن جامعه بهترین الگوی محور حرکت زندگی بشریت قرار بگیرد  باید مفاخر آن کشور همواره و به صورت دوره ای بازگو شود، افزود: ایران اسلامی مفاخر بسیاری را پرورش داده است.

وی ادامه داد: روز پزشک به نام شیخ الرئیس بوعلی سینا نامگذاری شده است که یکی از مفاخر پزشکی کشور محسوب می شود؛ اگر بخواهیم همیشه راه پر فروغ عرصه سلامت جامعه را زنده نگه داریم باید راه بوعلی سینا زنده نگه داشته شود.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در خانه ملت با بیان اینکه پزشک امین ترین و مورد اعتماد ترین فرد جامعه است، یادآور شد: جایگاه پزشکان به گونه ای است که باید از حقوق افرادی که در بستر بیماری هستند، پاسداری کنند.

لازم به ذکر است، در سومین آیین تجلیل از پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر از 15 تن از پزشکان که همکاری گسترده ای با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر داشته اند، تجلیل شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان