اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617118256108

نماد توریستی ترکیه را بشناسید

مسجد ایاصوفیه، یک شاهکار تاریخی در استانبول

کد: 13950617118256108

http://goo.gl/6I8vnr

، تهران , (اخبار رسمی): هر شهر و کشوری برای خودش بناهای معروفی دارد که به نوعی نماد آنجا می‌شود. فرانسه به برج ایفش معروف است، تهران به برج میلاد و استانبول به مسجد ایاصوفیه .

مسجد ایاصوفیه، یک شاهکار تاریخی در استانبول

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت ، وقتی حرف از استانبول می‌زنیم چه چیزی در ذهن شما نقش می‌بندد؟ احتمالا آن دو مسجد معروف و بزرگ شهر استانبول…بناهایی که بیشتر گردشگران در سفر به این شهر در اولویت بازدیدهای خود قرار می‌دهند.

بر اساس این گزارش، مسجد ایا صوفیه یا کلیسای حاجیا صوفیا یکی از نمادهای معروف و تاریخی شهر دیدنی استانبول است که در میدان سلطان احمد قرار گرفته است، «ایا صوفیه» در لغت به معنای کلیسای معرفت الهی است. این بنا یکی از با ارزش‌ترین آثار باقی مانده از دوران بیزانس است و ساخت آن به دوران کنستانتنوس اول بازمی‌گردد، از آن زمان این بنا برای 916 سال ماهیت کلیسایی داشت. این اثر در ابتدا «مگاله اکلیسیا» به معنای کلیسای بزرگ نام داشت و بعدها نامش به «ثئاسوفیا» به معنای حکمت‌ مقدس تغییر کرد.
کلیسا ایا صوفیه در آن زمان محلی برای پناه دادن به یتیم‌ها، اعتراف گناهکاران و جمع شدن امپراطور و مردم بود.  در اواخر جنگ صلیبی چهارم، ایا صوفیه مورد تعرض مسیحیان لاتین قرار گرفت، بسیاری از آثار و تزئینات با ارزش آن مانند تصویری از حضرت مریم و …به غارت برده و به کلیساهای غرب فرستاده شد. در این زمان کلیسای ارتدوکس ایا صوفیه به کلیسای کاتولیک‌های رم تبدیل شد. در دوران قبل از حمله عثمانی‌ها این بنا با طراحی‌های بسیار زیبا توسط معماران معروف آن دوران تغییر کرد و برای جلوگیری از آتش سوزی و زلزله به صورت مقاوم‌تری بازسازی شد.

آشنایی با ساختار بنای ایا صوفیه

مساحت ایاصوفیه چیزی حدود 6 هزار متر مربع است، مصالح ساخته شده در این بنا آجر است و با مرمر نیر پوشانده شده است. در ساخت آن طاق‌ها و ستون‌ها با هماهنگی دقیقی و ظریفی به کار رفته‌اند. در اینجا 4 ستون بسیار بزرگ وجود دارد که4  طاق بالا را نگه داشته‌اند، گنبد اصلی نیز روی آنها قرا گرفته است.

این بنا در مجموع دارای 107 ستون و 9 در است که بزرگ ترین آنها، در وسطی است. این در با چارچوب فلزی و قاب مرمری برای ورود اپراطور طراحی شده بود.
در داخل بنا نقاشی‌ها، تزئینات و کاشی‌های بزرگ و زیبایی به چشم می‌خورند که روی آنها آیه‌های قرآنی و احادیث نوشته شده است. در تزئینات آن از فلزات و سنگ‌های با ارزش مربوط به هنر بیزانسی استفاده شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]