اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951017215316108

با جاذبه های تایلند آشنا شوید

بازار شبانه چیانگ مای

کد: 13951017215316108

https://goo.gl/D2urVh

، تهران , (اخبار رسمی): بازارهای شبانه معروف چیانگ مای تایلند در بین بزرگترین جاذبه‌ های این شهر محصور است. این بازارها در تمام روزهای سال هنگام گرگ و میش غروب باز می‌شوند و سپس حدود نیمه‌ های شب به کار خود پایان می‌دهند و حتی در شرایط طوفانی هم می بینید که برخی فروشندگان سرسخت همچنان بساط خود را پهن کرده اند.

بازار شبانه چیانگ مای

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مجله گردشگری الی گشت ،اگر نمی‌دانید که از تایلند چه چیزی را به عنوان ارمغان یا یادگاری خریداری کنید بازارهای شبانه اساساً مانند یک فروشگاه مملو از انواع خدمات و کالاها هستند که ایده‌ های فوق ‌العاده‌ای برایتان دارند. با این گزارش همراه باشید تا از سوغاتی هایی که از بازار معروف چیانگ مای می توانید خریداری کنید آشنا شوید.

پوشاک شمالی (Northern Clothes)  

این بازارها به سبب ارائه لباس‌ های ارزان ‌قیمت قاچاق یا برندهای قلابی معروف هستند اما اگر بدنبال لباس ‌هایی با کیفیت بهتر هستید  به لباس‌‌ فروشی‌ های معتبر تایلند شمالی (Northern Thai) سر بزنید. اگرهم لباس‌های سنتی دوست دارید می‌توانید لباس بالاتنه معروف مو هوم (Moh Hom) که به شکل یک پیراهن آستین کوتاه برای مردان یا یک بلوز آستین بلند برای زنان است را امتحان کنید. همچنین لباس ‌های مردانه با یک شلوار به نام سادور (Sador) که تا کنار آرنج بالا می‌آید و لباس‌ های زنانه با یک دامن بلند به نام فازین (pha zin) همراهی می‌شوند. شاید شما ترکیبی از لباس سنتی و مدرن را بپسندید که در این صورت بهتر است لباس سارونگ  (Sarong) را امتحان کنید.

روغن‌ های فرآوری شده

رو‌غن‌ های فرآوری شده در واقع مایعات بسیار تغلیظ یافته‌ای هستند که بواسطه استخراج عطر یا اجزای سلامت ‌بخش گیاه بدست می‌آیند. شما می‌توانید روغن‌ فرآوری شده گیاهانی مانند لوندر، نعنا و شکوفه لیمو را در هر جا بیابید اما اگر بدنبال یک محصول خاص و بومی هستید بهتر است روغن نارگیل محلی تایلند را امتحان کنید. دو مورد از کاربردهای روغن نارگیل برای پخت و پز و زیباسازی پوست است و در صورتی که قصد دارید آن را برای مدت طولانی مورد استفاده قرار دهید حتما از مناسب بودن درجه خلوص آن اطمینان حاصل نمایید. حتما دقت کنید که این روغن‌ها را از فروشندگان معتبر خریداری کنید زیرا فروش روغن های تقبلی در آنجا معمول است.

جام مدیتیشن

کاسه یا جام مرتعش در اصل همان کاسه تبتی است که به یکی از وسایل پرطرفدار در بازارهای شبانه بدل شده است. کسانی که از این کاسه ‌ها استفاده می‌کنند اشیاء حلقه ‌مانند مختلفی در آنها به کار می‌برند تا با تولید صدا به فرآیند مدیتیشن کمک کند. این کاسه ها بسیار بزرگ هستند اما نوعی از آنها که در بازار برای استفاده شخصی فروخته می‌شوند معمولا قطری به اندازه ۵ تا ۱۵ سانتیمتر دارند. این کاسه‌ها از ترکیب خاصی از فلزها تشکیل شده‌اند که از نظر معنوی اهمیت بسیاری دارد . این کاسه‌ها بر حسب جایی که نواخته می‌شود، شدت ضربه ‌ها و نوع ابزارهای مورد استفاده، می‌توانند طیفی از صداهای مختلف تولید کنند.

کوسن‌ های مثلثی

نقاشی ‌های دیواری قدیمی که در تایلند شمالی یافت شده‌اند نشانگر کوسن‌های مثلثی شکلی هستند که حداقل در سال ۱۸۵۰ ساخته شده‌اند. تمام کوسن ‌هایی که در بازار وجود دارند اصل هستند و در حال حاضر تولید انبوهی از آنها در منطقه وجود ندارد. این کوسن‌ها توسط کشاورزان محلی و در ماههای سرد سال که فعالیت کشاورزی رونق چندانی ندارد تولید می‌شوند.

جعبه‌ های برنج

جعبه برنج همانطور که از نام آن پیداست در قدیم برای نگهداری برنج مورد استفاده قرار می‌گرفته است. طراحی ظریف و رنگارنگ این جعبه‌ها که تماما کار دست است نزد گردشگران بعنوان یک ارمغان دوست داشتنی برای نگهداری چیزهایی مختلف و یا حتی به عنوان یک وسیله دکوری بسیار محبوب و پرطرفدار است. جعبه‌ های برنج سنتی و اصلی تایلند بوسیله دست از چوب بامبو ساخته می‌شوند. اگر آنها را به منظور نگهداری برنج خریداری می‌کنید به یاد داشته باشید که این جعبه‌ها تنها برای ذخیره برنج خام هستند و ذخیره برنج گرم به آنها آسیب خواهد زد!

ابریشم

تایلند زیست بوم نوع منحصربه فردی از کرم ابریشم است که کشاورزان آنها را روی برگهای درخت توت پرورش می دهند. ابریشم در طیف رنگ هایی از طلایی تا سبز روشن تولید می شود. ابریشم تایلندی معمولا گران است و نخ‌ های آن به تنهایی برای مورد استفاده قرار گرفتن بسیار نازک هستند بنابراین بوسیله دست چندین نخ کنار هم قرار می‌گیرند تا رشته محکمتری بوجود آید. یکی از روش‌های تشخیص اصل بودن ابریشم این است که آن را در مقابل یک منبع نور قوی نگه دارید و از زوایای مختلف به آن نگاه کنید تا تغییر کردن رنگها به چشمتان بیاید. همچنین ابریشم تایلندی اصل به هنگام پیچیدن دور انگشت به نرمی کش می‌آید.

فانوس ‌های آسمانی تایلند

فانوس‌ های آسمانی اساساً بالن‌ های هوایی کوچک با یک شمع در داخل آنها هستند که معمولا در سرتاسر آسیا دیده می‌شوند. نوع تایلندی آن که کوم لوی (KHom Loi) نام دارد ازبرگ ‌های نازک برنج و بامبو ساخته شده و یک شمع کوچک در زیر آن روشن می‌شود که حتی به هنگام وزش شدید باید همچنان روشن می ماند و به راه خود  ادامه می‌دهد. مسلما این کار مخاطراتی را در زمینه احتمال آتش‌سوزی به همراه دارد که از این جهت بسیاری از مناطق رها کردن آنها بجز در زمان برگزاری فستیوال را ممنوع اعلام کرده‌اند. اگر به عنوان گردشگر قصد خرید یکی از آنها را دارید بهتر است تا زمان رسیدن به خانه آن را روشن نکنید. به هیچ وجه آنها را در بازارهای شبانه روشن و رها نکنید!

چتر تایلندی

چترهای تایلندی طراحی‌ های خاص و رنگارنگی دارند که کاملا قابل تشخیص هستند. ساختار این چترها ترکیبی از برگ‌ های توت، بامبو و کتان و برخی موارد ابریشم است. چترها کلا از بامبو ساخته می‌شوند و معمولا در هوای بارانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و البته چترهایی که از برگ توت تولید می‌شوند حالت تزئینی دارند و نباید در معرض عناصر طبیعی باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی