اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951027221666108

گشت و گذار در جزیره بالی با روزی ۲۰ دلار

کد: 13951027221666108

https://goo.gl/GLqvL0

، تهران , (اخبار رسمی): جزیره بالی در بین مقاصد پر طرفدار گردشگری در بین بک پکرها نبوده و شهرت عمده آن، یک مقصد لوکس گردشگری و مناسب برای ماه عسل و سفرهای لوکس است.

گشت و گذار در جزیره بالی با روزی ۲۰ دلار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت،در حقیقت اگر شما پول داشته باشید، اقامت در بالی بسیار آسان و خوب بوده و هتل ها و ویلاهای لوکس ۵ ستاره، رستوران های غربی با قیمت ها اروپایی در همه جای جزیره پیدا می شوند.به هر حال برای کسانی که با بودجه کمتر قصد سفر دارند نیز بالی مقصد مناسبی است که می توان با هزینه ۲۰ دلار در طول روز در آن گشت و گذار کرده و این موضوع به معنی این نیست که شما حتما مجبور هستید در اتاق ها و رخت خواب های کثیف محله کوتا (Kuta) بخوابید. در این گزارش، راه کارهایی برای سفر ارزان به بالی را برای تان شرح می دهیم:

محل اقامت

هزینه های محل اقامت در جزیره بالی طی سال های اخیر با سرعت زیادی افزایش پیدا کرده است. تا چند سال پیش، پیدا کردن یک اتاق برای خواب به سبک منازل رعیتی و شامل رخت خواب سنتی بالی و صبحانه و همین طور حمام آب سرد با ۵ دلار در شبانه روز امکان پذیر بود اما در حال حاضر پیدا کردن این موارد با قیمت کمتر از ۱۰ دلار امکان پذیر نیست. هزینه محل اقامت در این جزیره بسیار متغیر بوده و گران ترین بخش های آن، شهرها و مناطق توریستی از قبیل Kuta و Seminyak در جنوب بالی هستند. به طور کلی شما می توانید در بخش های شمالی جزیره، مراکز اقامتی ارزان تری پیدا کنید. مراکز اقامتی شهر اوبود در سال های اخیر با رشد زیادی رو به رو شده اما هنوز نیز می توان با کمی چانه زدن در این شهر یک اتاق ساده با پنکه و دوش آب سرد به قیمت ۱۰ دلار برای یک شبانه روز اجاره کرد. با این قیمت شما همچنین می توانید اتاقی در یک خانه اجاره کرده و صبحانه رایگانی شامل آب میوه های استوایی، نان تست یا پنکیک، چای و قهوه دریافت کنید.

اگر در بخش های خارج شهر اقامت کنید، قیمت ها کمتر بوده و همچنین اگر مدت اقامت شما طولانی باشد نیز می توانید از قیمت های مناسبی بهره ببرید.  همچنین اگر شما یک اتاق تکی یا یک خانه کامل اجاره کنید، می توانید در صورت پرداخت هزینه ۶ ماه یا یک سال به صورت پیش پرداخت، تخفیف زیادی گرفته و در هزینه خود صرفه جویی کنید. حتی در مناطق شلوغ نیز شما با داشتن اندکی شانس و پرداخت اجاره به صورت یک جا و در ابتدا، می توانید خانه های کوچک و ساده ای را با قیمت ۳۰۰ دلار در ماه اجاره کنید و در اختیار بگیرید.

حتی اگر بودجه شما از این مبلغ هم کمتر باشد می توانید از مراکز اقامتی موسوم به rumahkos استفاده کنید که مختص کارگران اندونزیایی است که از شهرهای خود برای کار کردن خارج شده و در منطقه دیگری به سر می برند. اگر قادر به صحبت به زبان Bahasa بوده یا قرار است برای مدتی طولانی در بالی اقامت داشته باشید نیز ممکن است بتوانید یک اتاق در rumahkos به طور دربست اجاره کنید. اگر این سبک اقامتی را انتخاب می کنید به خاطر داشته باشید که باید تا حد ممکن به سبک افراد محلی و مشابه آن ها زندگی کنید زیرا مردم اندونزی هیچ علاقه ای ندارند که یک خارجی پولدار، مراکز اقامتی ارزان قیمت آن ها را اشغال کند. البته امروزه اقامت گاه های rumahkos لوکس نیز وجود دارند که بیشتر شبیه به مینی آپارتمان هستند اما اتاق های ساده و اولیه rumahkos تنها دارای یک تخت بوده و آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی نیز مشترک است. شما می توانید با قیمت ۵۰ دلار به صورت ماهانه، یک rumahkos ساده و اولیه را اجاره کنید.

حمل و نقل

ارزان ترین وسیله حمل ونقل در بالی، بمو (Bemo) نام دارد. این وسیله نقیله در حقیقت مینی بوس های قدیمی هستند که در مسیرهای مشخص حرکت کرده و معمولا بین بازارها و روستاهای مختلف تردد می کنند. این مینی بوس ها هر جا بخواهند توقف کرده و شما هر جا که بخواهید نیز می توانید از آن پیاده شوید. سفر در یک مسیر بمو ها تنها چند هزار روپیه اندونزی برابر با نیم دلار هزینه دارد اما مراقب باشید گاهی رانندگان بمو فکر می کنند شما قصد دارید آن را دربست اجاره کرده و در این صورت باید هزینه ای مشابه تاکسی پرداخت کنید.  البته باید ذکر کنیم که طی کردن مسیرهای طولانی با استفاده از بمو، بسیار زجر آور و دشوار است. جزیره بالی امروزه دارای خطوط اتوبوس رانی بین Batubulan و Nusa Dua است که که هزینه ای مشابه بمو داشته اما دارای کولر بوده و بسیار راحت تر و البته نه چندان سریع تر است. مسیرهای اتوبوس رانی در بالی محدود، اما بسیار مناسب برای سفر بین اوبود و مناطق جنوبی جزیره محسوب می شود. بسیاری از افراد محلی و گردشگران با موتورسیکلت و اسکوتر در این جزیره تردد می کنند. شما می توانید با قیمت ۵ دلار در روز یک موتور سیکلت اجاره کرده و اگر خانه ای را برای مدتی طولانی اجاره کنید، احتمالا می توانید موتوری را با قیمت ارزان تر تهیه کنید. برای این کار کمی بیشتر جست وجو کرده و چانه بزنید. به طور حتم برد از آن شماست.

غذا و رستوران

پیدا کردن غذای ارزان در جزیره بالی کار چندان دشواری نیست البته تا زمانی که شما از غذاهای محلی استفاده کنید. یک بشقاب از غذایی مانند nasi goring, nasicampur, miegoreng یا غذاهای مشابه، در اغذیه فروشی های محلی تنها حدود ۱ و نیم دلار هزینه در بر خواهد داشت. اگر باز هم دنبال غذاهای ارزان تر هستید، می توانید از nasibungkus استفاده کنید که شامل برنج، گوشت، سبزیجات، بادام زمینی و برخی مخلفات دیگر بوده و حدود ۳۰ سنت قیمت دارد. علاوه بر استفاده از غذاهای محلی، گزینه دیگری نیز برای تهیه ارزان غذا وجود دارد که آشپزی کردن خود شماست. البته باید در نظر داشته باشید در غذاهای محلی میزان بسیار زیادی روغن استفاده شده و چندان برای سلامتی مفید نیستند. در بازارهای محلی نیز می توانید سبزیجات، میوه های استوایی، مرغ، توفو (tofu) یا ماست سویا را با قیمت بسیار ارزانی تهیه کنید. در نظر داشته باشید که تمامی مواد غذایی وارداتی و آن هایی که توسط بومیان مصرف نمی شود، دارای قیمت بیشتری هستند. موضوع مهم دیگر هم افزایش شدیدی قیمت ها در دوره زمانی برگزاری مراسم آئینی Galungan است که باید درباره آن به شما هشدار دهیم.

تفریحات

خوشبختانه وقتی صحبت از سرگرمی و تفریحات در جزیره بالی می شود، بهترین بخش ها شامل تفریحات رایگان است. شنا کردن در دریا، پیاده روی در کنار مزارع زیبای برنج، گشت و گذار در گوشه و کنار این جزیره زیبا، تماشای بناهای تاریخی و مذهبی و .. همگی رایگان بوده و تنها در برخی از این بناها ممکن است ورودیه ای برابر با چند هزار روپیه اندونزی برابر با ۱۰ سنت از شما دریافت شود. شما همچنین می توانید به مراسم آئینی و سنتی اجرا شده توسط مردم نگاه کنید. هزینه نمایش های ویژه گردشگران حدود ۵ دلار بوده و اگر دوست دارید این برنامه ها را رایگان ببینید، توصیه می کنیم به بناهای مذهبی رفته و در آن جا به تماشای مراسم سنتی مردم بالی بپردازید.

سایر موارد

برخی موارد و نکته های کوچک و متفرقه دیگر نیز وجود دارد که می تواند به شما در کاهش هزینه هایتان در جزیره بالی کمک کند. این موارد از جمله مهم ترین نکاتی هستند که باید در نظر داشته باشید:

بسیاری از کافه ها دارای اینترنت رایگان هستند و همچنین شما می توانید از بسته های اینترنت ۳G با قیمت کمتر از ۱ دلار استفاده کنید. در این صورت شما می توانید به راحتی با اینترنتی که در اختیار دارید، عکس های خود را در صفحات مجازی به اشتراک بگذارید.
 اصلاح سر و صورت و خدمات زیبایی در بالی ارزان هستند و شما می توانید با پرداخت ۵ دلار از این خدمات استفاده کنید، البته به شرط اینکه سراغ مراکز ماساژ لوکس و گران قیمت نرفته باشید. برای همین است که شما در این جزیره بیشتر مردم را آراسته و مرتب می بینید.
لباس هایی مانند تی شرت، پوشاک تابستانی، شلوارهای شش جیب و لباس های شنا که مورد استفاده گردشگران نیز است، به صورت گسترده ای در بازارهای بالی وجود داشته و اگر در چانه زنی مهارت داشته باشید می توانید آن ها را با قیمت مناسب و ارزان خریداری و برای خود تهیه کنید.
احتمالا بالی، ارزان ترین مقصد گردشگری در جنوب شرق آسیا نیست. اما اگر شما نسبت به هزینه های خود دقت کرده و آن را مدیریت کنید، امکان گذران زندگی و گشت و گذار و اقامت با روزی ۲۰ دلار در عین لذت بردن از سفر وجود دارد. با این اوصاف در حال حاضر شما تنها باید در پی یافتن راه حلی برای رزرو بلیط هواپیما با قیمت ارزان و مناسب خواهید بود. همیشه گمان نکنید، سفری که برای آن هزینه بالایی را پرداخت می کنید، می تواند بسیار لذت بخش و دوست داشتنی باشد و حتی ممکن است از آن جزو خاطره انگیزترین سفرهایی که داشته اید، یاد کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی