اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951113230136108

دانستنی هایی از مجسمه آزادی و تاریخچه آن

کد: 13951113230136108

https://goo.gl/bHHdze

، تهران , (اخبار رسمی): تابحال داستان های مختلفی را راجع به مجسمه ی آزادی و فلسفه ساخته شدن آن شنیده ایم. اما یکی از معروفترین آنها که البته درست ترین هم هست و صحت دارد این است که این مجسمه را دولت فرانسه به کشور آمریکا به عنوان هدیه داده است.

دانستنی هایی از مجسمه آزادی و تاریخچه آن

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت،گفته می شود این مجسمه را هنرمندی فرانسوی به نام بارتولدی ساخته است و در ساخت آن از مجسمه های مصری الهام گرفته است.

زنجیرهایی که پایین پای مجسمه است نماد الغای بردگی است

همه ی ما تا حالا شاید هزاران بار مجسمه آزادی را در کتاب ها، مجلات، روزنامه و تلویزیون دیده ایم و این مجسمه را با تاجی بر سر و مشعلی در دست می شناسیم. اما آیا تابحال به پای این مجسمه دقت کرده اید؟ اگر خوب دقت کنید زنجیرهایی در پایین پای مجسمه می بینید. فلسفه ی وجود زنجیرها این است که فرانسه همیشه کشور آزاده ای بوده است و در دوران قدیم که برده داری در آمریکا هنوز وجود داشت به آن انتقاد شدیدی کرد و کوشش زیادی کرد تا توانست سهم بزرگی در لغو قانون بردگی آمریکا داشته باشد و این طور بود که فرانسه در ساخت این مجسمه وارد شد. زنجیرهایی که در پایین پای مجسمه هستند نماد پایان دوره ی برده داری در کشور آمریکا است.

هزینه ساخت مجسمه تماما بر گردن بارتولدی و کشور فرانسه بوده است

مسلما ساخت مجسمه ای با این عظمت حتی در آن دوران نیاز به هزینه ی هنگفتی داشت. به همین دلیل بارتولدی از ۴۰ ایالت آمریکا درخواست کمک مالی کرد و به همین نشان ۴۰ عدد دیسک در پایین مجسمه قرار داد تا نام ۴۰ ایالت کمک دهنده را روی آنها بنویسد. اما این دیسک ها تا ابد نانوشته ماندند چرا که هیچ کدام از این ۴۰ ایالت کمک مالی ای در ساخت مجسمه نکردند.

رنگ مجسمه آزادی اول طلایی یوده است

وقتی که این مجسمه ی عظیم توسط بارتولدی و تیمش طراحی شد، در اول رنگ طلایی و مسی داشت اما آنها به این موضوع فکر نکرده بودند که عوامل طبیعی باد و باران و گذشت زمان این رنگ طلایی زیبا را نابود می کند. بعد از گذشت زمان کم کم زنگار سبزی روی مجسمه را گرفت و این مجسمه برای همیشه تبدیل به رنگ سبز شد.

ادیسون می خواست مجسمه را بحرف بیاورد

ادیسون آدم خلاقی بود در همه ی زمینه ها حرفی برای گفتن داشت. در آن زمان هم ایده ای در مورد مجسمه آزادی داشت. دوست داشت او را به حرف بیاورد! بنابراین به فکر گذاشتن یک گرامافون در این مجسم عظیم الجثه افتاد تا این مجسمه حرف بزند و حرف هایش به گوش همه ی مردم برسد، اما مشخص نیست چرا از این کار منصرف شد. البته خیلی هم بد نشد چون دیدن مجسمه ی غول پیکری که مدام حرف می زد اصلا قابل تحمل نیست!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی