اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950714151885406

مدیرعامل بانک کشاورزی تاکید کرد:

بیمه کشاورزی از برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی

کد: 13950714151885406

https://goo.gl/5fS6Mw

، تهران , (اخبار رسمی): بیمه کشاورزی یکی از برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی است و با اجرای صحیح آن کلیه شاخص های کشاورزی در مزرعه ارتقا پیدا خواهد کرد.

شهیدزاده

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، مرتضی شهید زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این بانک در هم اندیشی مدیران ستادی واستانی صندوق بیمه کشاورزی سخن می گفت، چالش های اصلی و بنیادی بیمه کشاورزی را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه وجود دیدگاهی نا مناسب به بیمه کشاورزی نخستین چالش اصلی و بنیادی  بیمه کشاورزی است گفت:در حال حاضر صندوق بیمه کشاورزی تنها نهاد متولی پوشش ریسک در بخش کشاورزی است درحالی که در بسیاری از کشورهای جهان یک "نظام جامع مدیریت ریسک" برای بخش کشاورزی وجود دارد و بیمه فقط جرئی از این نظام مدیریتی است.

مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: این دیدگاه که بیمه کشاورزی را تنها ابزاری برای مدیریت ریسک بخش کشاورزی  می داند نگاهی ناصواب و غیر قابل دوامی است زیرا نقش سازمان ها و نهاد های مسئول از سازمان دامپزشکی، سازمان حفظ نباتات و ..) در بخش کشاورزی و سایر بخش ها که عملکرد آنها می تواند بر بروز ریسک در بخش تاثیر بسیار داشته باشد نادیده می گیرد ضمن اینکه نقش موثر تولید کنندگان بخش و نهاد های مردمی (NGO) مرتبط با آن را به حساب نمی آورد و نقش صندوق بیمه را در حد صندوق پرداخت خسارت کاهش می دهد.

شهیدزاده با اشاره به روند رو به افزایش بروز خسارت در بخش کشاورزی و ضرورت تدوین نظام جامع مدیریت ریسک در این بخش اضافه کرد: برای تدوین واجرای یک نظام جامع مدیریت ریسک برای بخش کشاورزی باید راهکاری اساسی ارائه شود و تمام دست اندرکاران و سازمان های ذیربط در مدیریت ریسک بخش کشاورزی در کنار هم قرار بگیرند تا در آینده ای نه چندان دور که آثار تغییر اقلیمی بخش کشاورزی را بیشتر تحت تأثیر قرار خواهد داد بتوانیم مشکلات را مدیریت کنیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید بر شفافیت نقش و وظایف دستگاه های دست اندرکار مدیریت ریسک ، نبود شفافیت  را موجب ایجاد فشار بیشتری بر صندوق بیمه کشاورزی دانست و خاطر نشان کرد: کارکرد دستگاه ها و نهادهایی که در مدیریت ریسک سهیم هستند، باید به گونه ای باشد که  باعث افزایش  ریسک بخش کشاورزی نشود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک کشاورزی

بانک کشاورزی یکی از بانک‌های تخصصی کشور و مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که ماموریت آن، حمایت از بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن است. بانک کشاورزی در بیست و یکم خرداد سال 1312 تاسیس شد. این بانک هم‌اکنون با پشتوانة هشتاد و سه سال‌ تجربه خدمت‌رسانی به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به همه مردم در سراسر کشور در حال خدمت رسانی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه