اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717152615811

بر گزاری کارگاه آموزشی آشنایی با نهضت صلیب سرخ

کد: 13950717152615811

https://goo.gl/GnwFWg

، تهران , (اخبار رسمی): کارگاه آموزشی آشنایی با نهضت بین المللی صلیب سرخ، هلال احمر و حقوق بشردوستانه برگزارشد.

بر گزاری کارگاه آموزشی آشنایی با نهضت صلیب سرخ

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر،هلگا تورولفسدوتیر؛ نماینده همکاری های درون نهضت کمیته بین المللی صلیب سرخ در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی با بیان اینکه با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر و روزنامه نگاران حدود 10 سال است که این کارگاه آموزشی برگزار می شود،گفت: در این مدت موفق شدیم هر 2 سال یکبار کارگاه آموزشی را برگزار کرده و و تجربیات خود را  در اختیار خبرنگاران قرار دهیم.

وی ادامه داد: کمیته بین المللی، جمعیت هلال احمر و اصحاب رسانه باید با هم همکاری کنند تا مطمئن باشیم کمک های لازم به موقع به نیازمندان می رسد؛ دیگر وظیفه ما نیز این است که به صاحبان قدرت الزاماتی را که در برابر قربانیان و آسیب دیدگان و نیازمندان به عهده دارند، یادآوری کنیم،روزنامه نگاران عموم مردم را درباره رویدادهای رخ داده و تاثیر این رویدادها در زندگی مردم آموزش می دهند، و کنشگران بشردوستانه نیز در اغلب موارد به آسیب دیدگان و قربانیان حوادث نزدیکند و می توانند اطلاعات لازم را در اختیار رسانه ها قرار دهند.

تورولفسدوتیر تصریح کرد: آسیب پذیری کسانی که نیازمند کمک هستند فقط به معنای نیاز آنها به غذا و سرپناه و ... نیست بلکه به معنی نیاز آنها به ابزار و وسیله ای است که شنیده شوند و بتوانند در مورد شرایطشان صحبت کنند. آنچه که ما به عنوان کنشگران بشردوستانه و اصحاب رسانه وظیفه داریم این است که باید صدای رسای نیازمندان باشیم و وظیفه داریم به کسانی که در راس قدرت هستند رنج و عذاب مردم و حفاظت از غیر نظامیان را یادآوری کنیم.

 قابل ذکر است که  این کارگاه آموزشی با همکاری مشترک جمعیت هلال احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ،پنج شنبه گذشته با حضور و مشارکت خبرنگاران حوزه هلال احمر برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]