اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950725158826108

با 12نوع کمپینگ سفر آشنا شوید

کد: 13950725158826108

https://goo.gl/5NrtFl

، تهران , (اخبار رسمی): حتی تصور سفر رفتن در طبیعت و اتراق در چادر هیجان انگیز است چه برسد که به آن رنگ واقعیت ببخشیم و آماده این سفر بشویم.

با 12نوع کمپینگ سفر آشنا شوید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت ،«کمپینگ» امروزه با توجه به کنجکاوی بشر و لذت بردن او از موقعیت های مختلف به انواع مختلفی تقسیم بندی شده است ،ما در این  گزارش به معرفی  12 نوع می پردازیم.

  • کمپینگ ماجراجویانه

این نوع کمپینگ همراه با نوعی مسابقه مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری می باشد.. رقابت در طول روز انجام می گیرد و افراد برای رسیدن به مقصد باید ماجراجویی کرده و راهشان را بیابند. شب که می شود افراد چادرهای شان را برپا کرده و کمپ می زنند. گاهی اوقات لوازمی چون اجاق گاز مسافرتی، کیسه خواب و … را با خود به همراه دارند.

  • کمپینگ خشک

در این نوع کمپ زنی، محل اقامت افراد مناطقی است که هیچ منبع آبی در آن وجود ندارد و گردشگران باید آب مورد نیازشان را هم همراه خود داشته باشند. این کمپ زنی بیشتر در بیابان ها انجام می شود و طرفداران زیادی نیز دارد.

  • کمپینگ پیاده روی

اگر با پای پیاده وارد طبیعت شوید مطمئنا بیشترین برخورد را با عوامل بکر طبیعت خواهید داشت. در این نوع کمپینگ، افراد با به همراه داشتن امکانات مورد نیاز به صورت تک نفره یا گروهی در طبیعت پیاده روی می کنند و هر زمانی که بخواهند چادرهایشان را برپا می کنند. گاهی اوقات از حیواناتی چون اسب، شتر و یا در کل حیوانات باربر نیز می توان برای حمل و نقل استفاده کرد. در طول مسیر ممکن است لازم باشد به صخره نوردی پرداخته و یا از رودخانه ها عبور کنید. بنابراین این گروه از گردشگران باید از آمادگی بدنی مناسبی برخوردار باشند.

  • کمپینگ قایقرانی

در این کمپینگ، بیشتر مسیر به وسیله قایق طی می شود و کم زنی در میانه راه، قبل از رسیدن به مقصد و در نزدیکی آب صورت می گیرد. گاهی اوقات برای لذت بردن بیشتر، از قایق های پارویی و یا کایاک استفاده می شود. لوازم ضد آب و ماهیگیری از ضروری ترین نیازهای این نوع کمپینگ می باشد.

  • کمپینگ دوچرخه یا موتور سیکلت

برای تجربه این نوع کمپینگ باید با دوچرخه به دل طبیعت رفته و بعد از گذراندن یک روز طولانی دوچرخه سواری، چادرها را در یک مکان مناسب برپا کنید. ممکن است چند روز در مسیر سپری شود و مجبور شوید تا هر شب کمپ زنی کنید. بعضی افراد نیز با موتور سیکلت به طبیعت می روند و شب هنگام کمپی برپا می کنند

  • کمپینگ لوکس و پر زرق و برق

در سطح جهان، این سبک از کمپینگ در حال رشد و توسعه است. ریشه این کمپینگ به سال های 1900 میلادی که آمریکایی ها و اروپایی ها به آفریقا سفر می کردند، باز می گردد. آنها برای اینکه ثروتمند جلوه کنند، چادرهایی مجلل برپا می کردند و بدین ترتیب این گونه کمپ زنی های لوکس بوجود آمد. این افراد تنها به لذت سفر و طبیعت فکر نمی کردند. راحتی و تجربه یک سفر لوکس نیز برای شان مهم بود.

  • کمپینگ نمایشی

تصور کنید به طبیعت رفته اید و در کنار لذت بردن از کمپینگ شاهد یک نمایش و یا تجربه یک واقعه تاریخی هستید. مثلا ممکن است به جنگلی بروید که زمانی جنگی بزرگ در آن رخ داده است. در این صورت، با اقامت در آن مکان اطلاعاتی درباره آن واقعه تاریخی نیز بدست خواهید آورد.

  • کمپینگ اجتماعی

خیلی ها از کمپ زنی به همراه افراد دیگر لذت بیشتری می برند. به همین دلیل برخی ها به صورت گروهی و با در نظر گرفتن علایق مشترکشان به دل طبیعت رفته و در کنار هم کمپ می زنند. این عمل باعث می شود میان افراد ارتباطات جدیدی شکل بگیرد و اگر کودکان نیز حضور دارند دوستان جدیدی پیدا کنند و به تعامل با یکدیگر بپردازند. با وجود اینترنت به راحتی می توان به اینگونه گروه ها پیوست و با آن ها به کمپینگ بروید.

  • کمپینگ بقا

برای تجربه کمپینگ بقا باید از توانایی های خاصی برخوردار باشید و آموزش دیده باشید تا بدانید در شرایط سخت چطور می توانید جان سالم به در ببرید. برای مثال باید به خوبی بتوانید از محیط اطراف غذای تان را تامین کنید و کمک های اولیه اورژانسی و جهت یابی را نیز به خوبی فرا گرفته باشید.

  • کمپینگ شهری

همانطور که از نام این نوع کمپینگ پیدا است، کمپ زنی در محیط های شهری اتفاق می افتد. برای مثال اعتراضات خیابانی که معترضین شب را در خیابان ها می گذرانند و برای خواب و استراحت چادر می زنند از این نمونه کمپ ها هستند. البته شاید نتوان نام کمپینگ را بر رویش نهاد ولی به هر حال یکی از انواع کمپ زنی به حساب می آید.

  • کمپینگ زمستان

اگر کمپینگ شما در فصول سرد سال اتفاق بیفتد می توان گفت به کمپینگ زمستانی رفته اید. حتما باید برف ببارد و یا باریده باشد. از بهترین مکان ها برای این نوع کمپینگ، می توان به ارتفاعات کوهستان اشاره کرد. برای تجربه این نوع کمپ زنی باید آموزش های لازم را دیده باشید و لوازم مورد نیاز نیز با خود به همراه داشته باشید. البته بهتر است در غار یا زیر درخت چادر بزنید تا از وزش باد در این فصول در امان باشید.

  • کمپینگ کار

در این نوع کمپ زنی، افراد در کنار لذت بردن از سفر،  به کاری نیز مشغول هستند. بطور مثال گروهی که در یک پارک ملی اجناس مورد نیاز دیگر مسافران را به فروش می رسانند درواقع در حال تجربه کمپینگ کار هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی