اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950728162875811

ضرورت تشکیل تیم‌های واکنش سریع

کد: 13950728162875811

https://goo.gl/kQg9Te

، تهران , (اخبار رسمی): جمعیت هلال‌احمر با توجه به شرایط ویژه در پاسخگویی به حوادث و سوانح کشور تیم‌های واکنش سریع را دربدنه عملیاتی خود تعریف کرده است.

ضرورت تشکیل تیم‌های واکنش سریع

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر،مرتضی سلیمی ، سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در مقاله ای به تشریح ضرورت  تشکیل تیم های واکنش سریع برای رسیدگی به حوادث و سوانح کشور پرداخته است . متن این مقاله به شرح زیر است.

کشور ما ایران به علت موقعیت جغرافیایی و اقلیمی و شرایط خاص زمین‌شناختی و سایر عوامل خطرساز و آسیب‌پذیری بالا، همواره درمعرض تهدیدات ناشی از سوانح طبیعی است و ازسوی دیگر سوانح انسان‌ساز مانند تصادفات جاده‌ای، آتش‌سوزی‌ها، حوادث صنعتی و... همواره درکمین بوده و سالانه جان هزاران نفر از هموطنان ما را تهدید می‌‌کنند و میلیارد‌ها ریال خسارت مالی بر جای می‌گذارند.

بدون شک برنامه‌ریزی جهت پیشگیری از وقوع سوانح، پاسخگویی مناسب و آموزش نیروهای امدادونجات و آماده نگهداشتن آنها درجهت تحقق اهداف و مأموریت‌های جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.  بررسی‌ها نشان می‌دهد درهنگام بروز سوانح نیاز به نیروهای متخصص و توانمندی است که به سرعت، موثر و کارآمد وارد عرصه شده و همه ابعاد سانحه را تحت کنترل درآورند. این تیم‌ها حسب نیاز کشور تحت عناوین مختلف تعریف می‌شوند؛ جمعیت هلال‌احمر با توجه به شرایط ویژه در پاسخگویی به حوادث و سوانح کشور تیم‌های واکنش سریع را دربدنه عملیاتی خود تعریف کرده، واضح است که دارابودن تیم‌های واکنش سریع با قابلیت‌های متعدد و بالا و آشنا با آموزش‌های روز دنیا و آماده جهت پاسخگویی به سوانح از ضروریات می‌باشد. این تیم‌ها علاوه برحضور درسوانح پیچیده داخلی و خارجی، پشتیبانی نیرومند جهت سایر نیروهای پاسخ‌دهنده به حوادث و سوانح در هر سطحی خواهند بود. بدون پرداختن به این مهم پاسخگویی سریع و صحیح به سوانح پیچیده و گوناگون دور از دسترس
است.

فعالیت‌های جست‌وجو و نجات معمولا درمحیط‌های نامناسب و شرایط سخت (گرما، سرما، کولاک، ارتفاعات و طبیعت وحشی...) ضرورت می‌یابند. تیم‌های واکنش سریع معمولا درشرایطی وارد عمل می‌شوند که حادثه و سانحه از حالت معمول خارج شده و از پیچیدگی و گستردگی خاصی برخوردار است و تیم‌های معمول جست‌وجو و نجات پاسخگو نمی‌باشند. بنابراین کار درچنین شرایطی نیاز به آمادگی جسمی و روحی بسیار بالایی دارد و از طرفی راز موفقیت در پاسخگویی  دانش، مهارت و توانایی بالا در جست‌وجو و نجات است.

اهداف تشکیل تیم‌های واکنش سریع  درجمعیت هلال‌احمر

بهره‌گیری از دانش، مهارت، تخصص و تجهیزات فنی مناسب جهت پاسخگویی بهینه و کنترل حوادث و سوانح در کوتاه‌ترین زمان

حضور سریع و موثر در منطقه حادثه‌دیده

ارزیابی سریع حوادث و سوانح منطبق با استانداردهای موجود

پشتیبانی عملیاتی از سایر نیروهای درگیر در پاسخگویی به حوادث و سوانح درکلیه سطوح محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی

تقویت توان مدیریتی حوادث و سوانح در مناطق متأثر از بلایا افزایش اعتماد مردمی و مسئولان به جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان سازمانی کارآمد، توانمند و مسئولیت‌پذیر در پاسخگویی به حوادث و سوانح و ارتقای سطح امنیت روانی جامعه آسیب‌دیده

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]