اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950803167235811

گفت‌وگو با بانوی داوطلب و خستگی‌ناپذیر بندرلنگه

زندگی‌ام سرشار از صحنه‌های متفاوت است

کد: 13950803167235811

https://goo.gl/zsVYqE

، تهران , (اخبار رسمی): صلابت دارد و این صلابت حتی در کلامش هم جاری است. کلام گیرایی که با لهجه شیرین جنوبی درآمیخته و در ذهن هرکسی ماندگار می‌شود. ناهید غواصی، داوطلب 63ساله جمعیت هلال‌احمر شهرستان بندرلنگه است که به‌عنوان رئیس خانه داوطلب این شهرستان مشغول به فعالیت است.

زندگی‌ام سرشار از صحنه‌های متفاوت است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، غواصی درطول سال‌ها فعالیت داوطلبانه، خانواده‌های بی‌بضاعت بسیاری را تحت پوشش قرار داده و با تأسیس موسسه خیریه به ایجاد اشتغال برای فرزندان و سرپرستان این خانواده‌ها اقدام کرده است. خستگی با ناهید غواصی بیگانه است و به این زودی‌ها قصد جدایی از عرصه خدمت را ندارد.مشروح گفتگوی ما با او بشرح زیر است :

از چه زمانی مشغول فعالیت‌های داوطلبانه شدید؟
درجمعیت هلال‌احمر سابقه فعالیتم به 15‌سال قبل بازمی‌گردد. اما جنب‌وجوش فعالیت‌های داوطلبانه از ‌سال 1368 در من شکل گرفت، سال‌هایی که فرمانداری‌ها دفتر کمیته امور بانوان راه‌اندازی کرده بودند و من هم به‌عنوان یک داوطلب در دفتر کمیته شهرستان بندرلنگه‏، فعالیتم را آغاز کردم. درتمام این سال‌ها، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایم، سروسامان دادن به وضع زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست بود، زنانی که به خاطر وضع زندگی متحمل بیشترین آسیب‌های اجتماعی می‌شدند. البته درطول چند سال، به‌عنوان نماینده خانه کارگر شهرستان و مسئول امور فنی و حرفه‌ای کمیته هم به فعالیت پرداختم.

چرا هلال‌احمر را برای ادامه حضور در میدان‌های داوطلبانه، انتخاب کردید؟
اساس و اهداف هلال‌احمر منطبق بر اصول داوطلبانه است، اصولی که من و امثال من را برای اقدامات خیرخواهانه ترغیب می‌کند و همراهی مناسبی دراین ‌خصوص با ما دارد، اما عضویت من در جمعیت هلال‌احمر، یک‌سال بعد از بازنشستگی‌ام شکل گرفت، زمانی که درتلاش بودم تا موسسه‌ای برای حمایت از زنان بی‌بضاعت راه‌اندازی کنم. به این نتیجه رسیدم هلال‌احمر بهترین مجموعه برای پشتیبانی این موسسه است. همین موضوع هم باعث شد تا با مسئول جمعیت هلال‌احمر صحبت و پیشنهادم را در این زمینه مطرح کنم. با قبول این موضوع، موسسه‌ای را با سرمایه اولیه خودم و 8 خانم بازنشسته دیگر در زیرمجموعه جمعیت هلال‌احمر راه‌اندازی کردیم و درحال حاضر نیز 250 خانواده بی بضاعت را تحت پوشش داریم.

هزینه‌های این موسسه، از طریق جمعیت تأمین می‌شود؟
این موسسه زیرنظر هلال‌احمر است، اما هزینه‌های کمک به خانواده‌ها ازطریق خیرین و البته قسمتی از درآمد آموزشگاه خودم تأمین می‌شود. من درکنار فعالیت‌های داوطلبانه، آموزشگاه خیاطی را هم اداره می‌کنم که بنابر نیازهای موسسه، قسمتی از درآمد این آموزشگاه را به خانواده‌های بی‌بضاعت اختصاص می‌دهم. در شهرستان کوچک ما، 24 صندوق خیریه دیگر هم وجود دارد و به‌طورحتم خیرین در تأمین هزینه‌های این موسسات هم مشارکت دارند و نمی‌توان انتظار داشت همه هزینه‌ها ازسوی آنها پرداخت شود، اما خوشبختانه تا به امروز با این‌که پشتوانه خاصی نداشته‌ایم، توانسته‌ایم سربلند باشیم، درحدی که به‌عنوان موسس خیریه نمونه استان هم شناخته شده‌ایم.

در قالب این موسسه، اشتغالزایی هم صورت گرفته؟
بله، بخش عمده فعالیت ما در قالب این موسسه ایجاد اشتغال برای خانواده‌های بی‌بضاعت است. برای مثال، ما از سال‌های قبل فراخوان داده‌ایم و درحال حاضر شرکت‌ها و موسسه‌های مختلفی که دنبال جذب نیرو هستند، از طریق موسسه ما اقدام می‌کنند. همین چند وقت پیش بود که شرکت بازیافت صنعتی، 40 نیرو مورد نیاز را از طریق همین موسسه جذب کرد. درکنار این موضوع، با سپاه پاسداران هم قراردادی برای تأمین بیمه تکمیلی خانواده‌های تحت پوشش بسته‌ایم و درصدد هستیم تا موضوع بیمه آنها از این طریق حل شود. البته موسسات دیگر مثل دانشگاه علمی- کاربردی نیز حامی ما محسوب می‌شوند و تا به حال کمک شایانی درخصوص ادامه تحصیل فرزندان خانواده‌های تحت پوشش انجام داده‌اند.

چه تعریفی از زندگی داوطلبی خود دارید؟
زندگی بدون فعالیت‌های داوطلبانه و اقدامات خیرخواهانه معنی خاصی نمی‌دهد. در کل، زندگی من هم بر این پایه می‌چرخد و خیلی خوشحال هستم که تا به امروز نتیجه مثبت فعالیت‌هایم باعث پیشبرد زندگی‌ام شده است. من در زندگی، هر روز شاهد صحنه‌های متفاوت و تأثیرگذاری هستم که برای دیدن و درک آن خدا را شکر می‌کنم. صحنه‌هایی که هیچ ‌کدام قابل مقایسه با هم نیستند و هرکدام ماجرایی متفاوت درپشت خود دارند، یادم می‌آید چند‌ سال پیش به دلیل بیماری روماتیسم، پزشکان من را از ادامه فعالیت منع می‌کردند و حالا درشرایطی قرار دارم که با دعای مردم بیماری‌ام کاملا بهبود پیدا کرده و با فراغ خاطر مشغول خدمت هستم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]