اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950804168245811

به خانواده آماده در مخاطرات بپیوندیم

از اهداف جنبش خادم بدانیم

کد: 13950804168245811

https://goo.gl/z0HQTR

، تهران , (اخبار رسمی): پایگاه خادم این قدرت را به مردم می دهد که دربرابر حوادث و بلایای احتمالی، آمادگی بیشتری پیدا کنند و زودتر به زندگی‌ عادی شان بازگردند.

از اهداف جنبش خادم بدانیم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، پایگاه خادم  به مردم نشان خواهد داد که چگونه در برابر حوادث و بلایا آمادگی پیدا کنند. در واقع، هدف اصلی از ایجاد این پایگاه، آن است که هر فردی بتواند به هنگام وقوع حوادث و بلایا از خود و سایر اعضای خانواده خود مراقبت کند و با رعایت توصیه‌های مندرج در آن، ‌اقدامات ‌لازم برای آماده‌شدن در برابر حوادث را در دستور کار خود قرار دهد‌. هر فرد، بخشی از سیستم مدیریت بحران کشور تلقی می‌شود.

درمدیریت بحران هدف آن است که از جان مردم و امکانات موجود جامعه در برابر انواع حوادث و بلایا مراقبت شود.  اگر مدیریت بحران را درسطح کشور به‌عنوان هرمی درنظر بگیریم، مردم در قاعده آن قرار می‌گیرند. در این سطح، مسئولیت هر فرد آن است که بداند قبل‌، حین و بعد از وقوع حوادث و بلایا چه باید بکند.
هدف آن است که هرفرد پس از استفاده از مطالب این پایگاه و بکارگیری آنها: 

قبل از وقوع حادث با مخاطرات و علایم هشدار آشنا باشد.

خود را در برابر مخاطرات ‌(مانند زلزله و سیل‌) بیمه کند.

برنامه‌ای از قبل آماده‌شده ‌برای اجرا داشته باشد.

کیف نجات را تهیه کند.

برای کمک به دیگران اعلام آمادگی کند.

پایگاه جنبش خادم را بشناسیم

خانواده آماده

در این بخش، با موارد زیر آشنا می‌شوید: 

الف- نحوه شناسایی مخاطرات محل زندگی

ب- تدوین برنامه‌ای برای اجرا درشرایط اضطراری درسطح خانواده

پ- کیف نجات خانواده

ج- سرپناه اضطراری

د- تمرین و حفظ آمادگی‌

ه- بازگشت به وضع عادی، پس ازحادثه

مخاطرات طبیعی

در این بخش، با مخاطرات طبیعی و نحوه آمادگی در برابر آنها آشنا می‌شوید. منشأ این مخاطرات، طبیعت است.
حوادثی مانند زلزله، زمین‌لغزش، آتشفشان، سونامی، سیل، طوفان‌های دریایی، خشکسالی، کولاک، بهمن، طوفان گردوخاک، گرمای شدید و همه‌گیری بیماری‌ها در این دسته قرار می‌گیرند.

مخاطرات انسان‌ساخت

در این بخش، با مخاطرات انسان‌ساخت و نحوه آمادگی در برابر آنها آشنا می‌شوید. منشأ این مخاطرات، انسان و فعالیت‌های اوست. حوادثی مانند حوادث جاده‌ای، آتش‌سوزی‌های خانگی، مخاطرات ناشی از مواد خطرناک، حوادث تروریستی و... در این دسته قرار می‌گیرند.

آماده شوید

در این بخش می‌توانید آمادگی خانواده خود را در برابر بلایا ارزیابی کنید. به‌علاوه، با مراحل مختلف آمادگی خانواده در برابر بلایا آشنا می‌شوید.

کمک‌های اولیه

دراین بخش، درباره کمک‌های اولیه، یعنی اقداماتی که قبل از رساندن یک مصدوم یا بیمار به مراکزدرمانی باید انجام دهید، مطالبی را خواهید آموخت.

در این بخش، همچنین از نحوه شرکت در دوره نیمه‌حضوری کمک‌های اولیه و چگونگی اخذ گواهینامه معتبر کمک‌های اولیه، مطلع خواهید شد.

جنبش خادم

در این بخش با جنبش آموزشی «خانواده آماده درمخاطرات (خادم)» آشنا خواهید شد. این جنبش، تلاشی دسته‌جمعی و داوطلبانه برای آموزش خانواده‌ها است.

مطالب آموزشی ارایه‌شده توسط اعضای این جنبش- که با عنوان آموزش‌های سرپایی نامیده شده‌اند- در این بخش آمده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]