اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950812174726502

محمد صفری شهردار معنوی چذابه شد

کد: 13950812174726502

https://goo.gl/9RsdY1

، اهواز , (اخبار رسمی): شهردار اهواز از انتصاب شهردار معنوی برای مرز چذابه در ایام اربعین خبر داد.

محمد صفری شهردار معنوی چذابه شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری اهواز ،سید خلف موسوی شهردار اهواز اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و با پیشنهاد اینجانب و با حکم استاندار خوزستان محمد صفری معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز به عنوان شهردار معنوی چذابه در ایام اربعین انتخاب و منصوب شد.

وی افزود: فعالیت شهردار معنوی چذابه تا پایان ایام اربعین و بازگشت کامل زوار به کشور ادامه خواهد داشت. شهردار چذابه در این مدت هماهنگ‌کننده امور جاری ستاد اربعین در مرز چذابه خواهد بود و بر نحوه استقرار هیات‌ها و موکب‌ها، تردد اتوبوس‌های حامل زوار از پارکینگ به مرز و کنترل کلی امور تردد زائران نظارت می‌کند.

موسوی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زائرانی که مرز چذابه را برای سفر اربعین انتخاب می‌کنند، افزایش یابد.

گفتنی است مرز چذابه از مرزهای رسمی ایران در شهرستان دشت‌آزادگان واقع شده که علاوه بر تردد تجاری و بازرگانی در طول سال، در ایام محرم و صفر و سفرهای اربعین مورد استفاده زائران قرار می‌گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری اهواز

برخی از مورخان قدیم، تاریخ بنای اهواز را مربوط به ابتدای دوره ساسانیان و از اقدامات « اردشیر بابکان» بنیانگذار این سلسله دانسته و برخی نیز آن را از شهرهای دوره ایلامی دانسته‌اند که توسط اردشیر فقط بازسازی شده است. عده‌ای از مورخان متاخر عنوان کرده‌اند نام اهواز در دوران باستان (اوکسین) بوده است، درصورتی که بنابر نظر برخی مورخان اوکسی (Uxi) و اوکسیان (Uxian) یونانی شده کلمه (اووج) و (خوز) بوده و اوکسی ها یا همان خوزی ها ساکنین سرزمین خوزستان بوده‌اند و این شهر در دوره ایلامیان (تاریانا) (Tareiana) خوانده می شد. در طول تاریخ شهر اهواز دارای نام های متعددی بوده به طوری که (اگی نیز) یونانی شده نام این شهر است. شهررام، یارام شهر هرمزاردشیر، هوزمسیر، هرمشیر، هومشیر، هوجستان واجار، اخواز، سوق الاهواز، خزعلیه، ناصریه و... از جمله نام هایی است که برآن گذاشته شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه