اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950820179355797

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تشریح کرد:

پیش شرط پلیس جامعه محور

کد: 13950820179355797

https://goo.gl/0pj3bX

، تهران , (اخبار رسمی): پیش شرط پلیس جامعه محور ، تغییر نگرش در جامعه و کارکردهای پلیس است .

پیش شرط پلیس جامعه محور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی،سردار محمد شرفی،رئیس پلیس پیشگیری ناجا  در همایش سالیانه مدیران، فرماندهان و روسای کلانتری و پاسگاه های فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان، با اعلام این خبر گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، انقلاب ما به همه جهان صادر شد و همه نهضت های آزادی خواه با الگو قرار دادن از این انقلاب دریافتند که با تکیه بر این الگو و جهاد با ظالم، می توان ارزش های بی نظیر را در همه جا حاکم کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه امنیت زیر بنای توسعه است، گفت: امروز همه صاحبان فکر و اندیشه بر این عقیده، اعتقاد راسخ دارند و ادغان می کنند که بدون امنیت، توسعه، عمران و آبادانی در جوامع محقق نخواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ابعاد روانی و اجتماعی امنیت، گفت: بعد روانی امنیت، متکی بر رفتار و عمل افراد است و با رشد ایمانی و دینی انسان و تکیه بر قدرت الهی ، امنیت در انسان ها ایجاد می شود.

سردار شرفی در خصوص بعد اجتماعی امنیت، ادامه داد: این بعد، حالتی اجتناب ناپذیر در زندگی جمعی و وسیله ای برای بهره گیری انسان از امکانات و بستری برای رشد و تعالی بشریت است.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود، نفوذ و ایجاد اختلاف را از مهمترین دسیسه های دشمن برای ضربه زدن انقلاب برشمرد و تصریح کرد: همواره توجه به این حربه های دشمن، مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

وی افزود: دنیایی که دین اسلام برای رستگاری انسان ها ترسیم کرده، دنیایی برخورد دار از رفتارهای جمعی، مسئولیت گرایی و کنش متقابل بر پایه امر به معروف و نهی از منکر است.

امنیت مشارکتی، بهترین امنیت است

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، بهترین روش پیشگیری و تأمین امنیت را امنیت مشارکتی دانست و تصریح کرد: میزان و سطح امنیت، به مسئولیت پذیری و نهادینه شدن آن در افراد جامعه بستگی دارد و مردم نیز در تحقق این مهم باید نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: آن چیزی که امروز بیشتر در حوزه امنیت مورد توجه است، باز تولید نظم برخواسته از تقید شهروندان بوده که در سایه همراهی آحاد جامعه به دست می آید.

سردار شرفی، پیش شرط پلیس جامعه محور را تغییر نگرش در جامعه و نیز در کارکردهای پلیس خواند و افزود: در این حوزه باید به توانمند سازی جامعه نیز توجه شود.

وی به استفاده از توانمندی و ظرفیت های مردمی در انجام ماموریت های پلیسی تاکید و تصریح کرد: برای موفقیت در این حوزه باید پلیس به رفتار خود توجه داشته تا معتمد مردم باشد.  

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه قانون ابزاری است که ما با استفاده از آن خود را به مردم معرفی می کنیم، تصریح کرد: پلیس در اجرای قانون باید برخوردی قاطعانه و توام با ادب و حفظ کرامت شهروندان داشته باشد.

سیستان و بلوچستان با بستری امن، آماده فعالیت های اقتصادی

سردار شرفی، امنیت سیستان وبلوچستان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این استان پهناور با بستر امن، آماده هرگونه فعالیت اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی، وضعیت پلیس استان را وضعیتی کاملا آفندی دانست و گفت: امروز ما دشمنان را قبل از اینکه وارد مرزهای استان شوند، شناسایی و زمین گیر می کنیم.

کاهش 9 درصدی جرایم در سیستان و بلوچستان

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به کاهش 9 درصدی جرایم رخ داده در سیستان و بلوچستان، گفت: از ابتدای سال جاری ضمن مهار سرقت های به عنف، سرقت های مسلحانه در سطح استان 25 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

سردار شرفی در خاتمه با اشاره به تدوین سند تحول کلانتری ها، گفت: با اجرایی شدن این سند، شاهد افزایش خدمات پلیس در سطح کلانتری ها خواهیم بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]