اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950825183636095

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:

تونل مشترک تاسیسات شهری برای تهران ضروری است

کد: 13950825183636095

https://goo.gl/IUanr4

، تهران , (اخبار رسمی): بحث فرونشست زمین در تهران از دغدغه‌های ما است که در دشت تهران رخ می دهد ، آن چه در شهر تهران اتفاق می افتد فروریزش است که علت آن چالش‌هایی است که در زیر سطح وجود دارد یا شکستگی بر اثر آب و لوله‌های مختلف یا عملیات عمرانی ایجاد می‌شود.

تونل مشترک تاسیسات شهری برای تهران ضروری است

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دکتر احمد صادقی در حاشیه نشست مدیران کل مدیریت بحران کشور، افزود: پس از حادثه شهران، کارگروهی تشکیل و طرحی برای دولت ‌آماده شده که در دست بررسی است و اگر تصویب شود برای مقابله و آمادگی نیازمند قطع‌کن‌های خودکار گاز، آب و مقاوم‌سازی شبکه فرسوده توزیع آب هستیم همچنین تونل مشترک، اگر اعتباراتش مصوب شود در این مواقع کمک‌کننده خواهد بود..

صادقی گفت: طبق آماری که مرکز مطالعات مسکن وزارت مسکن اعلام کرده 30 درصد ساخت‌وسازها در تهران فرسوده است و اصول ساخت‌وساز بر اساس آیین‌نامه 2800 رعایت نشده و باید نظارت بر آن بیشتر شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در مورد آب‌گرفتگی سطح معابر شهرگفت: پیش از اینکه بگوییم کم‌کاری مدیریت شهری بوده بحث فرهنگی است چرا که اگر مردم در این زمینه کمک کنند آب‌گرفتگی کمتر خواهیم داشت البته طرح جامع سیلاب شهر تهران در 10 سال گذشته نیز موفق بوده است.

وی در رابطه با وجود گسل در شهر تهران، یادآور شد: وجود گسل و فعال بودن آن مشکل نیست بلکه رفتار غیرمتعارف انسان‌ها باعث مخرب شدن آن می‌شود. کشور ما از گسل مصون نیست و از سال 84 شناسایی گسل‌ها را در دست اقدام قرار داده‌ایم.

صادقی ادامه داد: تا به امروز نقشه های گسلی به تأیید سازمان زمین‌شناسی رسیده و 2 ماه پیش در شورای عالی شهرسازی مصوب و در طرح جامع شهرسازی آمده است که امیدواریم هر چه سریعتر ابلاغ شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: گسل‌ها در تهران تا زیر 8 ریشتر، قوت فعال شدن دارند اما اگر فعال شد و ما خوب ساخت‌وساز کرده بودیم و آمادگی هم داشته باشیم دیگر مهم نیست که روی گسل بنایی ساخته شده باشد. مهم این است که با گسل هم‌زیست شده‌ایم یا خیر. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران یکی از سازمان های زیر مجموعه شهر تهران است که وظیفه برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای آمادگی شهروندان برای روبرویی با بحران ها و بلایای طبیعی و همچنین مدیریت زمان های بحرانی در شهر را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه