اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951108227545431

نعمت زاده در کارگاه آموزشی یادگیری اثر بخشی صادرات:

باید برای افزایش سهم ایران در صادرات تلاش کنیم

کد: 13951108227545431

https://goo.gl/ZDjCfp

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: باید برای افزایش سهم جمهوری اسلامی ایران در تبدیل کالاهای ساخته شده در صادرات تلاش کرد و مدیران بخش های مختلف این وزارتخانه ضمن کسب تجارب از کشورهای موفق صادراتی راهکارهایی مناسب ارایه دهند.

باید برای افزایش سهم ایران در صادرات تلاش کنیم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت  ؛  محمد رضا نعمت زاده  با شرکت در سومین جلسه  کارگاه آموزشی یادگیری اثر بخشی صادرات ( یاصا)  ؛ با بیان این مطلب ، افزود : در کشور ما منابع عظیم نفت ، گاز، معادن و مواد اولیه حاصل از منابع طبیعی بصورت خدادادی به وفور وجود دارد و این در حالی است که کشورهایی نظیر ژاپن ، کره نفتی تولید  و فرآورده های نفتی را صادر نمی کنند و این خصوصیت ها در مطالعات صادرتی می باید لحاظ کرد.

وی در ادامه تصریح کرد : با لحاظ نمودن مزیتهای موجود نسبی در کشورمان باید روی تک تک توانمندی ها تمرکزکنیم و ترکیبی از مزیت های نسبی و تولیدات کالاهای ساخته شده در صادرات را مد نظر قرار داده تا به تراز تجاری مثبتی دست یابیم.
وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود: باید با بهره گیری از تجارب کشورهاای مختلف ، آموزش های جمعی، مطالعات گسترده و برگزاری کلاس های مفید برای دست اندر کاران صادرات، باعث موفقیت های بیشتری در این بخش می شود.
مهندس نعمت زاده با اشاره به اینکه در 25 سال گذشته به عنوان متولی بخش تولید و بخش ساخت به انجام سیاست گذاری و برنامه ریزی برای تشویق دیگران که ادامه کار بدهند را انجام دادیم اما در بحث صادرات در کشور وقت زیادی گذاشته نشده بود که باید با توجه ویژه به این مقوله مهم ، گذشته را جبران نمود.
وی در ادامه تاکیدکرد :  تفکرایجاد سهم بازاربین المللی ، توجه به تحقیق و توسعه  ، روش های نوین بازرگانی داخلی و خارجی  در موضوع صادرات  توسط  متولیان امر صادرات و سازمان توسعه تجارت  به عنوان نکات کلیدی  مد نظر قرار گیرد.
وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه یادآور شد : باید از افرادی که در کشورمان در دهه های گذشته در بخش صنعت حرفی برای گفتن دارند دعوت به همکاری کرد و تجلیل شوند و این موضوع برای افرادی که حرف های نویی در مباحث جدید صنعتی دارند نیز صدق می کند.
مهندس نعمت زاده به مدیران صنعتی و معدنی کشور گفت:  در ارایه آمار تولید صنعتی به ارایه آمار صادرات ولو به صورت اندک هم که باشد، بپردازند.
وی در پایان با اشاره به اینکه باید به رفع  اشکالات تصمیمات صادراتی گذشته بپردازیم  و بطور صرف بحث جایگزینی واردات نپردازیم، افزود : اتکا به مشوق های صادراتی بطور صرف تنها راه کار افزایش توان صادرتی کشور نیست  بلکه باید مطالعات انجام شده  در این خصوص همه جانبه باشد.

گفتنی است : در کارگاه آموزشی ویژه مدیران دکتر رضوی رییس موسسه مطالعات بازرگانی  مدرس آن بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار