اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951130236615518

سفیر ایران در صربستان تاکید کرد

توسعه همکاری‌های معدن و انرژی ایران و صربستان

کد: 13951130236615518

https://goo.gl/FzFWJh

، تهران , (اخبار رسمی): سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد و وزیر معدن و انرژی صربستان در نشستی بر علاقه مندی دو کشور برای توسعه همکاری در حوزه انرژی و معدن تاکید کردند.

توسعه همکاری‌های معدن و انرژی ایران و صربستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت، حسین ملاعبداللهی در ملاقات با آلکساندر آنتیچ وزیر معدن و انرژی صربستان با اشاره به رفع محدودیت های ناشی از اعمال تحریم‌ها گفت: در فضای ایجاد شده بعد از توافق هسته‌ای زمینه گسترش همکاری‌ها بیش از پیش فراهم شده و دو کشور می‌توانند با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود، گام‌های موثری برای توسعه و تعمیق همکاری های متقابل در حوزه انرژی با یکدیگر بردارند.

سفیر کشورمان در صربستان افزود: اگر چه تحریم‌ها موانعی را در راه همکاری‌های مشترک با دیگر کشورها ایجاد کرد اما از سوی دیگر موجب رشد خودباوری و توسعه بومی در کشور شد.

ملاعبداللهی در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری قریبالوقوع همایش معرفی توانمندی@های تجاری و اقتصادی کشورمان در صربستان اعلام کرد: در این همایش، افرادی از بخش‌های خصوصی و دولتی ایران در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش انرژی حضور خواهند داشت و زمینه همکاری‌های بلند مدت دو کشور در این حوزه را بررسی خواهند کرد.

سفیر ایران در بلگراد با اشاره به آمادگی بخش خصوصی برای انجام پروژه های مشترک بین دو کشور افزود: در خلال پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و صربستان، ظرفیت های جدید همکاری بین دو کشور شناسایی و معرفی خواهند شد.

همچنین وزیر معدن و انرژی صربستان نیز ابراز امیدواری کرد که در سفر آتی به تهران در خصوص توسعه مراودات دو کشور در حوزه‌های انرژی و معدنی با مقامات ایران گفت‌وگو می‌کند.

وی همچنین خواستار حضور ایران در پروسه خصوصی سازی پالایشگاه پانچوا صربستان شد و بر ضرورت تلاش بیشتر دو طرف با هدف ارتقای سطح همکاری های دو کشور تاکید کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه صنعت و معدن و تجارت

در اجرای تبصره 41 قانون برنامه دوم توسعه و تصویب نامه شماره 16680/12/1 مورخ 77/10/12 شورای عالی اداری و به منظور زمینه سازی، تقویت و موثرسازی انجمن ها و فعالیت تشکل های تخصصی استان و کمک به تحقق اهداف مشترک آنها و وزارتخانه های ذیربط بخصوص وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر موسسات ، خانه صنعت معدن و تجارت استان تهران در تاریخ 1381/4/3 تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار