اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960318251315905

نحوه تحلیل و بررسی ضریب بازگشت سایت

کد: 13960318251315905

https://goo.gl/Zdofn9

، تهران , (اخبار رسمی): ضریب بازگشت یا Bounce Rate، میزان جذابیت سایت شما را برای ترغیب به ماندن بازدید کننده در آن مشخص میکند. در این مقاله با این شاخص و تحلیل و ارزیابی آن در کاربر پسند بودن سایت آشنا می‌شوید.

نحوه تحلیل و بررسی ضریب بازگشت سایت

به گزارش روابط عمومی سایت فست سئو، ضریب بازگشت، میزان جذابیت سایت شما را برای ترغیب به ماندن بازدید کننده در آن مشخص می کند. لذا هر وبمستر باید همیشه از میزان ضریب بازگشت سایت خود اطلاع داشته باشد تا بتواند برنامه های درست و مناسبی را برای پیشبرد سایت به سمت رتبه اول گوگل طراحی کند اما مسئله ای که مطرح است این است که قبل از این که به تحلیل ضریب بازگشت سایت بپردازیم باید مشخص کنیم که بازدیدکنندگان سایت ما در کدام دسته قرار دارند و سپس تحلیل ضریب بازگشت را براساس تحلیل آن گروه از بازدیدکنندگان انجام  دهیم.

 

انواع بازدیدکنندگان سایت

۱- کاربران ورودی از طریق لینک دهی سایت
شاید ر برخی از سایت‌ها مشاهده کرده باید که تبلیغاتی ارائه شده که در انتهای آن جملاتی از این قبیل وجود دارد: ” مطالب دیگر سایت ما را دنبال کنید” و یا ” از سایت ما دیدن فرمایید” و سپس لینک سایت قرار گرفته است. کاربرانی که از این طریق وارد سایت شما می‌شوند، صرفا کنجکاو هستند که بفهمند محیط سایت شما چگونه است و برای ان ها محتوای سایت مهم نیست لذا ممکن است زمان زیادی را در سایت شما باقی نماند.


۲- سایت‌های ارجاع دهنده نامناسب
برخی از سایت‌ها صرفا برای این طراحی شده اند که حجم انبوهی از اطلاعات را از اینترنت گرفته و در سایت خود در اختیار کاربر قرار دهند به این سایت‌ها، ارجاع دهنده کم ارزش یا نا مناسب می گویند بنابراین افرادی که از سایت‌ها بیشتر بازدید می کنند، به دنبال همین دسته مطالب هستند حال اگر این افراد از طریق این سایت‌ها به سایت شما که مطالب به روز دارد هدایت شوند، چون انتظار دیدن مطالب جدید را نداشته اند و به دنبال همان گروه مطالبند، سریع سایت شما را ترک می کنند.


۳- بازدیدکنندگان ثابت
افرادی که مدام به سایت شما سر می زنند و مطالب را مطالعه می کنند که این افراد نقش مهمی در ضریب بازگشت سایت دارند البته  اگر تعداد دفعات مراجعه کاربر به سایت بیشتر از دفعات به روز رسانی باشد و خیلی سریع سایت را ترک می کند چون آن روز هنوز مطلب جدید در سایت نگذاشته ای و مطالب قبلی برای آنها تکراری است.


۴- کاربران ورودی از طریق موتور جست و جو
این دسته از کاربران عبارت خاصی که جز کلمات کلیدی شما هست را در گوگل سرچ کرده و از این طریق وارد سایت شما می‌شوند پس چون دنبال آن مطلب بوده در سایت شما می‌مانند و مطلب را مطالعه می‌کند. لذا شناسایی کلمات کلیدی که گوگل برای ان جایگاه خاصی قائل است در جذب کاربر و ضریب بازگشت سایت شما بسیار اهمیت دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فست سئو

خدمات سئو سایت و بهینه سازی سایت با فست سئو. سایتی کامل با آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت و معرفی سایت های سئو

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]