اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960524258015632

معرفی عطرهای Byredo

عطرهایی بلندپروازانه با طعم تتو و بسکتبال!

کد: 13960524258015632

https://goo.gl/ZHH3M9

، تهران , (اخبار رسمی): Ben Gorham پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه هنر استکهلم، با عطرسازی به نام Pierre Wulff آشنا شد. آشنایی گورهام و وولف، موجب شد تا وی بیش از پیش مسحور عطر و عطرسازی شود و در ادامه، وولف او را متقاعد می‌کند تا آنچه در سر دارد را از طریق عطرسازی به نمایش بگذارد.

عطرهایی بلند پروازانه با طعم تتو و بسکتبال!
عطرهایی بلندپروازانه با طعم تتو و بسکتبال!

بِن گورهام، طراحی آوانگارد و اقلگرا است که همواره به دنبال ارائه آثاری تأمل‌برانگیز، مدرن و پیچیده است.

به گزارش لوکس بایر بسکتبالیست عاشق تتو و طراحی‌های نامتعارف و مدرن که از پدر فرانسوی- کانادایی و مادری هندی در سوئد متولد شده است و دوران نوجوانی خود را در کانادا پشت سر گذاشت، مؤسس و طراح یکی از بزرگترین کمپانی‌های کشور سوئد و نیز یکی از موفق‌ترین لاین‌های عطرسازی در قرن بیست و یکم شد. Ben Gorham در سنین نوجوانی، شیفته غنا و پیچیدگی‌های جهان روایح شد و پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه هنر استکهلم، با عطرسازی به نام Pierre Wulff آشنا شد. آشنایی گورهام و وولف، موجب شد تا وی بیش از پیش مسحور عطر و عطرسازی شود و در ادامه، وولف او را متقاعد می‌کند تا آنچه در سر دارد را از طریق عطرسازی به نمایش بگذارد.

بِن گورهام، طراحی آوانگارد و اقلگرا است که همواره به دنبال ارائه آثاری تأمل‌برانگیز، مدرن و پیچیده است که فضای آن‌ها، علاوه بر به فکر واداشتن مخاطبان و تعمق آنان در این آثار، احساسات و رؤیاهای آنان را نیز به جریان بیندازد و از این طریق، ایده‌ها و تفکرات خود را با آنان به اشتراک بگذارد. علاوه بر این پیچیدگی‌ها و چندلایه بودن طرح‌هایی که گورهام در نظر دارد، او تأکید ویژه‌ای بر سادگی، گیرایی و اصالت آثاری دارد که به دنبال خلق و ارائه آنان است و تلفیق این مقوله‌های نامتجانس، به خوبی در عطرهای خانه Byredo به نمایش در آمده است.

کمپانی Byredo در سال 2006 توسط گورهام در استکهلم سوئد راه‌اندازی شد. تمرکز بر کیفیت، اصالت و یگانگی کالاهایی که توسط این کمپانی معرفی می‌شوند همواره مورد توجه مدیران و طراحان آن و در رأس آنان گورهام بوده است و این هدف، به خوبی توسط این لاین به تحقق پیوست. بای ردو، در سال‌های نخست فعالیت خود، محصولات متنوعی از قبیل لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست مو، اکسسواری و کالاهای چرمی، و نیز خوشبوکننده‌های هوا و عطر، عرضه کرد.

پس از عبور از چالش‌ها و موانع اولیه و تثبیت رویه‌ها و تعیین اهداف، گورهام به طور ویژه بر دلبستگی‌ها و ایده‌های خود متمرکز شد؛ طراحی و ساخت عطرهای هنری. به همین منظور او ایده‌ها و نگرش خود را با دو تن از برجسته‌ترین عطرسازان معاصر به نام‌های Olivia Giacobetti و Jerome Epinette در میان گذاشت. آنچه گورهام از ساخت عطرهای بای ردو دنبال می‌کند ساخت روایحی بر مبنای ایده‌ها، تفکرات و مسائل تاریخی و رویدادهای اجتماعی است که با برداشت‌هایی از خاطرات بویایی مختلف همراه شده است و در قالب ترکیبی ساده و گیرا، ارائه می‌شود. نخستین عطرهای بای ردو در سال 2008 به مخاطبان عطرهای هنری و لوکس ارائه شدند. نظرات خاص و ایده‌های متفاوت گورهام در رابطه با طراحی عطر که در سایه توانایی‌های دو استاد عطرساز، جیاکوبتی و اپینِت، به زبان روایح ترجمه شده بودند از همان روزهای نخست، عطرهای این خانه را در کانون توجهات قرار داد.

Rose Noir با رایحه‌ای مطبوع، درخشان و مخملی از همراهی رز با مشک و مرکبات بر پایه‌ای از خزه و لابدانوم. غوغای انگیزاننده، شیرین و خامه‌ای انجیر که با انگور سیاه، سیب سرخ و کارامل همراه و با لمسی از هل، سدر و گل‌های سفید کامل شده است در Pulp. همراهی بخور، صمغ لادن و لامی با تازگی مرکبات و پویایی زنجبیل و جوز در Chembur. انفجاری از وانیل و مرکبات که با قلبی خامه‌ای-ریشه‌ای از صندل و ریشه زنبق همراه شده است و با لایه‌هایی از بخور و کاج ادغام می‌شود در  Gypsy Water  و در نهایت عطری از خاطرات بویایی گورهام که خود سازنده ترکیب آن است با عنوان Green که رایحه‌ای تازه، تمیز و سبز از پتیت گرین را با بنفشه، پیچ امین‌الدوله و مریم گلی همراه ساخته و با غنای مشک و رز و لایه‌هایی از بادام و تونکا کامل کرده است، نخستین عطرهای بای ردو هستند که در سال 2008 معرفی شده‌اند.

فضای پاریس در دهه 1920 که تأثیر ویژه‌ای از فرهنگ، موسیقی و هنر مهاجران آفریقایی پذیرفته بود دستمایه ساخت عطر موفق Bal d'Afrique، محصول 2009 شد. عطری از وتیور که با درخشش مرکبات و لطافت قلبی گل بو همراه شده است و در پایه‌ای از مشک و کهربا، فرو می‌نشیند. Fantastic Man با ارائه تقابلی بین فضای کلاسیک و تمیز-تازه حاصل از همراهی مرکبات و اسطوخودوس با لایه‌‌هایی تاریک و دودی از پچولی، بخور و صمغ‌ها بر بستری گل بو و ادویه‌ای، یکی دیگر از آثار موفق بای ردو در این سال است. همراهی وجوه دودی-ادویه‌ای آکورد چرمی با پایه‌ای چوبی-خاکی از پچولی، فلفل و پاپیروس در Baudelaire و نیز Blanche که رایحه‌ای از همراهی رز، بنفشه و صد تومانی با آلدهاید و مشک را با خود دارد دیگر آثار موفق بای ردو هستند که در سال 2009 ارائه شده‌اند.

 2010 سال موفقیت‌های بزرگ و معرفی تعدادی از عطرهای مهم این خانه است که بسیار مورد توجه قرار گرفتند. Oud Immortel یکی از این عطرهاست.  نمایشی از وجوه دودی، چوبی و صمغی-خاکی عود که با حجم بالایی از بخور، مر، پچولی، پاپیروس و فلفل سیاه بر آن تأکید شده و بر بستری گیاهی از تنباکو، هاله‌ای درخشان از لیموی ترش-شیرین و گوارا، آن را در بر گرفته است. Accord Oud که شیرینی ادویه‌ای دارچین و زعفران را با تازگی ترش تمشک همراه کرده است و به قلبی قدرتمند از چرم تلخ و دودی و عود پیوند می‌زند، دیگر عطر موفق و تحسین‌شده بای ردو در سال 2010 است. نمایشی از خاطرات گورهام در رابطه با شهر پالرمو، در عطر Palermo دیگر عطر موفق این لاین در سال 2010 است که رایحه شاداب و تازه مرکبات و پتیت گرین را با پایه‌ای از آمبرته، رز و مشک ادغام کرده است. رایحه سبز، مرموز و خلسه‌آور گل‌های لاله و گیاهان تازه که با سایه‌هایی از ارکید، ریواس و وتیور دنبال می‌شود، فضای ویژه عطر La Tulipe را شکل داده‌اند تا 2010، سالی به‌یاد ماندنی و سرشار از موفقیت برای بای ردو باشد.

Mister Marvelous محصول 2011 با رایحه‌ای گیاهی-سبز و تازه از بامبو، پتیت گرین و بهار نارنج بر پایه‌ای از سدر Bullion با رایحه‌ای دودی و تاریک از آکورد چرمی که با لطافت خامه‌ای و نرم قلبی از مگنولیا و اوسمانتوس همراه شده است و در پایه‌ای از مشک و ادویه فرود می‌‌آید. هم‌نشینی آکورد کهربایی دودی، خاکی و صمغی با آکورد چرمی بر بستری پودری، درخشان و شفاف در 1996 Inez & Vinoodh محصول 2013. فضای میوهِای، گل بو و پودری-خامهِای تنیدهِشده در پایهِای از آکورد عنبر در Mojave محصول 2014 و تلفیقی از فضاهای میوهِای-نوشیدنی، چرمی-دودی، گل بو-گیاهی و چوبی-خاکی که با نوتِهایی همچون وتیور، تنباکو، بنفشه، جین، جیر و اوسمانتوس ساخته شده است در Russell Westbrook محصول 2015، تعداد دیگری از آثار موفق بای ردو در سالیان اخیر است.

بای ردو، که حالا به عنوان یکی از لاین‌های شناخته‌شده جهان عطر فعالیت می‌کند در سالیان اخیر و به طور ویژه، پس از سال 2015، سرعت قابل توجهی به روند ارائه آثار خود بخشیده و در دو سال گذشته، بالغ بر 18 عطر در قالب سه مجموعه از سوی این خانه معرفی شده است. عطری از چرم و پچولی که با لایه‌هایی نرم و مخملی از رز و ایلنگ پوشانده شده‌اند با عنوان Cuir Obscur و هم‌نشینی سدر و وتیور بر بستری پودری و تازه از رز و مشک در Super Cedar محصول 2016 به همراه عطری از آکورد چرمی اغواگر و انگیزاننده شکل گرفته از بنفشه و آلو که با لمسی از وانیل، هلو و مشک غنی شده است با عنوان Bibliothèque محصول 2017 نمونه‌ای از آثار قابل توجه این سال‌های بای ردو هستند که در مجموعه اصلی این خانه جای گرفته‌اند.

بلندپروازی ها و ماجراجویی‌های پایان‌ناپذیر گورهام در سال 2015 دو مجوعه دیگر به عطرهای بای ردو اضافه کرد. NIGHT VEILS عنوان مجموعه‌ای است که با بطری‌هایی سیاه رنگ و متفاوت با سه عطر Casablanca Lily، Midnight Candy و Reine de Nuit (رز،بخور و زعفران، بر بستری از پچولی و امبرته) در این سال رونمایی شده است و در سال 2016 سه عطر La Botte، Le Gant و La Selle (چرم، چای و کشمران بر پایه ای تلخ، خشک و دودی از غان، خزه و تنباکو)، به آن اضافه شدند.

OLIVER PEOPLES & BYREDO عنوان دیگر مجموعه ارائه‌شده توسط بای ردو در سال 2015 است که ایده جالب توجهی را دنبال می‌کند؛ ساخت عطرهایی با استفاده از نوت‌ها و مواد مشابه که هر عطر، فضایی متفاوت را دنبال می‌کند. نوت‌هایی همچون پچولی، گل پایا (ایمورتل)، مشک، جانیپر و زنبق، اجزای اصلی این عطرها هستند. سه عطر Indigo، Champagne و Green محصول 2015 به همراه Mustard، Rosewood و Moss محصول 2016، اعضای این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

Byredo، لاین عطرسازی پرکار و موفقی است که به بسیاری از اهداف و آرزوهای خود دست یافته است و اکنون، با تکیه بر بلند پروازی ها و تصویرسازی های بی انتها و ویژه "بن گورهام"، به مسیر خود در جهان عطرسازی، ادامه می دهد. نگرش عمیق و نگاه متفاوت این طراح به مسائل مختلف، با عطرهای بای ردو به زبان رایحه ترجمه شده و با شهروندان منظومه روایح، به اشتراک گذاشته شده اند. گورهام، همچنان بر ساخت فرمول های ساده با محوریت چندین نوت، تأکید دارد و بر این اعتقاد است که «تمامی موادی که در ترکیب یک عطر بکار گرفته می شوند؛ باید با پالوده ترین حالت و عمیق ترین شخصیت، به نمایش گذاشته شده و حضور آنان در عطر، احساس شود. این همان چیزی است که هویت و روح یک عطر را شکل خواهد داد».

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس