اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961018275266226

اختصاصی نسیم اقتصاد:

در بورس چه می گذرد؟

کد: 13961018275266226

https://goo.gl/fB42pH

، تهران , (اخبار رسمی): قیمت شاخص‌های بورس در روزهای پرتنش پاییزی روزهای پر ازافت و خیزی را تجربه کرد. روزهای اخیر در بازار سرمایه علاوه بر تظاهرات خیابانی که بسیاری از سرمایه گذاران را به تردید در ایجاد سرمایه در بورس وا داشت، با آغاز تعطیلات کریسمس و نوسانات جهانی نیز همراه بود.

در بورس چه می گذرد؟
در بورس چه می گذرد؟

در این میان مجید محمد علی زاده آرانی، کارشناس حوزه‌ی بورس در رابطه با افت محسوس قیمت‌ها به نسیم اقتصاد گفت: ریزش شاخص‌های بورس درهفته گذشته بیشتر به دلیل آشوب‌های خیابانی و تظاهرات گسترده مردم بود. همین امر بسیاری از سرمایه گذاران را به عقب نشاند و با دست نگه داشتن در معاملات موجب افت شاخص قیمت‌ها شدند که این امر د ربازار سرمایه طبیعی است به گونه‌ای که در همه جای دنیا سرمایه در شرایط حساس و آشوب در حال فرار است و به محض آرام‌تر شدن شرایط جامعه میل به بازگشت به روند گذشته را دارد.

آرانی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر مشکل خاصی در بازار سرمایه وجود ندارد و جای نگرانی برای سرمایه گذاران نیست.

او درمورد میزان افت قیمت‌ها نیز تصریح کرد: نزدیک به 1700 واحد شاخص‌ها افت داشتند که این رقم درحال بازگشت به حالت نرمال خود هستند.  البته بخشی از این افت قیمت‌ها ناشی از نوسانات در بازارهای جهانی است که نسبت دادن همه‌ی عوامل به اغتشاشات اخیر بی انصافی است. بورس ایران از قیمت‌های جهانی بسیار تاثیرپذیر است و نوسانات در بازارهای جهانی بسیاری از شاخص‌ها را با افت و خیزهای مکرر مواجه کرده است.

این کارشناس بورس در ادامه خاطرنشان کرد: افت شدید قیمت‌ها نه تنها ناشی از تظاهرات مردمی‌ و نوسانات در بازارهای جهانی ناشی می‌شود؛ بلکه با مقارن شدن با تعطیلات کریسمس و آغاز سال جدید میلادی و همچنین تعلل در انجام معاملات بخاطر مشخص نبودن قیمت‌های جهانی بسیاری از واحدها دستخوش تغییر شدند که تمامی‌ عوامل بالا در تغییر قیمت‌ها اثرگذار بوده‌اند. خوشبختانه با طی شدن روال عادی بسیاری از قیمت‌ها در شیب صعودی خود قرارگرفته‌اند و جای هیچ گونه نگرانی برای سرمایه گذاران وجود ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه