اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970328300936186

مسیر خلق یک ایده ماندگار را، بینش مخاطب می‌سازد

همکاری مشترک درسا با دانشگاه الزهرا

کد: 13970328300936186

https://goo.gl/AeDucM

، تهران , (اخبار رسمی): روز سه‌شنبه 22 خردادماه سال جاری، دورهمی گروه درسا با هدف هدایت ذهن طراحان جوان به‌سوی خلق ایده‌های هدفمند، در دانشگاه الزهرا برگزار شد. در این نشست، شاهین فاطمی بنیان‌گذار درسا و آذر صبری ( رئیس واحد طراحی درسا) در صحبت‌های خود، از اهمیت بینش مخاطب در ایده پردازی و نقش آن‌ها در برندها، سخن گفتند.

همکاری مشترک درسا با دانشگاه الزهرا
سه شنبه 22 خرداد ماه دانشگاه الزهرا

برند درسا، در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی، همکاری خود را با دانشگاه الزهرا آغاز کرد. هدف اصلی این مشارکت، هدایت ذهن طراحان جوان به‌سوی خلق ایده‌های هدفمند و ارتقا مهارت آنا در هنر خدمت به مشتری است.

از این‌ رو، روز سه‌شنبه، 22 خردادماه سال جاری، دورهمی گروه درسا با طراحان جوان برگزار شد، در این نشست، شاهین فاطمی بنیان‌گذار درسا، از اهمیت بینش مخاطب در ایده‌پردازی، طراحی و تولید سخن گفت و آذر صبری، رئیس واحد طراحی به موضوع اهمیت ایده پردازی و طراحی محصول براساس هویت برند پرداخت.

چرا باید طراحی کنیم؟

اهمیت آن چیست ؟

در حقیقت، ما به دنبال طراحی در زندگی هستیم؟

شاهین فاطمی، در صحبت‌های خود گفت: اگر ما ندانیم برای چه کسی، به چه دلیلی و چگونه می‌خواهیم طراحی کنیم، دست‌به‌قلم زدن فقط یک نقاشی دل خواسته است. اما ما نقاش نیستیم، ما خالق اثری هستیم که قرار است به بازار برود و مصرف‌کننده به دنبال آن است.

اگر نمی‌دانیم، حقیقت طراحی چیست، بهتر است، قلم‌زدن را فراموش کنیم، چرا که طراحی مهم‌ترین زبان‌های هنر است، زبانی که به یک کالا، معنا و هویت می‌بخشد. پس برای رسیدن به موفقیت، ما باید بیاموزیم با چه زبانی برای مخاطب سخن بگوییم.

شاید بهتر است بگوییم، طرح زدن مانند موسیقی ساختن است، گاهی یک موسیقی زیبا را برای یک مهمانی خاص می‌سازیم، ولی نمی‌دانیم، چرا برای مخاطبان آن مجلس گوش‌نواز و دوست‌داشتنی نیست؟

آنچه ما دوست داریم و مخاطب دوست ندارد، همان شکافی است که بین طراح، مشتری و صنعتگر به وجود می‌آید و اثر بی‌معنا می‌سازد. بنابراین مهم‌ترین موضوع در طراحی این است که قبل از آغاز کار،  بدانید قرار است برای چه کسی با چه خصوصیاتی  و به چه دلیلی طراحی کنید.

در همه جای جهان لباس، مهم‌ترین سخنگو است

ساز و راز فرهنگ یک جامعه، لباس است، ما با نقش دادن به پارچه و طراحی لباس، فرهنگ، هویت و سبک زندگی در جامعه خود را به دنیا نشان می‌دهیم و اگر نسبت به هویت و اصالت سرزمینمان بی‌توجه باشیم، صاحب هویتی می‌شویم که بیگانگان برای ما می‌سازند، بنابراین فراموش نکنیم که شما طراحان چقدر مهم هستید؛ مهم هستید چراکه همه افراد برای نشان دادن شغل، شخصیت، هویت و حرفه خود به هنر دستان شما نیاز دارند.

چرا سبک‌ها در طراحی مهم هستند و نقش آن‌ها در برندها چیست؟

سبک‌ها در طراحی تعیین می‌کنند که چه چیزی، به چه دلیلی و برای کجا باید طراحی شود. برندهای شایسته، صاحب سبک، هویت و رفتار منحصربه‌فرد هستند. به همین دلیل، اگر قرار است برای یک برند طراحی کنیم باید هویت و شناسنامه آن را به‌خوبی بشناسیم، چراکه برند فقط یک لوگو یا یک نشانه نیست، یک مفهوم زشت یا زیبا نیست، بلکه یک فرهنگ و تمدن با رفتاری منحصربه‌فرد است. اگر ما موفق شدیم یک رفتار یکپارچه را ایجاد،حفظ و از آن نگهداری کنیم صاحب برند شده‌ایم.

اهمیت ایده پردازی و طراحی محصول بر اساس هویت برند
در بخش دوم این نشست، آذر صبری، رئیس بخش طراحی گروه درسا گفت: در ایده‌پردازی و طراحی یک محصول فقط آنچه ما می‌دانیم و به آن علاقه داریم کافی نیست، برندها اصول، قوانین و هویت خاص خود رادارند، هویتی که در طول زمان شکل‌گرفته و شخصیت منحصربه‌فرد دارد. حقیقت طراحی در دنیای صنعتی با طراحی که ما به سلیقه خودمان انجام می‌دهیم و سرنوشت آن را با نمره استاد به نتیجه می‌رسد، کاملاً فرق دارد. ما برای طراحی صنعتی باید به شخصیت، هویت ، ویژگی‌ها و جایگاهی که در جامعه ایجاد کرده، توجه کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درسا

درسا فعالیت خود را از سال 1371 آغاز کرد و با نگاه خلق سبک زندگی فاخر هم اکنون با برندهای "چرم درسا"، "خانه درسا"، "کافه درسا" و جواهرات درسا با همکاری برند سواروسکی فعالیت خود را در سطح بین المللی نیز گسترش داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | مد و لباس