اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970503306986066

خدمات دولت در الکامپ 97 چند برابر سال های گذشته‌ می‌شود

کد: 13970503306986066

https://goo.gl/5RXYmB

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان فناوری اطلاعات در نشست خبری بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌الملی الکامپ اعلام کرد در این نمایشگاه 400 استارت‌آپ حضور دارند و 40 دستگاه اجرایی نیز بیش از 300 نوع خدمت را به مردم ارائه خواهند کرد.

خدمات دولت در الکامپ 97 چند برابر سال های گذشته‌ می‌شود
خدمات دولت در الکامپ 97 چند برابر سال های گذشته‌ می‌شود

رضا باقری اصل عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات با اشاره بر اهمیت نمایشگاه الکامپ، گفت: برای رشد اقتصاد در فضای ICT باید مطالبه گر باشیم زیرا یکی از حوزه‌های امیدبخش در کشور به شمار می‌رود

رسول سراییان رئیس سازمان فناوری در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ با اشاره بر اینکه نمایشگاه مذکور یکی از رویدادهای مهم در حوزه فناوری است که هر سال برگزار می‌شود، بیان کرد: نمایشگاه الکامپ امسال با سال های گذشته تفاوت های اساسی دارد.

وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگی که میان سازمان فناوری اطلاعات به عنوان نماینده دولت و سازمان نظام صنفی رایانه ای که به عنوان نماینده بخش خصوصی وجود دارد، تصریح کرد: از بهمن ماه سال گذشته برای آغاز نمایشگاه برنامه ریزی‌هایی صورت گرفت و تلاش کردیم که بخش خدمات حوزه دولت الکترونیک و سالن دولت فضای وسیع تری نسبت به سال گذشته در اختیار داشته باشند.

رویکرد سازمان فناوری اطلاعات در نمایشگاه الکامپ، خدمت محور است

معاون وزیر ارتباطات با تاکید به حضور 41 دستگاه با 314 خدمت در 2500متر فضا در این نمایشگاه، گفت: رویکرد اصلی ما در این نمایشگاه خدمت محور است و حضور هر دستگاهی الزاما با ارایه خدمات الکترونیکی همراه است.

وی درباره حضور دستگاه های عرضه خدمات در نمایشگاه الکامپ، افزود: سازمان برنامه و بودجه با 20 خدمت، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با 15 خدمت، شهرداری 15 خدمت، سازمان بورس و اوراق بهادار با 16 خدمت و گمرک جمهوری اسلامی با 13 خدمت مشخص در این نمایشگاه حضور دارند.

سراییان با اشاره به حضور شرکت های استارتاپی در نمایشگاه الکامپ خاطرنشان کرد: بیش از 400 شرکت استارتاپی در 5 سالن از نمایشگاه الکامپ 97 حاضر هستند.

ارایه دولت همراه در الکامپ

وی با اشاره به ارایه دولت همراه در نمایشگاه الکامپ امسال،تصریح کرد: ارایه دولت همراه در نمایشگاه یکی از موضوعات مهم است که با معرفی آن، دستگاه ها به استفاده از آن ترغیب ‌شوند زیرا افراد به آسانی میتوانند وارد دولت همراه شوند و همه خدمات را دریافت کنند، به طوری که با نصب اپلیکشن با یک بار ورود با روش های مختلف احراز هویت میشوند و دیگر نیازی نیست با یوزرهای مختلف پسوردهای متعدد دریافت کنند.

حضور بیش از 400 استارتاپ در نمایشگاه الکامپ 97

محمد باقر اثنی عشری رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه الکامپ قدیمی ترین نمایشگاه فناوری در منطقه است، گفت: یکی از محورهای نمایشگاه الکامپ 97 دولت هوشمند است و دستگاه های مختلف دولتی در حوزه دولت الکترونیک خدمات خود را در این نمایشگاه ارایه میکنند.

وی به مشکلات کشور در حوزه مسائل اقتصادی اشاره کرد و افزود: به همین دلیل برای شرکت در نمایشگاه الکامپ 97، رویش ها و ریزش هایی داشتیم و برخی از شرکت های همکار نتوانستند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

اثنی عشری بخش الکام استارز را از یکی از بخش هایی عنوان کرد که مورد استقبال بسیار استارتاپ ها قرار گرفته است و در اد امه گفت: بخش الکام استارز امسال با 6600 متر مربع شامل 424 استارتاپ است که 192 استارتاپ بصورت کانتر و 232 استارتاپ هم به صورت غرفه در این نمایشگاه حضور دارند که افزایش دوبرابری را در این بخش شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 99 غرفه استارتاپی وجود داشت، افزود: اما این تعداد امسال به 232 غرفه رسیده که نشان میدهد استارتاپ هایی که در سال گذشته به صورت کانتر حضور داشتند توانستند کسب و کار خود را گسترش دهند و امسال به صورت غرفه در نمایشگاه حضور داشته باشند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای ایران تصریح کرد: امسال 320 شرکت در الکامپ در مساحتی در حدود 25 هزار متر مربع حضور دارند که البته تعدادی از FCP ها و شرکت های اینترنتی و سخت افزاری به دلایل مشکلات اقتصادی نتوانستند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی به بخش الکام گیمز(بازی های رایانه ای) به عنوان یکی دیگر از بخش های نمایشگاه الکامپ اشاره کرد و افزود: برای این بخش از نمایشگاه 600 متر مربع در نظر گرفته شده است که 22 شرکت بازی ساز رایانه ای ایرانی و خارجی در کنار هم حضور دارند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور از راه اندازی بخش الکام ترندز در نمایشگاه الکامپ امسال خبر داد و گفت: شرکت هایی که در حوزه فناوری های نوین و آینده نگرمانند بلاک چین، اینترنت اشیا، شهرهوشمند و هوش مصنوعی فعالیت میکنند، در این بخش حضور دارند.

وی در بخش دیگر این نشست خبری از تصویب عضویت آسان کسب و کارهای نوپا درسازمان نظام صنفی رایانه ای کشور خبر داد و افزود: این کار با هدف ایجاد اکوسیستم کسب و کارهای نوپا در کنار کسب و کارهای بزرگ و قدیمی انجام میشود تا بتوانیم به هدف توسعه بازار در این حوزه دسترسی پیدا کنیم.

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز رویدادهای اخبار رسمی

مرکز رویدادهای اخبار رسمی یکی از دپارتمان های اخبار رسمی است که با هدف انتشار اخبار و وقایع مرتبط با همایش ها، جشنواره ها و رویدادهای مختلف در حوزه های متنوع (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی )در دنیا و ایران ایجاد شده است. در این مرکز تلاش دائمی می شود تا مخاطبان نخستین نیوزوایر ایران(اخبار رسمی) از تحولات و رویدادهای مهم صنایع و حوزه های خدماتی مختلف با خبر باشند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]