کد: 13970623316205138

نقش آموزشگاه‌های موسیقی

با رفتن به آموزشگاه موسیقی، می‌توانم نوازنده شوم؟

کد: 13970623316205138

https://goo.gl/1k4EW2

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از پرسش هایی که در آغاز راه یادگیری ساز، در ذهن هنرجویان شکل می گیرد اینست که آموزشگاه موسیقی می تواند از او نوازنده ای حرفه ای بسازد یا نه؟

با رفتن به آموزشگاه موسیقی، می توانم نوازنده شوم؟
با رفتن به آموزشگاه موسیقی، می توانم نوازنده شوم؟

استاد خوب می‌تواند با انتخاب متد مناسب و روش تدریس خوب و ارتباط مناسب با هنرجو نقش اصلی را ایفا کند

رضا کلانتری مدرس موسیقی و نوازنده ساز تار و سه تار، در یادداشتی به سوال این که آیا با رفتن آموزشگاه می‌توانم نوازنده شوم؟ پرداخته است. یکی از پرسش هایی که در آغاز راه یادگیری ساز، در ذهن هنرجویان شکل می‌گیرد این است که آموزشگاه موسیقی می‌تواند از او نوازنده‌ای حرفه‌ای بسازد یا نه؟

برای رسیدن به پاسخ، بهتر است به عواملی که برای شکل‌گیری یک نوازنده حرفه‌ای نقش دارند، نگاهی انداخته شود.

مجموعه‌ای از عوامل و اتفاقات در پرورش یک نوازنده خوب نقش دارند، که بیشترشان مشترک و تعدادی از آن‌ها نیز شخصی و برای هر نوازنده‌ای به شکل‌های مختلف هستند.

استاد خوب، تمرین مناسب و درست، ساز خوب، برنامه‌ریزی منظم برای تمرین‌های روزانه، استعداد، متد مناسب، فیزیک مناسب، آرامش و تمرکز فردی، محیط اجتماعی مناسب، تشویق اطرافیان و چند عامل دیگر، مجموع عواملی هستند که در موفق بودن در نوازندگی دخیل هستند.

با مروری بر نکات گفته شده، درمی‌یابیم که برای رسیدن به سطح بالای نوازندگی باید بسیاری از عوامل به خوبی در کنار هم جمع شوند تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید.

اگر بتوان آموزشگاه مناسبی را برای یادگیری موسیقی انتخاب کرد، می‌توان بسیاری از عوامل گفته شده را به خوبی و به راحتی برای خود مهیا کرد. استاد خوب‌ می‌تواند با انتخاب متد مناسب و روش تدریس خوب، ارتباط مناسب با هنرجو، نقش اصلی را ایفا کند.

محیط آموزشی مناسب، برنامه ریزی تمرینی مناسب، متد آموزشی خوب را می‌توان با بررسی و در نهایت انتخاب یک آموزشگاه موسیقی خوب، در دسترس داشت.

سایر عوامل مانند، فیزیک مناسب برای نوازندگی، تمرین مناسب، استعداد موسیقی و نوازندگی، محیط خانوادگی و اجتماعی مناسب و... کاملا شخصی بوده و برای هر کسی متفاوت است.

نتیجه اینکه، با دقت در انتخاب آموزشگاه موسیقی و بررسی دقیق موارد گفته شده، می‌توان زمینه لازم برای نوازندگی را هموار کرد و با سعی و تلاش فردی به نتیجه‌ای که مد نظر است دست یافت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسیقی هنری ایران

اخبار موسیقی ایران، بیوگرافی اساتید موسیقی ایران، نوتاسیون، تصاویر موسیقی دانان ایران، مرکز خرید و فروش، موسیقی فیلم، بخش آموزشی، مجلات موسیقی، گفت و گو با اساتید موسیقی، موسیقی دانان جوان، موسیقی در شهرهای ایران، موسیقی ایران در سایر کشورها، سازندگان ساز، آهنگسازان، اتنوموزیکولوژی و...

منتشر شده در سرویس:

موسیقی