اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970805324095904

چرا باید روتر بیسیم را به اکسس پوینت بیسیم تبدیل کنیم؟

کد: 13970805324095904

https://goo.gl/u7XgGs

، تهران , (اخبار رسمی): در اختیار داشتن ابزارهای شبکه برای ایجاد و مدیریت یک شبکه کامپیوتری اهمیت زیادی دارند. در کنار هم قرار دادن ابزارهای مناسب، با راهبردی درست، برای انجام بهتر وظایف مختلف اداری و حتی خانگی کمک خواهد کرد. گروهی از انواع ابزارهای شبکه در بازار موجود است که می‌توان آن‌ها را در حالت‌های مختلف به کار برد.

 چرا باید روتر بیسیم را به اکسس پوینت بیسیم تبدیل کنیم؟
چرا باید روتر بیسیم را به اکسس پوینت بیسیم تبدیل کنیم؟

در اختیار داشتن ابزارهای شبکه برای ایجاد و مدیریت یک شبکه کامپیوتری اهمیت زیادی دارند. کنار هم قرار دادن ابزارهای مناسب، با راهبردی درست، برای انجام بهتر وظایف مختلف اداری کمک خواهد کرد

در اختیار داشتن ابزارهای شبکه برای ایجاد و مدیریت یک شبکه کامپیوتری با کارکرد صحیح، اهمیت زیادی دارند. در کنار هم قرار دادن ابزارهای مناسب، با راهبردی درست، برای انجام بهتر وظایف مختلف اداری و حتی خانگی، کمک خواهد کرد.

گروهی از انواع ابزارهای شبکه در بازار موجود هستند که می‌توان آن‌ها را در حالت‌های مختلف به کار برد. به عنوان مثال، روتر این قابلیت را دارد که برای منظورهای مختلفی به کار گرفته شود.

چرا باید روتر بیسیم را به اکسس پوینت بیسیم تبدیل کنیم؟

همان طور که می‌دانید در یک شبکه خانگی با دستگاه‌های دیجیتالی مختلف یا یک مجموعه اداری که شامل کامپیوترها و سایر ماشین‌های اداری مثل پرینتر، اسکنر و دستگاه کپی است. تمام این دستگاه‌ها از یک مرکز، آدرس IP دریافت می‌کنند تا بتوانند در شبکه همدیگر را پیدا کنند.

امروزه مودم روترها و دیگر دستگاه‌های متصل به شبکه به قابلیت DHCP مجهز هستند به همین دلیل می‌توانند به صورت خودکار، یک آدرس IP اختصاصی دریافت کنند.

لازم به ذکر است که برای این آدرس‌دهی نیازی به دخالت کاربر نخواهد بود، بلکه این کار بر اساس تنظیمات روتر انجام می‌شود.

لزوم تبدیل یک روتر به اکسس پوینت، زمانی بهتر مشخص می‌شود که دو روتر در ساختار اصلی شبکه وجود داشته باشند. هر کدام از روترها، آدرس‌های IP ایجاد شده را بر اساس تنظیمات پیشفرض خود به ابزارها و دستگاه‌هایی می‌دهند که به آن‌ها متصل هستند. به عبارت بهتر، در چنین حالتی، یک روتر اصلی و یک روتر ثانویه خواهیم داشت که هر یک آی پی اختصاصی خود را به دستگاه‌ها می‌دهند.

در این شرایط، دستگاه‌هایی که به روتر ثانویه متصل هستند به اینترنت دسترسی دارند، اما امکان برقراری ارتباط بهینه و با ثبات میان دستگاه‌هایی که به روتر اولیه وصل شده‌اند با دستگاه‌های متصل به روتر ثانویه، وجود نخواهد داشت.

بهترین راه حل موجود برای برطرف کردن این مشکل این است که مدیریت آدرس‌دهی شبکه تنها به عهده یک روتر گذاشته شود و روتر دوم به عنوان اکسس پوینت مورد استفاده قرار بگیرد.

اکسس پوینت تنها یک نقطه دسترسی است که هیچ دخالتی در روند آدرس‌دهی به ابزارهای شبکه ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید