اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970928334615904

نکات ضروری در انتخاب دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته برای آب و هوای سرد

کد: 13970928334615904

https://goo.gl/mRB8Ku

، تهران , (اخبار رسمی): در برخی نقاط به دلیل شرایط جوی خاص از جمله گرد و غبار زیاد یا هوای سرد، نیاز به نصب دوربینی است که مقاومت کافی داشته باشد.

خرید دوربین مداربسته برای آب و هوای سرد
خرید دوربین مداربسته برای آب و هوای سرد

بعضی دوربین‌های مداربسته قابلیت کار در هوای بسیار سرد مثل 30 یا 40 درجه زیر صفر را دارند اما بعضی مدل‌ها برای دمای 55 درجه تا منفی 10 درجه سانتیگراد مناسب‌ هستند

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید و نصب دوربین مداربسته مورد توجه قرار گیرد، شرایط آب و هوایی محیط است.

به عنوان مثال در برخی نقاط به دلیل وجود گرد و غبار زیاد، نیاز به نصب دوربینی است که در این شرایط آب و هوایی مقاومت کافی داشته باشد. مناطق سردسیر هم نیاز به نصب دوربین‌هایی با قابلیت خاص دارند.

خرید دوربین مداربسته برای آب و هوای سرد

از آنجایی که سرما، روشنایی محیط و میزان تابش نور آفتاب، همگی بر عملکرد دوربین‌های مدار بسته تاثیر می‌گذارند، لازم است دوربینی انتخاب شود که در مقابل هوای بسیار سرد و بارش برف و باران سنگین، مقاوم باشد.

در ادامه به طرح نکاتی پرداخته می‌شود که باید در هنگام خرید دوربین مدار بسته در فصل زمستان و برای آب و هوای سرد، مورد توجه قرار بگیرد:

1- بررسی شرایط آب و هوایی منطقه پیش از انتخاب مدل دوربین

پیش از آنکه اقدام به خرید دوربین مداربسته بررسی کنید که محیط اطراف و محل نصب دوربین در زمستان چه دمایی دارد. چنانچه منطقه‌ای که حضور دارید در فصل زمستان با کاهش دمای جدی روبرو می‌شود، باید دوربینی بخرید که تحمل شرایط سرمایی سخت را داشته باشد.

اما اگر نهایت کاهش دمایی که با آن روبرو خواهید شد منفی 5 درجه سانتیگراد خواهد بود، نیازی به دوربین مداربسته با میزان تحمل دمای منفی 60 تا 80 درجه نخواهید داشت.
 

2- دمای هوای مشخص برای عملکرد مناسب دوربین

معمولا در کاتالوگ دوربین مداربسته، به دمای مناسبی اشاره شده است که دستگاه بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال برخی از دوربین‌ها در بازه منفی 10 تا مثبت 55 درجه سانتی‌گراد به خوبی کار می‌کنند.

برخی از مدل‌های دیگر قابلیت کار کردن در هوای بسیار سرد مثل 30 یا 40 درجه زیر صفر را نیز دارند؛ و یا برخی از دوربین‌های مداربسته که برای شرایط امنیتی ویژه طراحی شده‌اند می‌توانند در دماهای بسیار بالا یا بسیار پایین نیز بدون هیچگونه اختلالی کار کنند.

3- توجه به مکان نصب دوربین مداربسته indoor یا outdoor

اگر می‌خواهید دوربین مداربسته را در فضای بیروین نصب کنید باید استاندارد مقاومت آن را در شرایط سخت در نظر بگیرید مثلا دوربین با استاندارد IP66 در برابر باد، باران، گرد و غبار و ... عملکرد مناسبی خواهد داشت و می‌توان آن را در حیاط یا پارکینگ روباز نصب کرد.

برای محافظت بیشتر از دوربین مداربسته در هوای بسیار سرد، پیشنهاد می‌شود که از کاور فلزی یا پارچه ای ضخیم استفاده شود.

در صورتی که دوربین را در فضای باز قرار می دهید، لنز دوربین را همیشه تمیز نگه دارید. این کار از نشستن بخار بر روی لنز جلوگیری کرده و موجب حفظ کیفیت تصاویر ضبط شده خواهد بود.

لازم به ذکر است در بیشتر موارد، عملکرد نور مادون قرمز IR دوربین ، تحت تاثیر هوای سرد قرار نمی‌گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار