اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971130349076844

تاثیر گوگل بات در سئو

گوگل بات چیست؟

کد: 13971130349076844

https://goo.gl/4Qfm36

، تهران , (اخبار رسمی): گوگل بات GoogleBot یک خزنده است. اصطلاحا به این گونه ربات‌ها کراولر می‌گویند. این ربات صفحات وب را از داده‌هایی که دقیقه به دقیقه در فضای وب منتشر می‌شود شناسایی می‌کند. تعداد این ربات‌ها زیاد است و تقریبا هر موتور جستجو یکی از این ربات‌ها دارد.

گوگل بات ( ربات گوگل ) چیست؟ تاثیر گوگل بات در سئو
گوگل بات ( ربات گوگل ) چیست؟ تاثیر گوگل بات در سئو

اگر بتوان تمام صفحات خود را به صورت بهینه به گوگل بات معرفی کرد مسلما نتایج بهتری از سئو دریافت می‌شود و می‌توان راحت‌تر در گوگل بالاتر رفت

گوگل بات GoogleBot یک خزنده است در ادمه چند ربات معروف بیان شده است:

Googlebot ربات گوگل

Bingbot ربات بینگ

Alexa Crawler ربات آمازون الکسا

DuckDuckBot ربات داک داک گو

گوگل بات چگونه کار می‌کند؟

برای اینکه از گوگل بات به نحو احسن در سئو سایت استفاده شود باید با سازوکار آن آشنا شد و دانست که چگونه صفحات را شناسایی می‌کند و با چه مکانیزمی آن‌ها را می‌خواند و رتبه‌بندی می‌کند.

سریع‌ترین راه برای اینکه مطمئن شد گوگل بات می‌تواند به صفحات وب دسترسی داشته باشد این است که یک نقشه سایت ساخته شود و در کنسول گوگل ثبت شود و اگر هیچ خطای دیگری نداشته باشد شناسایی صفحات وبسایت توسط گوگل بات آغاز می‌شود. با اینکه سایت مپ در شناسایی لینک‌ها و صفحات بسیار موثرند اما نمی‌توانند در رتبه سایت تاثیر داشته باشند.

لینک‌دهی داخلی به این دلیل بسیار پیشنهاد می‌شود که با این لینک‌ها می‌توان از شناسایی شدن تمام عناصر سایت اطمینان حاصل کرد. گوگل بات همچنین صفحات را از اکانت Google My Business و دایرکتوری‌ها و لینک‌هایی که سایر وب‌سایت‌ها می‌دهند شناسایی می‌کند. پس باید یک استراتژی برای دریافت بک لینک و همچنین مدیریت اکانت کاری خود در گوگل داشت.

گوگل بات چگونه صفحات وب‌سایت را می‌خواند؟

گوگل در مسیر ایجاد بهترین الگوریتم‌ها برای خواندن صفحات وب به پیشرفت‌های زیادی رسیده است. برای اینکه بدانید صفحات وبسایت چگونه توسط گوگل بات شناسایی می‌شود و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد باید به کنسول جستجوی گوگل به ابزارهای Fetch سر زده تا نمایی که کاربران از صفحات دارند را دید.

گوگل به مدیران سایت و سئوکارها کمک می‌کند تا مشکلات سایت را برطرف کنند و علاوه بر تجربه‌ای که خود کراولرها در هنگام مواجهه با صفحات دارند برای تجربه کاربری نیز اهمیت بسیار زیادی قائل است.

تجربه کاربری یا تجربه ربات؟

وقتی یک سایت می‌سازید دوست دارید نظر کاربران را جلب کنید یا نظر گوگل بات را؟

این مورد یکی از بحث‌هایی است که همیشه بین متخصصین UX، طراحان وب و متخصصین سئو در جریان است. همچنین فرصتی است تا بتوانند با همکاری با هم در این زمینه یک سایت قدرتمند که تمام شرایط را داشته باشد را بسازند که بتواند هم کاربران را راضی کند و  هم با گوگل بات رابطه ی خوبی داشته باشد.

طراحان UX همیشه به دنبال این هستند که ذهن کاربران را درگیر کنند در حالی که متخصصین سئو به این فکر هستند که صفحات وب را در گوگل بهینه کنند و در کنار این دو طراحان وب هستند که در حکم رابط می باشند و به نحوی با هر دو ارتباط دارند و نظریات آن ها را مطابق با اصول طراحی وب پیاده‌سازی می‌کنند.

خوشبختانه گوگل تجربه کاربری را هم بسیار مدنظر دارد و اگر وب‌سایتی برای کاربران سودمند باشد و طراحی آن جذاب باشد و کاربران مدت زیادی در آن بمانند و بانس ریت پایینی داشته باشد مسلما گوگل رتبه بهتری به آن می‌دهد. در ادامه 10 فاکتور اساسی و نحوه بهینه سازی بیان شده است.

txt: این فایل برای ایجاد تگ‌های Nofollow و Noindex و مواردی از این دست است که به گوگل بات می‌گوید کدام صفحات نباید خوانده و ایندکس شوند.

نقشه سایت: نقشه سایت یک عامل کلیدی در مکانیزم گوگل بات است و تقریبا تمام صفحاتی که در سایت مپ حضور دارند توسط گوگل بات شناسایی می‌شوند و اگر نقشه سایت بهینه‌سازی شده و داینامیک نباشد ممکن است ربات گوگل برخی صفحات را ایندکس نکند.

سرعت سایت: باید سرعت سایت را چک کرد و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت برطرف کرد.

ساختار نشانه گذاری: اضافه کردن یک داده ساختاری نظیر Schema می‌تواند محتوای وبسایت و صفحات را برای گوگل بات خواناتر کند و دسترسی به آن را راحت‌تر کند و صفحات تکی را پیدا کند.

ساختار URL: باید بدانید که لینک‌ها و URL‌ها هم تجربه کاربری و هم رنکینگ وبسایت را بالاتر می‌برند و دسته بندی‌های مشخص و روابط بین آن‌ها می‌تواند به راحتی گوگل بات را به صفحات موردنظر برساند.

بارگذاری جاوا اسکریپت: صفحات HTML استاتیک عموما رتبه بهتری کسب می‌کنند و جاوااسکریپت نیز به وبسایت‌ها یک تجربه کاربری خلاقانه می‌دهد و در سال 2018 گوگل در الگوریتم‌های خود بهبود کدهای جاوااسکریپت را نیز لحاظ کرده است.

تصاویر: بهینه سازی تصاویر با تگ‌ها و توضیحات مناسب و کاهش حجم آن‌ها باعث می‌شود گوگل بات بتواند به راحتی تصاویر را شناسایی کند و در جستجوی تصاویر نمایش دهد.

لینک‌های شکسته و حلقه‌ها: لینک‌های شکسته در حقیقت بودجه کراول را تلف می‌کنند و باید آن‌ها را ری دایرکت کرد و یا حذف کرد تا بتوان کارایی بهتری داشت، باید سعی کرد وبسایت حلقه باز هم نداشته باشد و بتوان از این طریق نرخ پرش سایت خود را هم کاهش داد.

عناوین و توضیحات متا: داشتن عناوین مناسب و توضبحات متا باعث می‌شود هم میزان کلیک بر روی لینک بیشتر شود هم SERP را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس به هیچ‌وجه این مورد را نباید فراموش کرد.

جمع بندی

باید مثل گوگل بات فکر کرد تا بتوان بهتر با آن رفتار کرد و صفحات بهتر کراول و شناسایی شوند. اگر بتوان تمام صفحات خود را به صورت بهینه به گوگل بات معرفی کرد مسلما نتایج بهتری از سئو می‌توان گرفت و می‌توان راحت‌تر در گوگل بالاتر رفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئوکار

سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود. سئوکار در حال حاضر برترین شرکت ایران در زمینه سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]