اطلاعات تماس
  • 011425*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139903214350813840

آموزش فنی و حرفه ای نقش مهمی در پایداری اشتغال دارد

کد: 139903214350813840

https://bit.ly/2BVstE1

، جویبار , (اخبار رسمی): سید علی اسد فرماندار جویبار: آموزش فنی و حرفه ای نقش مهمی در پایداری اشتغال دارد، ارتباط و تعامل بین مراکز آموزش فنی و حرفه ای با آموزش و پرورش و دانشگاه ها بسیار مهم است.

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان جویبار با حضور فرماندار، اعضای کارگروه و سید ابراهیم میرخلیلی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای جویبار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه ابراهیمی ریاست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه اشتغال بیان و در خصوص مصوبات جدید کارگروه توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه فرماندار جویبار ضمن تاکید بر نقش آموزش های فنی و حرفه ای در پایداری اشتغال، ارتباطو تعامل بین مراکز آموزش فنی و حرفه ای را با آموزش و پرورش و دانشگاهها بسیارمهم دانست و با بیان اینکه باید با تکیه بر توان مهارت جوانان خود نیازهای مردمانمان برآورده سازیم و دراین راه نقش و تسهیل گری مدیران دستگاه های شهرستان برای حلمشکلاتو اشتغال جوانان بسیار مهم می باشد.

سید ابراهیم میرخلیلی نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه های مهارت آموزی در محیط واقعی کار و کارآموزی و ضمن معرفی مشوق مالیاتی( تبصره ۲ماده۳۸ قانون ارزش افزوده) و نحوه برخورداری واحدهای صنعتی و تولیدی از این حمایت در تکمیل و ارتقای مهارت سرمایه های انسانی به بیان چند پیشنهادات پرداخت.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برای بهره برداری مناسب از طرح مامکو( مهارت آموزی در محیط کار واقعی)خواستار دو اقدام از سوی دستگاههای صادر کننده شد،

در مرحله اول معرفی پذیرندگان آموزش و استادکاران واحدهای صنفی جهت صدور مجوز آموزش و در مرحله دوم معرفی مهارت آموزان از سوی آموزش و پرورش برای افراد بالای پانزده سال از سوی آموزش و پرورش و سایر دستگاهها به آموزش فنی و حرفه ای جهت مهارت آموزی.

پیشنهاد دوم تخصیص اعتبار به مرکز آموزش فنی و حرفه ای جهت ارائه تسهیلات اشتغال به موسسین آموزشگاها در تجهیز، راه اندازی و توسعه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد شهرستان

پیشنهاد سوم: تشکیل کمیته نیاز سنجی آموزشی، متشکل از نماینده فرماندار، جهاد، اداره صمت، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیریت شهرک صنعتی و کلیه دستگاههای متولی اشتغال وسوق دادن سرمایه گذاران جهت تاسیسس آموزشگاهها به مرکز آموزش فنی و حرفه ای

پیشنهاد چهارم: پیگیری و معرفی واحدهای برخوردار شده از تسهیلات اشتغال به مرکز آموزش فنی و حرفه ای جهت دریافت بسته های حمایتی ارتقای مهارت کارکنان

در پایان هریک از مدیران دستگاه های متولی اشتغال گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه های خود شدند.

آموزش فنی و حرفه ای نقش مهمی در پایداری اشتغال دارد

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 011425*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش