اطلاعات تماس
  • 021223*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906164535113477

نکاتی برای جذب و استخدام بهترین کارمندان در سازمان‌ها

کد: 139906164535113477

https://bit.ly/3bCqTnY

، تهران , (اخبار رسمی): استخدام بهترین نیروها در سازمانهای بزرگ و کوچک همواره با چالشهایی همراه بوده است. به همین دلیل سعی کردیم تا در این مقاله نکاتی را برای جذب نیروی انسانی خوب به مدیران و کارفرمایان ارائه دهیم. البته توجه داشته باشید که موارد زیر به منزله راهنمای استخدامی نیستند و تنها برای افزایش آگاهی کارفرمایان است.

نکاتی برای جذب و استخدام بهترین کارمندان در سازمانها
جذب و استخدام بهترین کارمندان در سازمانها با چراغ

سایت آموزش و استخدام چراغ یکی از بهترین و معتبرترین پلتفرم‌هایی است که برای استخدام بهترین کارمندان در کشور می‌توانید از آن استفاده کنید

استخدام نیروی نامناسب در سازمان‌ها، آسیب‌های جبران ناپذیری را به کسب و کار شما وارد خواهد کرد و بسیار زمان‌بر و هزینه‌‌بر می‌باشد. در حالی که جذب نیروی انسانی خوب بهره‌وری تیم شما را افزایش خواهد داد و موجب می‌شود که به تمام اهداف سازمانی که در سر دارید دست یابید. اما نکته‌ی قابل توجه این است که استخدام بهترین کارمندان در سازمان هیچ‌گاه آسان نبوده و همواره چالش‌ها و مشکلاتی را به دنبال داشته است. به همین دلیل آشنایی با فرآیند مصاحبه برای گزینش کارکنان جدید بسیار مهم است و باید نکاتی را در این زمینه مدنظر قرار داد. در این مطلب نکاتی را برای استخدام کارمندان خوب به شما پیشنهاد خواهیم داد. دانستن این موارد به جذب نیروهای ارزشمند در سازمان شما کمک خواهد کرد. اگر می‌خواهید با افزودن افراد شایسته‌ به سازمان خود توسعه‌ی کسب و کارتان را تضمین نمایید، این راهنمایی‌ها را فراموش نکنید.

اولین قدم برای استخدام بهترین کارمندان در سازمان، نوشتن شرح شغلی است که می‌خواهید برای آن نیرو جذب کنید. در واقع، تحلیل موقعیت شغلی به شما این امکان را می‌دهد تا شرح وظایف کارمندان، توانایی‌ها و مهارت‌های لازم، ویژگی‌های شخصیتی، نتایج مورد انتظار و ابزارهای مورد نیاز برای استخدام را بشناسید. با این کار شما یک پیش‌نویس از آگهی استخدامی که قرار است منتشر کنید تهیه کرده‌اید. هرچند برخی کارجویان الزاماتی که در آگهی استخدام آمده است را نادیده می‌گیرند و بدون ملاحظه، به آگهی شما پاسخ می دهند، اما درج شرایط شغلی به محدود کردن متقاضیان فاقد شرایط کمک شایانی خواهد کرد. پس از نوشتن شرح شغلی باید برای استراتژی استخدامی که در ذهن دارید یک برنامه‌ریزی دقیق نمایید. سپس نوبت به تهیه‌ی چک‌لیست می‌رسد. داشتن یک چک‌لیست به شما کمک می‌کند تا فرآیند استخدامی خود را نظام‌مندتر نمایید و در صورت نیاز تغییراتی را در آن اعمال کنید.

استفاده از یک رسانه کارآمد برای استخدام بهترین کارمندان را فراموش نکنید!

برای ثبت آگهی استخدام باید از رسانه‌ای استفاده نمایید که احتمال دیده شدن آن توسط کارجویان بالقوه بیش‌تر باشد. در واقع، یکی از شروط اصلی و مهم برای استخدام بهترین کارمندان در سازمان، دسترسی داشتن به یک بانک شغلی به‌روز می‌باشد که متخصص ارائه‌ی آگهی‌های شغلی در زمینه‌های مختلف باشد. یقیناً استفاده از یک پلتفرم این چنینی به کارفرمایان امکان می‌دهد تا بتوانند در کمترین زمان تعداد زیادی آگهی استخدامی را به راحتی در معرض نمایش بگذارند و کارکنانی متناسب با شرایط مورد انتظارشان را پیدا کنند.

سایت آموزش و استخدام چراغ یکی از بهترین و معتبرترین پلتفرم‌هایی است که برای استخدام بهترین کارمندان در کشور می‌توانید از آن استفاده کنید. روزانه تعداد زیادی آگهی استخدامی و فرصت شغلی از سوی شرکت‌های معتبر سراسر کشور در این سامانه منتشر می‌شود. کلیه‌ی مدیران و کارفرمایان می‌توانند برای جذب نیروی انسانی جدید در سازمان خود، به صورت نامحدود آگهی استخدام در چراغ منتشر نمایند و در عین حال از خدمات تخصصی کاریابی با ثبت رزومه‌ی حرفه‌ای و جستجو‌ی تخصصی بهره‌مند شوند.

حالا رزومه‌ها را با دقت بررسی کنید

به محض این‌که آگهی استخدام خود را در چراغ منتشر کردید، دریافت رزومه از سوی کاندیداهای استخدامی آغاز خواهد شد. رزومه‌های دریافتی را به دقت بررسی کنید و متقاضیان برتر و واجد شرایط را شناسایی و جداسازی نمایید. برای این کار لازم است تا تجربیات، تحصیلات، مهارت‌ها و قابلیت‌های مورد نظرتان را با رزومه‌ی تک‌تک کارجویان مقایسه نمایید. البته اگر قصد استخدام بهترین کارمندان در سازمانتان را دارید باید پایتان را کمی فراتر از بررسی رزومه گذاشته و سوابق شغلی کاندیداهای مورد نظر را دقیق‌تر مورد کنکاش قرار دهید. در حقیقت، شما باید مطمئن شوید که کدام یک از متقاضیان تمامی مهارت‌ها و تجارب مذکور در رزومه‌اش را دارد. برای انجام این کار می‌توانید با یکی از مدیران کارجو گفتگویی داشته باشید تا از صحت مهارت‌ها، تحصیلات و موقعیت شغلی پیشین وی مطمئن شوید.

برای استخدام بهترین کارمندان در یک سازمان پس از آن‌که غربال‌گری رزومه‌ها را به پایان رساندید و به تعداد محدودی از داوطلبان بالقوه دست پیدا کردید، به کاندیداهای منتخب تلفن کرده و یک مصاحبه‌ی تلفنی با آن‌ها داشته باشید. هدف از برقراری مصاحبه‌‌ی تلفنی با کارجویان این است که ببینید آیا شرایط کارجو با فرهنگ سازمانی شما مطابقت دارد یا خیر. بر مبنای پاسخ‌های به دست آمده در مصاحبه‌ی تلفنی، آن دسته از کاندیداهای شغلی را که احساس می کنید برای گام بعدی این فرآیند، یعنی ارزیابی نهایی، مناسب هستند انتخاب کنید و با آن‌ها قرار مصاحبه‌ی حضوری بگذارید.

در جلسه مصاحبه دقیق باشید!

مصاحبه‌ی حضوری مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابزاری است که کارفرمایان توسط آن برای استخدام بهترین کارمندان در سازمانشان تصمیم می‌گیرند. پاسخ‌های کارجویان به سوالاتی که در جلسات مصاحبه‌ی حضوری پرسیده می‌شود به کارفرمایان کمک می‌کند تا کاندیداهای ایده‌آلشان را از بین سایرین جدا کنند و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب نمایند. برای داشتن یک مصاحبه‌ی کامل و موفق می‌توانید از دوره آموزشی آنلاین در چراغ و دیگر مقالات مفید سامانه که در این زمینه ارائه شده است، استفاده نمایید. چراغ، به‌عنوان یکی از معتبرترین مراجع استخدامی در کشور راهی را برای کارفرمایان ایجاد کرده تا کوتاهترین زمان ممکن به منابع انسانی متخصص دست یابند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چراغ

چراغ، مرجع بررسی و انتخاب بروکر فارکس، صرافی ارز دیجیتال و کارگزاری بورس است. با چراغ، مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری در بازارهای مالی برای شما روشن می‌شود.

اطلاعات تماس
  • 021223*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام